Hij is er! Sega New Astro - mijn 1e Candy...

Jullie gamerooms, collecties en aanwinsten.
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

Post by Ken » Sat Jan 09, 2010 13:49

Auto, kledingkast...heb je toevallig een konijn en met een hok en moeten we de dierenbescherming alvast gaan inlichten?
User avatar
Pat7o
Active Level:
Active Level:
Posts: 561
Joined: Sun Jan 20, 2008 14:25
Location: Rotterdam

Post by Pat7o » Sun Jun 06, 2010 14:43

Image

gisteren eindelijk met het vrouwtje mijn aero table naar boven gesjouwd, eerst voorzichtig de monitor eruit gehaald natuurlijk, want hij weegt behoorlijk wat...
eenmaal boven monitor er weer in, meteen maar getate omdat ik er o.a. een 48 in 1 in wil hangen.
en U raadt het al, ik krijg geen beeld meer, enkel zwart! geluid hoor ik wel zoemen.
ik heb geen flauw idee wat dit veroorzaakt, volgens mij is het niet de monitor, want de neck gloeit nog mooi en als ik hem uit zet krijg ik die 3 mooie gekleurde bolletjes in het midden van het scherm.
volgens mij krijgt de pcb geen stroom want het lampje daarvan brandt niet; aan de andere kant...wanneer ik de volume pot van het pcb'tje draai heeft dat wel invloed op het geluid omdat ik dat hoor via de speakers.
de pcb die ik er eerst op had werkt ook niet meer op deze kast, zelfde verhaal, dus het ligt niet aan de pcb's.
Monitor er weer uit gehaald, alle kabeltjes opnieuw vastgemaakt, maar geen resultaat.
mijn noobness wreekt zich weer, want ik heb verder geen flauw benul hoe ik dit moet oplossen.
iemand enig idee?
User avatar
Cageman
Active Level:
Active Level:
Posts: 5044
Joined: Wed May 27, 2009 20:17
Location: Netherlands, Breda

Post by Cageman » Sun Jun 06, 2010 15:06

Heb je een multimetertje in huis? Meet dan eerst even of het JAMMA harness nog wel stroom levert aan de PCB. Je kunt dan verder kijken: voeding, kortsluiting, los kabeltje/connector, etc..

En misschien een hele domme vraag, maar wees er zeker van dat je de JAMMA connector niet ondersteboven aan je PCB schuift. Niet alle JAMMA connectoren hebben de key op pin 7 zitten.. vaak ontbreekt de key in het geheel.
User avatar
Pat7o
Active Level:
Active Level:
Posts: 561
Joined: Sun Jan 20, 2008 14:25
Location: Rotterdam

Post by Pat7o » Sun Jun 06, 2010 16:26

geen multimetertje in huis en zou eerlijk gezegd ook niet weten wat er mee te doen.
jamma connector beide kanten geprobeerd en krijg de bekende strepen wanneer die fout zit, dus dat is het ook niet.
bedankt iig voor je antwoord.
User avatar
Psykick
Active Level:
Active Level:
Posts: 3584
Joined: Thu Sep 29, 2005 21:34

Post by Psykick » Sun Jun 06, 2010 18:41

Oeps, nou ik kan alleen maar zeggen dat het van afstand moeilijk oordelen is. Ik zal wel ff kijken of ik met Pascal kan langskomen van de week. Mocht het niet lukken breken we gewoon zijn nek :twisted:
Kijk eerst zelf nog goed en probeer duidelijk uit te leggen wat je hoort en wel of niet ziet. Succes!
User avatar
Pat7o
Active Level:
Active Level:
Posts: 561
Joined: Sun Jan 20, 2008 14:25
Location: Rotterdam

Post by Pat7o » Sun Jun 06, 2010 19:06

Psykick wrote:Oeps, nou ik kan alleen maar zeggen dat het van afstand moeilijk oordelen is. Ik zal wel ff kijken of ik met Pascal kan langskomen van de week. Mocht het niet lukken breken we gewoon zijn nek :twisted:
Kijk eerst zelf nog goed en probeer duidelijk uit te leggen wat je hoort en wel of niet ziet. Succes!


