New astro has arrived

Jullie gamerooms, collecties en aanwinsten.
User avatar
ruderudie
Active Level:
Active Level:
Posts: 1581
Joined: Fri May 19, 2006 16:27

Post by ruderudie » Tue Mar 25, 2008 21:41

Ik ga denk ik eerst proberen om te ruilen, als dat niet lukt draai ik alle schroeven weer vast zodat hij niet meer "piept" en dan zet ik hem misschien wel op ebay. Eerst moet ik dan echter een cart-based box hebben.

Kijk het nog ff aan, ECL zal hem wel niet terugnemen. We gaan het zien, misschien ben ik wel te kieskeurig maar geluidloze gamebox zou echt een stuk relaxter zijn.
almighty

Post by almighty » Wed Mar 26, 2008 05:04

Bij mij hoor je hem nu ook wel maar of het nu echt irritant is...
Bedoel mijn xbox360 maakte eigelijk naar m'n gevoel net zoveel kabaal.
En er zijn bij mij 2 games die niet lekker werken en dat zijn Mortal kombat en Alteread Beast(latere levels), maar daar kan prima mee leven.
User avatar
ruderudie
Active Level:
Active Level:
Posts: 1581
Joined: Fri May 19, 2006 16:27

Post by ruderudie » Wed Mar 26, 2008 11:14

Bij mij werken ook niet: double dragon en NBA jam te. best jammer maar geen probleem. Maar het geluid is serieus veel harder dan een xbox360. Het lijkt op een magnetron met een klein beetje stofzuiger erbij....daar komt nu nog eens een hondenfluitje bij, dan begrijp je wel dat het niet leuk meer is.
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

Post by Ken » Wed Mar 26, 2008 11:31

Dat zal jullie bootleggers leren! :)
User avatar
Pat7o
Active Level:
Active Level:
Posts: 561
Joined: Sun Jan 20, 2008 14:25
Location: Rotterdam

Post by Pat7o » Wed Mar 26, 2008 11:41

daar kon je op wachten...pffftt

het eeuwig gezeur over bootlegs en altijd weer die stoere mameflamers.

wtf!

een vriend van mij heeft stapels pcb's...maar wel mame in zijn multysinc MK cab gezet omdat dat gewoon geweldig loopt.
en hij loopt al 30 jaar mee in het arcade wereldje.

99,9 % vd games lopen goed, een paar niet...

so what?

het is maar wat je wilt.
live and let live!
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

Post by Ken » Wed Mar 26, 2008 12:31

Mameflamer, die had ik nog niet eerder gehoord.
almighty

Post by almighty » Wed Mar 26, 2008 14:44

Bij deze als eerste :)
Maar om er even op terug te komen snap ik ook niet wat er mis is met een multi pcb...
User avatar
ruderudie
Active Level:
Active Level:
Posts: 1581
Joined: Fri May 19, 2006 16:27

Post by ruderudie » Wed Mar 26, 2008 16:20

Ik vind de games perfect, alleen het ding zelf maakt gewoon tering veel herrie. Kwestie van goedkope onderdelen, lawaaierige fan en slechte bouw denk ik. Paar games die het niet doen vind ik totaal niet erg, rest loopt super en het is gemakkelijk om nooit te hoeven swappen. Multi-pcb's rulen!!!! zolang ze cart-based zijn en niet als een afzuigkap klinken..
User avatar
RoOd
Active Level:
Active Level:
Posts: 1260
Joined: Sun Sep 18, 2005 21:50
Location: Haarlem

Post by RoOd » Thu Mar 27, 2008 08:32

Die kasten zien er geweldig uit, bij deze ben ik officieel jaloers.

/me begint maar weer met sparen.....
Super Nintendo, Sega Genesis, man when I was dead broke I couldn`t picture this ...

My Neo Games
User avatar
Pat7o
Active Level:
Active Level:
Posts: 561
Joined: Sun Jan 20, 2008 14:25
Location: Rotterdam

Post by Pat7o » Thu Mar 27, 2008 09:11

@ RoOd - check even Almighty's topic, er is een nieuwe importactie gestart!

http://forum.nozomi.nl/viewtopic.php?t=1650
User avatar
ruderudie
Active Level:
Active Level:
Posts: 1581
Joined: Fri May 19, 2006 16:27

Post by ruderudie » Thu Mar 27, 2008 11:31

ECl vond het goed dat ik de gamebox opstuur en ruil voor een andere. Mooi, nu hopen dat die andere niet even rumoerig is.
almighty

Post by almighty » Thu Mar 27, 2008 13:07

Ik hoop het voor je rudie.
Wel mooi dat je een ander krijgt 8)
User avatar
ruderudie
Active Level:
Active Level:
Posts: 1581
Joined: Fri May 19, 2006 16:27

Post by ruderudie » Fri Mar 28, 2008 15:28

Net even met de pcb bezig geweest, en het blijkt dat als je wat zijwaartse druk op een van de "poten" zet die beide verdiepingen verbinden, de piep verdwijnt. Het heeft dus te maken met vibraties bij die poten. Ik heb nu een soort constructie gemaakt zodat er altijd druk staat op 1 poot en nu is de piep dan ook verdwenen. Als het zo blijft denk ik dat ik me de moeite en kosten van alles terugsturen maar bespaar, aangezien die cart-based pcb's ook een fan hebben en dus net zoveel geluid produceren als die van mij op het moment. Ook kut is dat hyper fighting er niet op staat en dat juist mijn meest gespeelde sf game is. Alleen de fan is te doen, dat hoor je niet echt meer als je aan het gamen bent met geluid. Net dus maar even een paar yens erin en een potje pulstar gedaan; wat een heerlijke game toch, en met de grootte van het scherm van de astro helemaal de shit!
User avatar
ElPancho
Active Level:
Active Level:
Posts: 1290
Joined: Fri Apr 11, 2008 07:18

Post by ElPancho » Mon Apr 14, 2008 06:12

Gefeliciteerd met die mooie Astro !
Ik ga er vanuit dat je hem via het killercabsforum hebt bemachtigd.
Nu loopt en nog een "na-bestelling" daar op killercabs.

http://www.killercabs.com/forum/viewtop ... et&start=0

Ik zit na te denken om een EIII over te laten komen naar de UK. Is het dan nog veel "gedoe" om de cab naar Nederland te krijgen ? En wat zijn de kosten daarvan ?

