Hij is er! Sega New Astro - mijn 1e Candy...

Jullie gamerooms, collecties en aanwinsten.
User avatar
Pat7o
Active Level:
Active Level:
Posts: 561
Joined: Sun Jan 20, 2008 14:25
Location: Rotterdam

Post by Pat7o » Mon Mar 17, 2008 20:24

:D
Niet echt...wil eerst die muurtjes een mooi Gameroom kleurtje geven en heb nog wat (vitrine)kastjes en bureautjes nodig...en wat plankjes om mijn bescheiden retro marquee verzameling op te zetten..zie het al helemaal voor me. :roll:
Deze zomer maar is een keer echt afmaken.
Want een New Astro omsingeld door dozen is ook niets!
almighty

Post by almighty » Mon Mar 17, 2008 20:49

ruderudie wrote:Super als ie eindelijk in je gameroom staat!! Heb je die al een beetje uitgemest in de tussentijd?

is het zo erg dan?
Ben wel benieuwd hoe jou retro kamer eruit ziet :)
User avatar
Pat7o
Active Level:
Active Level:
Posts: 561
Joined: Sun Jan 20, 2008 14:25
Location: Rotterdam

Post by Pat7o » Mon Mar 17, 2008 20:54

uhhh...niet
Ik heb voorlopig nog alles in dozen zitten.
het plan is er om er een gameroom van te maken...maar dat plan is er al even...en er komen steeds meer doosjes bij!
8)
heb een kleine verzameling vergeleken bij de meeste hier..
ik hou het eigenlijk beperkt tot Sega, Saturn en Dreamcast only.
het oogt alleen wat rommelig.

Image
almighty

Post by almighty » Tue Mar 18, 2008 15:10

Nou toch een aardige verzameling!(dozen :P ), maar toch zonde als alles er zo bij staat.
Ga eens langs bij Ikea :wink:, want daar hebben ze voor weinig geld mooie opberg meubels etc.
User avatar
Pat7o
Active Level:
Active Level:
Posts: 561
Joined: Sun Jan 20, 2008 14:25
Location: Rotterdam

Post by Pat7o » Wed Mar 19, 2008 22:11

Zo, eindelijk goed gereedschap...

Image

Image

Moesten nog wel even 4 kabeltjes in de kast unpluggen, maar dat toonde zich allemaal vanzelf. 1 van de (vele) mooie eigenschappen van deze kast is dat geen enkel kabeltje/plug hetzelfde is dus je kunt eigenlijk niets fout doen. Wel even genummerd voor de zekerheid.

daarna heel vlot naar boven gesjouwd en binnen no time weer in elkaar!

Image

Dat roze poefje had ik nog staan en zit eigenlijk ook niet slecht achter de kast...
Last edited by Pat7o on Thu Mar 20, 2008 08:28, edited 2 times in total.
User avatar
ZiEk
Active Level:
Active Level:
Posts: 960
Joined: Fri Nov 17, 2006 02:28
Location: Haarlem
Contact:

Post by ZiEk » Wed Mar 19, 2008 22:37

Pat7o wrote:uhhh...niet
Ik heb voorlopig nog alles in dozen zitten.
het plan is er om er een gameroom van te maken...maar dat plan is er al even...en er komen steeds meer doosjes bij!
8)
heb een kleine verzameling vergeleken bij de meeste hier..
ik hou het eigenlijk beperkt tot Sega, Saturn en Dreamcast only.
het oogt alleen wat rommelig.

Image


ha erg lachen mijn vrindin is geschokked hehehe.
Image
User avatar
Pat7o
Active Level:
Active Level:
Posts: 561
Joined: Sun Jan 20, 2008 14:25
Location: Rotterdam

Post by Pat7o » Wed Mar 19, 2008 22:41

:lol:
jaah...heb ook al wel wat commentaar gehad van mijn vriendin...
maar he...we wonen nog niet samen dus...no problemo!
User avatar
Pat7o
Active Level:
Active Level:
Posts: 561
Joined: Sun Jan 20, 2008 14:25
Location: Rotterdam

Post by Pat7o » Thu Mar 20, 2008 19:03

Ik heb even de tutorial 'gestolen'van de franse site en op KC gepost in t Engels als volgt.
Misschien kan iemand vd Nozomi leden er (in de toekomst) iets aan hebben.
Met dank dus aan de Franse poster.

Here goes;

Taking a Sega New Astro City Apart (leaving the monitor in)

So here's a tutorial I took from the French Site http://www.neo-arcadia.com :cheers: (Thnx!)and translated it into English. I used the tutorial to take apart my Astro when I could not get it up the stairs. I left the monitor in the cab.
feel free to change if anything is not correct.