hehe! break a neg!
zou ik erg apprecieren als jullie weer eens langs konden komen om mij uit de brand te helpen .
ik zet het bier alvast koud!
wanneer ik hem aanzet hoor ik wel de monitor aanslaan, neck gloeit, ik hoor het geluid zoemen, maar krijg alleen een zwart beeld.
op het pcb'tje zou bij het aanzetten een lampje moeten branden, en dat gebeurt wel als ik hem op een andere cab zet, maar bij de table niet.
sluit ik de jamma connector verkeerd aan dan krijg je dus de strepen die je ook ziet wanneer je je cab zonder pcb aanzet. daarom denk ik, en hoop ik, dat het niet de monitor is.
deze strepen.
Image
User avatar
Psykick
Active Level:
Active Level:
Posts: 3584
Joined: Thu Sep 29, 2005 21:34

Post by Psykick » Sun Jun 06, 2010 19:08

Kan een Vsync / Hsync probleem zijn, of je breakout board zit niet goed. Iig niet al te ernstig zo te zien. We maken wel een afspraak asap ;)
User avatar
Pat7o
Active Level:
Active Level:
Posts: 561
Joined: Sun Jan 20, 2008 14:25
Location: Rotterdam

Post by Pat7o » Sun Jun 06, 2010 19:29

Top!
:)
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

Post by Ken » Sun Jun 06, 2010 19:39

Kom ik ook een keertje mee, ziet er kick uit die gameroom.
User avatar
Beatmaster-P
Active Level:
Active Level:
Posts: 889
Joined: Sun Jan 11, 2009 11:06
Location: Den Haag

Post by Beatmaster-P » Sun Jun 06, 2010 21:04

Psykick wrote:Kan een Vsync / Hsync probleem zijn, of je breakout board zit niet goed. Iig niet al te ernstig zo te zien. We maken wel een afspraak asap ;)


5 min zoeken tops
OIIIIIIIO
User avatar
Pat7o
Active Level:
Active Level:
Posts: 561
Joined: Sun Jan 20, 2008 14:25
Location: Rotterdam

Post by Pat7o » Mon Jun 07, 2010 05:16

Klinkt goed! begon me al even zorgen te maken.
User avatar
R2-2D
Active Level:
Active Level:
Posts: 779
Joined: Sat Nov 26, 2005 23:59
Location: Enschede

Post by R2-2D » Mon Jun 07, 2010 08:25

Complimenten voor je gameroom inderdaad , het ziet er zeer heftig uit.
Is het losse astro city paneel een supergun of een saturn stick ?
User avatar
Pat7o
Active Level:
Active Level:
Posts: 561
Joined: Sun Jan 20, 2008 14:25
Location: Rotterdam

Post by Pat7o » Mon Jun 07, 2010 10:31

thnx! hoewel het erop foto's altijd beter uit ziet en er nog veel te verbeteren valt mag ik zeker niet klagen. Dec cabs moeten allemaal nog wel een keer gerefurbed worden.
dat panel komt uit een astro cab, heb dat ooit van yahoo japan gescoord voor niet teveel en het laten meeliften met 1 van Ronnie's containers.
heb daar met padhacks mijn xbox 360 op aangesloten en die draait dan weer op een LCD tv.
User avatar
Psykick
Active Level:
Active Level:
Posts: 3584
Joined: Thu Sep 29, 2005 21:34

Post by Psykick » Mon Jun 07, 2010 11:39

Ja Rob, ziet er wel echt lekker clean uit, was het helemaal vergeten te melden door die monitor. Echt een mooi knus arcadehalletje hehe...zie je snel ;)
User avatar
ElPancho
Active Level:
Active Level:
Posts: 1290
Joined: Fri Apr 11, 2008 07:18

Post by ElPancho » Mon Jun 07, 2010 12:12

Ziet er strak uit Rob!

Hoop dat je hut-jongens de table monitor weer in het gareel kunnen krijgen. Maar dat zit wel goed vermoed ik.

