Dreamcast jamma

Jullie gamerooms, collecties en aanwinsten.
BDT

Post by BDT » Tue Sep 16, 2008 16:33

almighty: hoe is bij jou het geluid op je astro als je de DC aansluit?

Welke oplossing heb jij en hoeveel kost die? ;-)

Ik wil namelijk wel echt goed geluid erbij :-)
almighty

Post by almighty » Tue Sep 16, 2008 16:44

BDT wrote:almighty: hoe is bij jou het geluid op je astro als je de DC aansluit?

Welke oplossing heb jij en hoeveel kost die? ;-)

Ik wil namelijk wel echt goed geluid erbij :-)


Zoals ik al zei heb ik een kant en klare dcjamma gekocht en alleen zelf de controlhack gedaan.Het geluid is prima en kan hem best flink opendraaien maar alleen bij Trigger Heart gaat hij iets sneller misvormen.
Er zit een volume pod op de jamme en het is ook stereo.Ik wil opzich wel eens een filmje schieten en deze op youtube zetten dan kun je het met eigen oren horen :roll:

De jammaDC heb ik voor volgens mij 40 euro gekocht en het enige nadeel is dat er onderin het scherm FREE staat omdat ik hem op free play heb staan.Maar daar let je niet op als er 50+ kogels naar je toe vliegen :lol:
almighty

Post by almighty » Tue Sep 16, 2008 22:05

Hier 2 filmpjes geupload op youtube.

Trizeal:
http://www.youtube.com/watch?v=b6rq7IBqy00
Trigger Heart:
http://www.youtube.com/watch?v=hBkxDdsDANs
Zoals je hoort (zover dat mogelijk is) ben ik tevreden over het geluid.
Staat half open gedraaid.(volume)
BDT

Post by BDT » Wed Sep 17, 2008 06:51

40 euro is goed te doen. Heb je hem bij een shop gekocht of via eBay? Filmpjes zijn tof! Lekker zo, dat gekantelde scherm :-)

Ik zie het zelf solderen toch niet zo zitten :oops: , waarschijnlijk vergeet ik weer wat onderdelen en moet ik een tweede keer gaan bestellen ;-) (of ik verneuk het solderen en moet alles opnieuw bestellen ;-)) :roll:
almighty

Post by almighty » Wed Sep 17, 2008 08:34

ebay en mischien kun je Ronnie een mailtje sturen en kijken of hij z'n dcjamma wil verkopen.
BDT

Post by BDT » Tue Dec 16, 2008 23:56

Wat betreft de 6 buttons aansluiten op de jamma connector: Kan dit op 1 jamma connector voor 2 controllers? normaal heb je maar 2 keer 3 buttons en volgens mij heb je er 2 over per speler max(contactjes op jammafingerboard) Dus als je 2P 6 buttons DC2Jamma wil, moet je iets anders verzinnen?..?..?
ckong

Post by ckong » Wed Dec 17, 2008 07:51

BDT wrote:Wat betreft de 6 buttons aansluiten op de jamma connector: Kan dit op 1 jamma connector voor 2 controllers? normaal heb je maar 2 keer 3 buttons en volgens mij heb je er 2 over per speler max(contactjes op jammafingerboard) Dus als je 2P 6 buttons DC2Jamma wil, moet je iets anders verzinnen?..?..?


Kan natuurlijk. Op je jamma connector zijn een aantal pins die niet gebruikt worden door je jamma stekker, daarop kun je extra buttons aansluiten.
BDT

Post by BDT » Wed Dec 17, 2008 12:23

Ja voor 1 speler kan dat wel ja. Maar kan het ook voor 2 spelers op de ongebruikte punten?
ckong

Post by ckong » Wed Dec 17, 2008 12:57

BDT wrote:Ja voor 1 speler kan dat wel ja. Maar kan het ook voor 2 spelers op de ongebruikte punten?


als je nu gewoon eens kijkt hoeveel ongebruikte punten je hebt, dan weet je ook meteen of er genoeg vrij zijn voor 2 players. :idea:
BDT

Post by BDT » Wed Dec 17, 2008 15:32

Ik heb nog geen jamma fingerboard :roll:

Ergens in NL te koop? Of wordt het toch in buitenland bestellen?
ckong

Post by ckong » Wed Dec 17, 2008 16:36

BDT wrote:Ik heb nog geen jamma fingerboard :roll:

Ergens in NL te koop? Of wordt het toch in buitenland bestellen?


BDT, ik wil het woord NOOB niet in de mond nemen (daarom type ik het maar :cry: ), maar een beetje zelf research doen is een goede zaak. Iedereen wil je graag helpen, maar ik krijg de indruk dat je steeds wel erg snel de conclusie trekt dat je het echt niet meer weet.

Kom op, stel eens een echt moeilijke vraag waar we allemaal van onder de indruk raken!
almighty

Post by almighty » Wed Dec 17, 2008 17:13

pooyan wrote:
BDT wrote:Ik heb nog geen jamma fingerboard :roll:

Ergens in NL te koop? Of wordt het toch in buitenland bestellen?


BDT, ik wil het woord NOOB niet in de mond nemen (daarom type ik het maar :cry: ), maar een beetje zelf research doen is een goede zaak. Iedereen wil je graag helpen, maar ik krijg de indruk dat je steeds wel erg snel de conclusie trekt dat je het echt niet meer weet.