1. Remove the 7 screws on the rear of the cab and take the panel off. The two bottom screws are longer than the others.
you can do this with an ordinary screwdriver as well.
Image

2. Open the Control Panel with the keys (under the CP) and remove the 3 screws as pictured.
Image

3. Remove the plug on the most left in the control panel. This plug is wired to the front panel.
Image

4. Deconnect the cable(s) attached to the Front VR in the control panel.(The New Astro only has one cable connected). Also untie the cable ties which hold this cable.
Image

5. Take off the Front Panel
Image

6. Remove the 4 top screws as pictured.
Image

7. Remove the 3 screws on both sides of the cabinet. I (and others)found these to be the most difficult to remove. You need a screwdriver that is of good quality and one that fits perfectly. You may also need a helping hand in holding the cab to its place while you screw. Total 6 screws.
Image

8. Remove the 6 screws (3 each bottom side) as pictured.
Image

9. Remove the 4 screws on the rear of the cab.
Image

10. Now before you take the front and the rear side of the cabinet apart you have to unplug 4 cables inside the cab.
See picture:
- the two cables on the right - one attaches to the chassis at the rear of the monitor and the other attaches to the fluorescent lamp.
- the two other cables both attach to the Power Supply Unit - the one most on the left is the earthwire which you need to unscrew.
Image

11. Now you can take the two sides apart. Make sure the rear section holding the monitor doesnt fall.
Image

The pdf Sega New Astro Owners manual I downloaded from this other great site might help too.

http://www.arcade-system.com/cabs_html/ ... o_city.htm
:cheers:

it's linked under the blueish manuel Oui or for an even better version check the killercabs site under downloads.
Last edited by Pat7o on Wed May 14, 2008 04:12, edited 2 times in total.
User avatar
ruderudie
Active Level:
Active Level:
Posts: 1581
Joined: Fri May 19, 2006 16:27

Post by ruderudie » Fri Mar 21, 2008 19:02

Hey Rob, goed initiatief om dit te vertalen! Ik denk dat veel mensen er wel iets aan hebben, maar welke schroeven moesten nu uitgeboord worden?
User avatar
Pat7o
Active Level:
Active Level:
Posts: 561
Joined: Sun Jan 20, 2008 14:25
Location: Rotterdam

Post by Pat7o » Fri Mar 21, 2008 20:11

Ik hoefde eigenlijk geen schroeven uit te boren, maar dat kwam meer door het echte monteurs gereedschap (perfekt passende schroevedraaier met hulpstuk om makkelijk te draaien) dat mijn broer meenam.
Daarmee gingen ook de twee lastige schroeven eruit.
Wat ik begrepen heb van verschillende sites is dat er inderdaad af en toe een schroef moest uitgeboord worden, meestal aan de onderkant van de kast.
Gelukkig hoefde dat bij mij niet.
User avatar
Pat7o
Active Level:
Active Level:
Posts: 561
Joined: Sun Jan 20, 2008 14:25
Location: Rotterdam

Post by Pat7o » Tue Oct 14, 2008 19:30

toch ook maar wat fotootjes plaatsen van niet mijn laatste aanwinst, maar mijn voorlaatste ergens afgelopen Juni was het...geloof ik.
excuses voor de fotokwaliteit, maar ik heb nog steeds een crappy toestel...

Image

Image

kast is in prima staat, op een kleine chip van de marquee af na.
goatboy

Post by goatboy » Tue Oct 14, 2008 19:46

Hmmm, Toch wel kickuh zo'n Naomi cab. Wat lijkt de Astro laag nu je ze zo naast elkaar ziet.
User avatar
Pat7o
Active Level:
Active Level:
Posts: 561
Joined: Sun Jan 20, 2008 14:25
Location: Rotterdam

Post by Pat7o » Tue Oct 14, 2008 19:50

De Naomi is inderdaad een stuk hoger, iets dieper ook. moest ook het een en ander uit elkaar om hem de trap op te krijgen en de deuropening door.
maar ben er zeer tevreden over. :)
cab is trouwens 31khz only.
almighty

Post by almighty » Tue Oct 14, 2008 20:07

Ziet er heftig uit man en blijft altijd een mooi gezicht meerdere cabs naast elkaar 8)
goatboy

Post by goatboy » Tue Oct 14, 2008 21:40

Zat het board er al in trouwens?
User avatar
Pat7o
Active Level:
Active Level:
Posts: 561
Joined: Sun Jan 20, 2008 14:25
Location: Rotterdam

Post by Pat7o » Wed Oct 15, 2008 03:10

ja, er zat een Naomi 1 board in, met Virtua Tennis. Game is een stuk lastiger dan op de Dreamcast, logisch natuurlijk. Grafisch identiek wel. Heb tot nu toe 4 games in mijn verzameling.
User avatar
Pat7o
Active Level:
Active Level:
Posts: 561
Joined: Sun Jan 20, 2008 14:25
Location: Rotterdam

Post by Pat7o » Tue Jan 13, 2009 21:40

mijn krukjes:

Image

Image

Image

van e-bay(Poef GUM) en zelf het SEGA stickertje erop geplakt. zitten nog lekker ook met een kussentje erin.
het rode krukje is natuurlijk the real deal! :)

en het wordt tijd dat ik is een goed fototoestel koop....
Last edited by Pat7o on Tue Jan 13, 2009 21:52, edited 1 time in total.
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

