Almighty's Sega New Astro City.(getated)

Jullie gamerooms, collecties en aanwinsten.
almighty

Almighty's Sega New Astro City.(getated)

Post by almighty » Mon Sep 01, 2008 21:26

Hier alvast wat fotos en ben nog druk bezig met cleanen etc.
Ik hoop dat hij aankomend weekend naar zolder gaat en moet de achterbuurman nog even lief aankijken :wink: (i.v.m tillen)
Dan kunnen we voorzichtig het scherm eruit tillen en kan de cab makkelijker naar boven.
Ik hoop deze week nog m'n nieuwe sanwa kit binnen te krijgen maar dat zal uiteindelijk begin volgende week worden.
Als hij eenmaal boven staat dan nog even flink oppoetsen met G3 en dan ziet hij er weer uit als nieuw.

Altijd leuk om aan je cab te sleutelen en kan dan ook niet wachten op de nieuwe sanwa kit, heerlijk!
Toch alvast wat fotos gepost kwa vorderingen en hou jullie op de hoogte.

Image
Image
Image
Image
Image
Hier de sanwa kit maar de kleur wordt anders.
Image
Ik hoop na het weekend wat nieuwe fotos te kunnen plaatsen.(update)
Last edited by almighty on Tue Sep 16, 2008 16:25, edited 4 times in total.
ckong

Post by ckong » Mon Sep 01, 2008 21:43

Zier er nu al strak uit. Waar heb je die Sanwa kit bestelt?
almighty

Post by almighty » Mon Sep 01, 2008 21:45

pooyan wrote:Zier er nu al strak uit. Waar heb je die Sanwa kit bestelt?

http://www.gremlinsolutions.co.uk
ckong

Post by ckong » Mon Sep 01, 2008 21:46

thanks
almighty

Post by almighty » Mon Sep 01, 2008 21:48

Kreeg net dit mailtje binnen:
Hi Marc - Your order has shipped today by Airmail and should be with you soon. I included a couple of free sample parts with your order that you may like! Thank you for your custom.

Ben benieuwd!
ckong

Post by ckong » Mon Sep 01, 2008 21:53

Weet jij een goed (koop) adres voor een New Astro City controlepaneel? En is het controlepaneel van een Astro City dezelfde als die van een New Astro City?
almighty

Post by almighty » Mon Sep 01, 2008 22:04

pooyan wrote:Weet jij een goed (koop) adres voor een New Astro City controlepaneel? En is het controlepaneel van een Astro City dezelfde als die van een New Astro City?

Ik heb ze wel eens op ebay gezien en kan je niet met zekerheid zeggen of een asto cp ook op een new astro past.
Je zou eens kunnen informeren bij:http://www.coinopexpress.com/
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

Post by Ken » Mon Sep 01, 2008 22:23

Astro CP en New Astro CP zijn identiek qua maat (zelfde geldt voor Blast City, Naomi panel). Alleen Egret 2 en AW panels zijn anders van maat.

Die panels staan regelmatig op arcadeotaku.com.
As we speak volgens mij zelfs.
User avatar
ElPancho
Active Level:
Active Level:
Posts: 1290
Joined: Fri Apr 11, 2008 07:18

Post by ElPancho » Tue Sep 02, 2008 06:54

Kleine tip voor buttons sticks en controlpaneloverlays.

http://akihabarashop.jp/developments/in ... 99_143_104

Ik heb er al aardig wat besteld, prima tent. En ik vind de prijzen op okatu voor een verroest CPO echt te idioot voor woorden.

