Jullie gamerooms, collecties en aanwinsten.
-
almighty
Vandaag even mee aan de gang geweest en het beeld is perfect!
Helaas krijg ik de cp(nog)niet werkend maar dan is het probleem nog niet verholpen.(geen vmu aansluiting)
Dus ik denk dat ik een controller open maak en wat draadjes soldeer en deze weer doorlus naar de cp.
Heb er ook 2 gekregen in plaats van 1 maar die is weer anders
Ach wat reserve onderdelen kan nooit geen kwaad
Straks m'n new Astro binnen en dan knal ik daar de DC op.
Opzich best leuk op deze manier gamen met een dc en meteen maar weer een paar guns aanschaffen voor House of the dead 28)

-
ElPancho
- Active Level:

Netjes gedaan.
Met die kit die je op ebay had gespot ? Jammer dat die niet werkt met een pal-console (tenminste dat had ik begrepen).
-
almighty
ElPancho wrote:Netjes gedaan.
Met die kit die je op ebay had gespot ? Jammer dat die niet werkt met een pal-console (tenminste dat had ik begrepen).
ja van ebay.
Heb het getest maar het beeld rolt dan en is lastig te zien wat je doet.
Maar dan zit je wel met 50hz dus een japanse dc is zeker een must!
-
ElPancho
- Active Level:

En die zat bij de deal van ebay ? Heb je die dan aan een step-down hangen ?
-
almighty
ElPancho wrote:En die zat bij de deal van ebay ? Heb je die dan aan een step-down hangen ?
Daar zat een ntsc dc bij(amerikaanse), maar met een bootdisc kun je er dan japanse games op draaien.(zelf ook getest

)
Alleen geen netsnoer maar die had ik nog liggen van de japanse dc en aansluiten met een stepdown converter en gaan met die banaan.(stepdown converter kost hier nog geen 10 euro)
lijken wel op deze:

-
ElPancho
- Active Level:

Ebay veiling had ended. Ik zal ze een mailtje sturen of ze nog zo'n kitje hebben voor me. Of ik hem koop hangt er vanaf hoeveel ik uitgeef vanavond bij de Japandeal.
En eigenlijk heb ik al 2 pal dc-s, lijkt me ook leuk om die erin te hacken. Ze zijn zo goed als nieuw (nog geen 50 vlieguren) en -ook niet onbelangrijk- al betaald
Dat video signaal naar jamma ben ik nog niet helemaal uit, die joystick hack is te doen.
-
almighty
ElPancho wrote:Dat video signaal naar jamma ben ik nog niet helemaal uit, die joystick hack is te doen.
Daar had ik dus ook al zelf naar gekeken en valt idd reuze mee.(controller), maar video doorlusen is best lastig.
-
d
- Active Level:

-
almighty 50 hz is geen probleem.
Check de sync knoppen op je monitor afstandbedieningkje.
Check voor 2 knoppen die Sync heten
vert sync
hori sync
Ik weet niet zeker welke je moet gebruiken, maar ik denk vert!
Succes. laat me weten!
-
almighty
d wrote:almighty 50 hz is geen probleem.
Check de sync knoppen op je monitor afstandbedieningkje.
Check voor 2 knoppen die Sync heten
vert sync
hori sync
Ik weet niet zeker welke je moet gebruiken, maar ik denk vert!
Succes. laat me weten!
thx d, ik zal volgende week eens kijken of het werkt.
Maar de japanse dc doet het prima en ga er dan geen pal dc aanhangen.
Ook de verkoper vertelde me dat hij geen pal ondersteunt.
-
d
- Active Level:

-
ok, ik heb zelf een jamma adapter gebouwd en die speelt alles: DC, SS, PS en voor alledrie 50 en 60 hz. Vandaar dat ik dacht dat dat wel zou moeten kunnen.
-
ruderudie
- Active Level:

Ik had die ad ook gezien, en die kerel gevraagd hoe het met de buttons zat. Hij zij dat de standaard jamma buttons werden ondersteund en dat hij geen idee had over de overige knoppen. Zou je dus gewoon 2 arcade sticks kunnen kopen en die buttons simpelweg doorwiren naar je cp?
-
ckong
d wrote:ok, ik heb zelf een jamma adapter gebouwd en die speelt alles: DC, SS, PS en voor alledrie 50 en 60 hz. Vandaar dat ik dacht dat dat wel zou moeten kunnen.
Hé d, dat is ook toevallig, dat wil ik straks ook gaan doen als ik de new astrocity cab heb, plus eventueel andere consoles zoals de XBOX, MD, SNES. Ik heb deze consoles allemaal in PAL uitvoering. Is dat een probleem?
Misschien kun je me wat links geven waar ik wat meer info kan vinden over het hoe en wat van een ombouw (heb ik nu nog niet zoveel verstand van). ik heb wel gezien dat Ultimarc kant en klare kits verkoopt (niet voor de SS), maar dat vind ik nogal prijzig (hoewel ik wel zelf ervaren heb dat Ultimarc kwaliteit spul levert). En uiteraard heb ik op de site PC2jamma al wat gelezen over ombouw van DC en SS. Overigens las ik daar ook iets over MD en SNES naar Jamma. Lijkt me ook vet! En ik weet niet of het ook mogelijk is een japanse NeoGeo Cd en een Pc-engine Duo-R op de cab aan te sluiten? Hoe meer consoles ik aan de New Astro kan hangen, hoe beter. Dan krijg ik tenminste niet de neiging om de cab om te bouwen naar Mame, wat naar ik begrepen heb een doodzonde is.
Enig idee waar ik benodigde electro componenten op internet kan kopen?
-
R2-2D
- Active Level:

En ik weet niet of het ook mogelijk is een japanse NeoGeo Cd en een Pc-engine Duo-R op de cab aan te sluiten?
Doe jezelf een groot plezier en koop dan gewoon een mvs-board voor een paar tientjes. En de mvs spellen kosten ook geen drol => geen laadtijden !
-
almighty
R2-2D wrote: En ik weet niet of het ook mogelijk is een japanse NeoGeo Cd en een Pc-engine Duo-R op de cab aan te sluiten?
Doe jezelf een groot plezier en koop dan gewoon een mvs-board voor een paar tientjes. En de mvs spellen kosten ook geen drol => geen laadtijden !
Een neo geo cd moet je ook gewoon in de brand steken, alleen al die laadtijden
Zou dan ook gewoon een mvs in je kast pleuren of een multi pcb.
Eigenlijk vind ik alleen een Dreamcast(of ps2) waardig in een cab omdat er gewoon veel goede arcade games op verschenen zijn(vind ik teminste) maar om er nu een nes,snes,etc. in te zetten, nee dank u

-
ckong
almighty wrote:Een neo geo cd moet je ook gewoon in de brand steken, alleen al die laadtijden
Zou dan ook gewoon een mvs in je kast pleuren of een multi pcb.
Eigenlijk vind ik alleen een Dreamcast(of ps2) waardig in een cab omdat er gewoon veel goede arcade games op verschenen zijn(vind ik teminste) maar om er nu een nes,snes,etc. in te zetten, nee dank u

Vergeet de Saturn niet, die heeft toch wel een behoorlijk aantal top shooters voortgebracht. De laadtijden van de NeoGeo vind ik niet zo belangrijk, ik vind het leuk om game consoles te verzamelen met een stuk geschiedenis. En dat heeft de NeoGeo (vind ik). Overigens is MVS voor mij te beperkt, ben je gebonden aan de SNK games. Zitten wel een paar goede bij, maar niet zoveel (vind ik). Nee, laat mij maar lekker schuiven met de oude retro consoles, en af en toe een arcade spelletje.
-
d
- Active Level:

-
De JAMMA to scart adapter.........
Ik heb zoiets liggen thuis. Mischien moet ik die maar eens verkopen.
Ik heb nooit een online guide hiervoor gezien.
Je moet de jamma spec en de rgb scart spec checken en die gewoon op elkaar aansluiten (solderen)
Je hebt nodig:
-jamma fingerboard
-scart kabel.
-veel draad!
Ik zeg check ebay.
En inderdaad, mvs is de shit. Ik heb laatste Metal Slug X gekocht voor 23 euro en gisteren: World Heroes Perfect voor 25 euro.

-
ckong
De jamma to scart connector ..... is dit voor een specifieke console, of universeel? Misschien heb ik wel interesse als je dit wil verkopen en als ik er wat aan heb. Laat maar weten.
-
almighty
Volgende week hier maar eens mee aan de gang:
Dan kan ik ook m'n vmu gebruiken want dat heb ik nu niet.
Al even een draadje geprobeerd en het werkt perfect

-
d
- Active Level:

-
pooyan wrote:De jamma to scart connector ..... is dit voor een specifieke console, of universeel? Misschien heb ik wel interesse als je dit wil verkopen en als ik er wat aan heb. Laat maar weten.
Hij is universeel. Maar alleen beeld en geluid. Control moet je zelf hacken.
Ik heb wel nog een dreamcast controller die ik zou kunnen openmaken en ps1 controllers.
-
ckong
d wrote:pooyan wrote:De jamma to scart connector ..... is dit voor een specifieke console, of universeel? Misschien heb ik wel interesse als je dit wil verkopen en als ik er wat aan heb. Laat maar weten.
Hij is universeel. Maar alleen beeld en geluid. Control moet je zelf hacken.
Ik heb wel nog een dreamcast controller die ik zou kunnen openmaken en ps1 controllers.
Het is voor mij geen probleem de controls zelf te hacken. Dus als ik het goed begrijp kan ik met je adapter direct een DC of een Saturn op een cab met een 15 kHz monitor aansluiten? Dan heb ik dus beeld en geluid (mono of stereo?) Maakt het nog uit of de console PAL of NTSC is?
-
d
- Active Level:

-
pooyan wrote:Het is voor mij geen probleem de controls zelf te hacken. Dus als ik het goed begrijp kan ik met je adapter direct een DC of een Saturn op een cab met een 15 kHz monitor aansluiten? Dan heb ik dus beeld en geluid (mono of stereo?) Maakt het nog uit of de console PAL of NTSC is?
Precies!
Het maakt niet uit of het 50 of 60 hz is. De volgende apparaten zijn getest:
-Dreamcast
-Playstation1
-Saturn
Ik denk dat het wel voor meerdere consoles werkt. In principe elke spelcomputer die RGB scart out heeft.
-
ckong
d wrote:pooyan wrote:Het is voor mij geen probleem de controls zelf te hacken. Dus als ik het goed begrijp kan ik met je adapter direct een DC of een Saturn op een cab met een 15 kHz monitor aansluiten? Dan heb ik dus beeld en geluid (mono of stereo?) Maakt het nog uit of de console PAL of NTSC is?
Precies!
Het maakt niet uit of het 50 of 60 hz is. De volgende apparaten zijn getest:
-Dreamcast
-Playstation1
-Saturn
Ik denk dat het wel voor meerdere consoles werkt. In principe elke spelcomputer die RGB scart out heeft.
Klinkt goed, dus ik ben zeker geinteresseerd in je adapter. Stuur me maar een PM met je prijs als je de adapter echt wil verkopen.
-
almighty
-
Pat7o
- Active Level:

goed man!
turorialtje posten?
was het lastig?
-
almighty
Pat7o wrote:goed man!
turorialtje posten?