Post by Ken » Tue Jan 13, 2009 21:45

Vet, ik heb nu ook twee rode stools, na fucking jaren lang wachten eindelijk thuis een echte set up zoals ik 'gewend' was geraakt. Ik wil trouwens wel die Virtual On van je overnemen die ergens in die berg teringzooi ligt :)
User avatar
Pat7o
Active Level:
Active Level:
Posts: 561
Joined: Sun Jan 20, 2008 14:25
Location: Rotterdam

Post by Pat7o » Tue Jan 13, 2009 21:51

Ken wrote: Ik wil trouwens wel die Virtual On van je overnemen die ergens in die berg teringzooi ligt :)


8)
ik denk dat ik die zelf nog maar ff hou....heb er nog 1 zonder doos in iets mindere staat, maar wil die ook houden om (ooit) eens 2 Dreamcast -en/Saturns te linken voor een 2 player setup.
almighty

Post by almighty » Tue Jan 13, 2009 22:23

Ziet er mooi uit man, nice!
Maar het wordt echt eens tijd voor een betere camera haha :lol:
User avatar
Baki
Active Level:
Active Level:
Posts: 1328
Joined: Wed Sep 28, 2005 18:00
Location: Rotterdam

Post by Baki » Tue Jan 13, 2009 22:26

Dat heb ik dus al ooit eens gedaan met wat vrienden. 2 DC's, 2 x VGA box om beide DC's aan 2 TFT's aan te sluiten. Dan nog 2 Twinsticks en 2 x VooT en heel de dag spelen. Fucking briljant imo!
User avatar
ruderudie
Active Level:
Active Level:
Posts: 1581
Joined: Fri May 19, 2006 16:27

Post by ruderudie » Wed Jan 14, 2009 00:26

Hey Rob, die uitbreiding van cabs gaat goed! Als ik het goed heb staan er nu dus 5 cabs bij jou thuis?
User avatar
Pat7o
Active Level:
Active Level:
Posts: 561
Joined: Sun Jan 20, 2008 14:25
Location: Rotterdam

Post by Pat7o » Wed Jan 14, 2009 07:11

ruderudie wrote:Hey Rob, die uitbreiding van cabs gaat goed! Als ik het goed heb staan er nu dus 5 cabs bij jou thuis?


ja, klopt, bizar eigenlijk hoe snel dat is gegaan...maar het aanbod was er ineens en ik heb over het algemeen geluk gehad met de staat van de cabs. Is toch even afwachten wat je krijgt.
heb er eigenlijk maar 1 met screenburn (de Blast) en moet daar ooit nog een nieuwe/andere monitor voor halen of proberen de Hantarex 29'' VGA demo monitor die ik ook al een tijd heb staan in te bouwen. Probleem is dat dat scherm iets boller is, waardoor de bezel niet meer lekker past. Dus als iemand aan een 29" 31k scherm kan komen hou ik me graag aanbevolen.
maar nu stop ik echt wel met cab aankoop, heb de 5 verschillende SEGA cabs die ik wou. heb er zelfs mijn auto voor verkocht om deze te kunnen halen.
kwestie van prioriteiten stellen... :)
ben echt van plan om nog deze maand aan mijn gameroom te beginnen.
daarnaast moet ik nog even kijken welke kant ik opga...de uni cab blijft een Naomi only cab, maar of ik de andere ook pcb based ga maken weet ik nog niet...misschien ga ik wel cabfemie plegen en ze mame/console-izen...
de blast voor dreamcast hori; de astro voor dreamcast/360 verti (als die getrisynced is); de aero voor saturn/ps2/mame verti en de new astro voor mame/ps2/saturn hori.
heb de weinige pcb's die ik had allemaal verkocht om geld te maken.
aan de andere kant...langzaam een Cave of STV collectie opbouwen spreekt me ook zeker wel aan :roll:
almighty

Post by almighty » Wed Jan 14, 2009 08:32

Echt een mooie setup met al de cabs en nu is het volgens mij tijd om hier eens lekker van te gaan genieten! 8)
ckong

Post by ckong » Wed Jan 14, 2009 11:22

Mozes, jij gaat wel ver voor je hobby zeg! Je auto verkopen voor een cab :?

Dat zou ik denk ik nooit doen, krijg ik ook nooit toestemming voor (Ik: "Hé schat, hoe vind je de kleur van mijn nieuwe cab?" Zij: "mooi hoor, maar waar heb je autosleutels toch neergelegd, ik moet naar de kapper en ik heb haast!" Ik: "eeeehhhhh" Eind van het liedje is dat ze niet meer naar de kapper wil, maar wel naar de advocaat.

En al je PCB's weg. Jemig, maar kan ik wel begrijpen. ik koop zelf mogelijk binnenkort een paar classic cabs (Pac-Man, Gyruss, PHoenix en zo), en daar moeten mogelijk ook wat PCb's voor wijken. Death Smiles anyone?

Wat betreft je monitor, ik heb zelf een zo goed als nieuwe Philips 29" 31Khz VGA monitor, onder andere met uitgebreide on-screen instelmogelijkheden. Ik weet nog niet precies wat ik er mee ga doen, maar mocht ik hem weg doen dan zal ik aan je denken.
Post Reply