Denk na over het refurben, you're in for a world of hurt ..... of je moet van schuren houden ..... :)

Game on!
Team 15 kHz
goatboy

Post by goatboy » Mon Jun 07, 2010 13:00

Erg toffe setup!! Succes met je monitor.
goatboy

Post by goatboy » Mon Jun 07, 2010 13:02

ElPancho wrote:Denk na over het refurben, you're in for a world of hurt ..... of je moet van schuren houden ..... :)


Maar als je er één tegelijk doet dan valt het nog wel mee eigenlijk. :wink:
User avatar
ElPancho
Active Level:
Active Level:
Posts: 1290
Joined: Fri Apr 11, 2008 07:18

Post by ElPancho » Mon Jun 07, 2010 13:50

goatboy wrote:
ElPancho wrote:Denk na over het refurben, you're in for a world of hurt ..... of je moet van schuren houden ..... :)


Maar als je er één tegelijk doet dan valt het nog wel mee eigenlijk. :wink:


:D

Is waar ook ..... bij Ronnie had ik je verteld dat ik er zelf met 5 tegelijk bezig ben, dat was je nog niet vergeten dus :)
Gisteren met mint master Marc de eerste spuitsessie gehad. Looking sweeeeet 8)

Pica's aan het einde van de zomer, de world of hurt zou dan in een mint gaming nirvana over moeten gaan.
Team 15 kHz
User avatar
MarsMan
Active Level:
Active Level:
Posts: 214
Joined: Thu Oct 01, 2009 16:34
Location: The Netherlands

Post by MarsMan » Mon Jun 07, 2010 20:08

Mooi gezicht al die Sega cabs samen, ook met die rode krukjes (en die bioscoop stoel als ik het goed zie). Een echte Sega liefhebber! Ben je klaar met je cab collectie of staat er nog meer op het wensenlijstje? Onze cabs komen trouwens aardig overeen. Ik wil mijn table ook binnenkort gaan draaien als shmup table dus ben benieuwd wat het probleem is.
User avatar
Pat7o
Active Level:
Active Level:
Posts: 561
Joined: Sun Jan 20, 2008 14:25
Location: Rotterdam

Post by Pat7o » Mon Jun 07, 2010 21:00

tsja, voor het refurben ga ik zeker de tijd nemen, zoals met alles. :wink:
wat mijn cab collectie betreft, dit is het en dit blijft het, geen ruimte meer ook en 4 cabs is mooi genoeg.

@el pancho, ben zeker benieuwd hou jouw table eruit gaat zien!

@cageman goed gezien die bios stoel, heb er drie op een rij die ik tegenover een hantarex 28'' vga :roll: en een sony tv heb staan waar ik wat retro consoles op heb staan.
Image

Image
User avatar
Pat7o
Active Level:
Active Level:
Posts: 561
Joined: Sun Jan 20, 2008 14:25
Location: Rotterdam

Post by Pat7o » Sat Jun 12, 2010 14:46

4.59 minuten precies.

inclusief bier gelag.

thnx again Pascal en Hasan!!!!
:D
Image
ckong

Post by ckong » Fri Jun 25, 2010 23:11

Pat7o wrote:4.59 minuten precies.



Wat was het probleem? Altijd goed om te weten.
User avatar
Pat7o
Active Level:
Active Level:
Posts: 561
Joined: Sun Jan 20, 2008 14:25
Location: Rotterdam

Post by Pat7o » Sat Jun 26, 2010 10:58

draadje los....
User avatar
Psykick
Active Level:
Active Level:
Posts: 3584
Joined: Thu Sep 29, 2005 21:34

Post by Psykick » Sat Jun 26, 2010 11:49

hehe idd, zo simpel, maar als je het niet ziet dan ben je even radeloos.
ckong

Post by ckong » Sat Jun 26, 2010 15:49

Pat7o wrote:draadje los....


Gek, ik dacht dat er bij Hasan een draadje los was. :lol: Nou ja, dan heb ik me toch vergist.
Post Reply