En hoe krijgen je die speaker hulzen weer zo mooi is dat met witte spoiler poets-spul voor auto's en voortal waar koop je dat ?
almighty

Post by almighty » Tue Sep 02, 2008 08:37

@ ElPancho:

Heb de speakerbehuizing eersts goed schoongemaakt met ciff en naderhand opgepoetst met G3.(gekocht bij een autopoets bedrijf)
Dat spul is wit en er zit echt een hele fijne korrel in en deze moet je dan ook flink uitwrijfen.
Moet ook zeggen dat ik nog nooit ergens een witte speaker behuizing heb gezien en zijn altijd wel iets donkerder.(ander soort plastic)
Moet wel zeggen dat je bij mij goed moet kijken om het verschil te kunnen zien.Maar ik ben ook best wel een pietje precies wat dat aangaat.
Commandant 4 schijnt ook erg goed te werken bij kunstof.
almighty

Post by almighty » Wed Sep 03, 2008 22:47

03-09-08:

Zo vandaag de cab naar boven getild en dat was weer een hele klus.
Maar de cab staat en het laatste schoonmaak werk kan beginnen.Morgen dus flink huishouden en de boel flink opoetsen en weer in elkaar zetten.
Image
Wel gaaf 2 cabs naast elkaar en had nooit gedacht dat ik daar de eigenaar van zou zijn 8)
BDT

Post by BDT » Thu Sep 04, 2008 09:24

Ziet er goed uit man! Cab is strak.

BIj het schoonmaken van mijn cab kwam ik toch wel achter vreemde dingen:

sommige stukken zijn geverfd, kwam er af toen ik met nagellak remover bezig ben gegaan.

Verder zijn sommige dingen echt heel vies en amper schoon te krijgen of is het echt beschadigd in de vorm van dikke krassen. Zit er dus aan te denken om het helemaal te spuiten, maar dat is ook weer een heel werk natuurlijk. Hoe had jij je speakeromhuizing weer aardig wit gekregen?
almighty

Post by almighty » Thu Sep 04, 2008 11:48

Zo vandaag de boel schoongemaakt en opgepoetst en de losse delen weer in elkaar gezet.Nu nog even wachten op de sanwa kit en kan dan eindelijk gaan gamen.
De cab glimt weer als een tiet en voor 90% weer in topstaat!Hier en daar een paar kleine plekjes die met tippex zijn behandeld maar goed daar kan ik weinig meer aan doen.Ook het scherm heeft kleine krasjes maar daar zie je niks van met gamen en je moet echt door de knieen gaan om het te zien.(lichtval)
Heb de cab nu even draaiend gezet om te kijken of de boel niet in de hens vliegt maar dat zal ook wel goedkomen :wink:
Ben dan ook erg tevreden voor een cab die gemaakt is in BJ ''96'' en er nog zo uit ziet 8) Bedoel je weet nooit hoeveel branduren hij erop heeft zitten en je kan geluk of pech hebben kwa levensduur.Maar die schermen zijn er natuurlijk wel voor gemaakt om veel te draaien.

Als ik m'n sanwa kit heb post ik m'n laatste fotos en is dan helemaal compleet! 8)
Image
Image
Image
Image

@BDT:

Mijn speakerbehuizing met ciff behandeld en daarna opgepoetst met G3.Dit meerdere malen herhaald en ben tevreden met het resultaat.
Het is niet hagelwit als de cab zelf maar het verschil is echt minimaal.

Ook zie ik nu dat m'n OK Baby niet zo wit is als ik gdacht had haha.
BDT

Post by BDT » Thu Sep 04, 2008 11:58

Krijg je ook die geelachtige plekken weggekregen van de astro? I'm having a hard time with it. Vooral ook de controlpanelbehuizing is smerig.

Waar haal ik G3?
Ik ben bezig geweest met Blue Wonder en nagellak remover :-)

En is het verstandig om met een schuursponsje op de astro te vegen? Of ga je dan krasjes creeeren?
almighty

Post by almighty » Thu Sep 04, 2008 12:15

@ BDT:

G3 heb ik gehaald bij een poetsbedrijf en je moet het zien als een soort van schuurpapier want er zitten hele fijne korreltjes in en als het ware haal je er een klein laagje vanaf.Daarna flink uitwrijfen en goed oppoetsen.
Voor het binnenwerk heb ik ook een schuursponsje gebruikt met ciff(jiff)
Als ik nu met m'n hand over de cab glij dan voelt hij helemaal weer glad aan maar diepe krassen krijg je er natuurlijk niet mee weg.(blijft anders weinig van je cab over)
DNL
Active Level:
Active Level:
Posts: 886
Joined: Sun Sep 25, 2005 19:11