Kom op, stel eens een echt moeilijke vraag waar we allemaal van onder de indruk raken!

Wat is de stelling van Pythagoras? :) of wat was er eerder: De Kip of het Ei?
BDT

Post by BDT » Thu Dec 18, 2008 10:13

Ik zeg toch dat ik enkel buitenlandse shops vind, maar wellicht kent iemand een NL seller...

Ik kijk wel op arcade otaku
almighty

Post by almighty » Thu Feb 19, 2009 23:19

Zo juist vanmiddag even bezig geweest met het aansluiten van de gehackte dc pad op een Astro en via VGA.(bij Ronnie)
Normaal gebruik ik een jamma dc print en deze heeft dus ground, maar als ik de dreamcast via vga aansluit maak ik dus geen gebruik van de jamma dc print en beschik dus niet over ground bij de knoppen sticks.
Waar haal ik in hemelsnaam de ground vandaan bij een gehackte dc pad?
Heb hier wel een foto waar de ground gewoon op een groen stuk zit maar gaat dit werken zo?
Geen zin om telkens de control porten op te blazen.

Ik weet dat 1 ground genoeg is want deze lus je gewoon door naar de rest van de knoppen/sticks.
Image
Hier zie ik 3 grounds maar alleen de linker is me duidelijk want daar zit een gaatje, en waarom bij deze dc hack 3 ground?
Image
Hoop dat iemand hier een oplossing voor heeft want ik weet dat het een klein dingetje is wat ik mis.
User avatar
Psykick
Active Level:
Active Level:
Posts: 3584
Joined: Thu Sep 29, 2005 21:34

Post by Psykick » Thu Feb 19, 2009 23:44

Marc dat is alleen maar om aan te geven dat je een van de 3 kan gebruiken, maakt zover ik kan zien niet uit, je moet gewoon de groene laag wegschrapen totdat je koper ziet en daar op solderen, daarna gewoon je ground doorlussen, klaar is achmed ;)

Het is idd zo op het eerste gezicht niet logisch natuurlijk, maar het schema verwijst bij de grounds niet naar een specifiek signaal, dus mag je gewoon aannemen dat ze alledrie common ground zijn. Neem gewoon eentje die je het leukst eruit vind zien hehe...
almighty

Post by almighty » Thu Feb 19, 2009 23:50

Ja volgens mij is het common ground dus aan eentje heb ik genoeg.
Ga er morgen maar eens mee aan de gang.
Heb wel gelezen dat de madcatz beter i.v.m de triggers.(geen lag of iets dergelijks)

Bedankt Hassan :)
User avatar
ElPancho
Active Level:
Active Level:
Posts: 1290
Joined: Fri Apr 11, 2008 07:18

Post by ElPancho » Fri Feb 20, 2009 08:44

Is echt een eitje Marc, gaat je lukken.
Ik heb btw totaal geen lag met die buttons ....
Team 15 kHz
almighty

Post by almighty » Sat Feb 21, 2009 12:22

gelukt 8)
almighty

Post by almighty » Sat Feb 21, 2009 23:07

Dus niet gvd :evil: , krijg alleen de stick in beweging + punch knoppen en de kicks doen vreemd.
Moet een low/medium/high kick zijn en eentje doet het niet en heb 2 keer high kick.
Ook de start werkt niet en hij maakt dan een pose (ryu)

Wat doe ik in hemelsnaam nu weer verkeerd?
Zie nu echt even door de bomen het bos niet meer en zo moeilijk kan dit nu niet zijn :?

Kan iemand misschien een foto posten met zijn dc hack en even vermelden waar hij de ground heeft, want ik vind veel verschillende fotos op het net en heb zo juist al 1 controller gemold.
Heb ik nu 1 ground nodig of meerdere?
User avatar
ElPancho
Active Level:
Active Level:
Posts: 1290
Joined: Fri Apr 11, 2008 07:18

Post by ElPancho » Sun Feb 22, 2009 08:15

Foto van mijn hack:

Image

De common ground haal ik links boven op de pcb, naast de rode draad is mijn zwarte (common) ground draad. Ik heb daar het groen van de pcb weggeschraapt.

Close up:

Image

Over 2 weken heb ik weer een stapeltje dc-controller pcbees. Mocht je radeloos zijn tegen die tijd doe ik met plezier voor nop een hack voor je Marc.

2 weken is wel lang om radeloos te zijn :wink: Je kunt je multimeter ff pakken even controleren of er sluiting is.
Team 15 kHz
almighty

Post by almighty » Sun Feb 22, 2009 11:35

Tja snap nog steeds niet waarom mijn dc hack niet lukt (met common ground), maar ik ga het nog een keer proberen Onno.
Wel alvast bedankt dat jij er eventueel eentje voor me wilt maken maar ik schaam me gewoon diep, want ik weet dat ik dit ook kan.

Volgende week weer een poging wagen :)
almighty

Post by almighty » Sun Feb 22, 2009 14:42

weer 3 controllers verder en weer niet gelukt, ik baal hier zo van.
Bij sommige wil het soldeer geeneens pakken en laat gewoon telkens los en uit pissigheid heb ik alle 3 de controllers maar weggeflikkerd.

Ik heb je even een pm gestuurd Onno :lol:
Post Reply