We moesten de kasten halen, neerzetten gehuurde bak inleveren en mijn maat had een lek te zoeken in zijn koikarper vijver, druk dus.
Van de rit zelf geen foto's maar wel van zaterdag avond, op dat moment draaien al mijn 3 astro's. Nu weet ik het: heaven on earth.

De twee linker op de foto zijn via Ronnie gekomen de rechter is de ex van Ken.
Tevreden gaan slapen met het idee om eens flink schoon te gaan maken op zondag en om te testen veeeeel te testen.
Ik heb nl een Ibara pcb die ik met geen mogelijkheid aan de praat kreeg op de ex van Ken. Zelfs na het tweaken van de power supply niet want die gaf te kort voltage.
Cave staat bekend om het maken van kieskeurige pcbees, dus geprobeerd in 1 van de nieuwe cabs.
And behold: Ibara

Jammer genoeg werd de euforie wreed verstoord door de 2de nieuwe kast. Ik test op die kast een game en denk wat ruik ik ?
Kijk naar beneden en een hoop rook vergezeld met een knal en wat knisper geluiden uit de voeding.
Vast niet goed denk ik nog. Ik verbaas me over het feit dat de game en monitor nog gewoon werken en zet de kast uit.
Foto van de patient:

Ik hoop zo dat Ronnie dezelfde voeding nog kan bemachtigen voor mij. Met het zelfde type voeding lijkt me de stekkertjes overzetten een makkie.
Met een andere voeding moet ik het nog zien of a. de stekkers van deze voeding passen en b. waar ze dan in moeten. Goed uitdaging voor later.
Een gewone goedkope voeding is wat lastig want die missen de degauss button (en er moet toch echt 5V naar de coil gestuurd worden) en een mono amp-je maar das het ergste niet.
Nog wat over de wiring, geen winning job in beide kasten ernstigste voorbeeld: Let op het soldeerpuntje ter hoogte van "sound out" (overigens van de voeding die nog werkt)

Op het eerste gezicht slordig maar wanneer je ziet dat er 110 V door heen gaat is het niet meer slordig maar gewoon link. Echt als je een nieuwe kast krijgt kijk dat na en houd met name kleine kinderen op grote afstand want die koppen 110 V niet zo makkelijk terug.
Goed nog even over deze voeding: wat een goede versterker zit erin. Mss kan Pooyan dat bevestigen ik zag dat jij ook zo'n voeding hebt geloof ik.
Ibara op volle decibels doe ik de buren echt geen plezier mee, goede amp.
Het geluid blijft spatzuiver.
Zouden het soms de astro's zijn met de bose speakers ? Niet op gelet eigenlijk toen ik ze open had.
Voordat ik de nog werkende kast ga pimpen met sticks en buttons sleep ik hem eerst naar de bovenverdieping en draai ik het scherm zodat Ibara en mijn andere shmups wat beter uit de verf komen.
Al heeft de kapotte voeding wel mijn proriteit gekregen, even geen games kopen maar dit oplossen. Later meer.