Post by DNL » Thu Sep 04, 2008 18:19

ziet er ZEER strak uit allemaal, dat geldt trouwens voor iedereen met een nieuwe cab, concrats!!
ImageImage
" I don't die not to live. I don't yield if my wish is not fulfilled. I never die with regrets. "
sparky
Active Level:
Active Level:
Posts: 97
Joined: Thu Mar 27, 2008 20:27

Post by sparky » Thu Sep 04, 2008 18:44

Ik ben ook een beetje begonnen aan de grote schoonmaak. Kun je die vergeelde speakerbehuizing ook nog los maken van het frontpaneel of zit die geplakt? Ik heb wat schroefjes losgedraaid en de speakers verwijderd maar durf niet zo goed verder...
almighty

Post by almighty » Thu Sep 04, 2008 19:18

@ Sparky:

De speaker behuizing kun je losdraaien maar daar is een speciale schroevendraaier voor nodig.
sparky
Active Level:
Active Level:
Posts: 97
Joined: Thu Mar 27, 2008 20:27

Post by sparky » Thu Sep 04, 2008 19:45

Bedoel je die Torx die aan de voorkant van de cab zitten? Die heb in nl los gedraaid.
almighty

Post by almighty » Thu Sep 04, 2008 20:19

sparky wrote:Bedoel je die Torx die aan de voorkant van de cab zitten? Die heb in nl los gedraaid.

Ja als je die losdraait dan moet je hem er volgens mij gewoon vanaf kunnen halen.(en de schroeven achter even losdaaien)
BDT

Post by BDT » Fri Sep 05, 2008 20:49

almighty wrote:@ BDT:

G3 heb ik gehaald bij een poetsbedrijf en je moet het zien als een soort van schuurpapier want er zitten hele fijne korreltjes in en als het ware haal je er een klein laagje vanaf.Daarna flink uitwrijfen en goed oppoetsen.
Voor het binnenwerk heb ik ook een schuursponsje gebruikt met ciff(jiff)
Als ik nu met m'n hand over de cab glij dan voelt hij helemaal weer glad aan maar diepe krassen krijg je er natuurlijk niet mee weg.(blijft anders weinig van je cab over)


Ik heb krassen nu op de plek waar de sticker met je naam zat. Fuck man, kreeg het er niet af, maar nu dus krasjes als een gek. Zou het aardig oplossen met G3?

Waar vind een poetsbedrijf? Kun je G3 niet gewoon bij een bouwmarkt of hema ofzo vinden?
almighty

Post by almighty » Fri Sep 05, 2008 21:12

Zo vandaag is hij dan eindelijk klaar en kan niks anders zeggen dat ik een heeel gelukkig mens ben haha :D
Had wel wat problemen met de kick harness van KI want kwam er pas laat achter dat de ground niet was doorgeschakeld.Was dus dweilen met de kraan los.
Maar de aanhouder wint en wat is dit een prachtig gezicht! 8)
Image
Image
Image
Image
Image
Image
En hier nog een filmpje waar de cabs beide aanstaan met de originele KI&K2 boards 8)
http://www.youtube.com/watch?v=zf14I2SJpNk
Peet1979

Post by Peet1979 » Fri Sep 05, 2008 21:53

Mooi hoor! Je New Astro cab ziet er echt super uit! Kun je echt wel trots op zijn. Mooie opstelling op deze manier.

Have FUN, maar dat zal wel lukken!
ckong

Post by ckong » Fri Sep 05, 2008 22:39

Gefeliciteerd man, heb je mooi gedaan. Ik vind je controlepnaeel echt erg mooi. Ik moet zelf nog buttons en joysticks bestellen, maar ik denk dat ik een compleet nieuw paneel bestel. Wat zijn eigenlijk de beste knoppen en joysticks?
sparky
Active Level:
Active Level:
Posts: 97
Joined: Thu Mar 27, 2008 20:27

Post by sparky » Fri Sep 05, 2008 22:47

Ziet er echt te gek uit man! Ik zat ook te denken die bubble balltops. Kun je een lijstje posten van de onderdelen die je besteld hebt? of heb je zo'n complete kit besteld? Zij die extra plates nodig?
Post Reply