*edit*: ik heb antwoord op deze vragen gekregen via killercabs. Nu nog genoeg deelnemers zoeken :?
User avatar
ruderudie
Active Level:
Active Level:
Posts: 1581
Joined: Fri May 19, 2006 16:27

Post by ruderudie » Tue Apr 15, 2008 17:43

Pancho,

Als je via een Nederlandse vervoermaatschappij het traject UK-NL regelt zit je voor 2 cabs rond de 300 euro. Bedenk dat je de zending ook moet verzekeren, want er kan weleens wat mis gaan. In mijn geval heb ik het op deze manier gedaan, en de cabs werden keurig ieder op een pallet aangeleverd.

Spijtig genoeg voor jou denk ik niet dat de E3 bestelling ooit van de grond komt omdat er recentelijk 3 cab-orders zijn geweest en daarom nu 15 mensen voor een E3 vinden erg moeilijk zal worden. Zou echter mooi zijn als het lukt, want de prijs is echt een lachertje.
User avatar
ElPancho
Active Level:
Active Level:
Posts: 1290
Joined: Fri Apr 11, 2008 07:18

Post by ElPancho » Wed Apr 16, 2008 17:12

Bedankt voor je tip aangaande de verzekering. Will do als de tijd ooit komt. Aan mij zal het iig niet liggen: kep (met mijn broer) 2 EIII's en een Awave besteld.

Nou ja met de New Astro via Nozomi ben ik ook heel erg blij !
Het wordt mijn eerste candy. Ik heb wel een aantal dedicated woodies en ben niet opgegroeid met candy cabs (ben een jaren 80 man, Dragons Lair en Pac man ;-) maar toen ik ze voor het eerst zag: liefde op het eerste gezicht.

En een candy kan in de woonkamer, een houten cab vind ik dan al snel te groot, te donker en de art te druk.

Nogmaals: Grrreat cab ! Congrats !
User avatar
ruderudie
Active Level:
Active Level:
Posts: 1581
Joined: Fri May 19, 2006 16:27

Post by ruderudie » Thu Apr 17, 2008 13:59

Ik moet zeggen dat ik dedicated woodies ook super vind, als ze in goede staat zijn geeft dat voor Nederlanders toch veel meer het arcade gevoel zoals je dat kent van vroeger. Een candy is echter een stuk geschikter voor in de huiskamer inderdaad, praktische, veel groter scherm en sit-down. Ik wil echter nog wel eens een mooie dedicated killer instinct cab als ik een kamer over heb, evenals een Daytona twinseater.

Succes ermee Pancho!
almighty

Post by almighty » Thu Apr 17, 2008 16:37

Vooral die dedicated pac-man cab van het forum waar jij me de link van gaf ElPancho, wat zag dat ding er gaaf uit!
En dan te bedenken dat er vele uurtjes werk in heeft gezeten en het resultaat mag er dan ook zeker wezen.
Trouwens zowieso een goed forum en staan vele handige tips etc.
User avatar
ruderudie
Active Level:
Active Level:
Posts: 1581
Joined: Fri May 19, 2006 16:27

Post by ruderudie » Thu Nov 13, 2008 14:47

Omdat ik wat tijd had, eindelijk eens de speakeromhuizing van de cab gehaald. Wat een takkewerk, 3 kilo tape en moeilijk los te krijgen. Ik weet dat het ding snel scheurt of barst, dus moest mezelf pushen geduld te bewaren. Uiteindelijk dus toch gelukt en de omhuizing flink opgeschuurd, wat ook een klotewerk is trouwens. Ik vind hem nu al 10x beter dan voorheen qua geligheid, en ga het ook niet meer spuiten:

Voor:

Image

Na:
Image


Ook maar een nieuwe coinslot besteld bij SegaShed, want die dingen van EXC zien er op zijn zachts gezegd nogal goedkoop en ordinair uit. Nu dus een nieuwe originele, en alle geligheid is weer van de cab af:

Image
goatboy

Post by goatboy » Thu Nov 13, 2008 15:23

Dat ziet er inderdaad in z'n geheel erg netjes uit, Top! Wat een rij MVS games trouwens (Kwijl!)

Heb zelf ook een nagelnieuwe coinslot besteld bij segashed.co.uk en een volledig nieuw panel bij akihabarashop.jp. Dat panel van mij is echt toe aan vernieuwing. Ben er zelf wel over aan het nadenken om de Astro volledig te strippen en zoveel mogelijk wiring te vervangen / vernieuwen. Overspuiten laat ik zeker ook doen want heb best wel veel krassen en dergelijke. De vervanging van de sideart vindt ik zelf wel wat op. Weet niet of overspuiten wel gaat werken voor de plastic delen waar het panel op rust. Maar eerst nog even voor de broodnodige 'funding' zorgen. :)
User avatar
ruderudie
Active Level:
Active Level:
Posts: 1581
Joined: Fri May 19, 2006 16:27

Post by ruderudie » Fri Nov 14, 2008 11:18

Sideart heeft Psykick toch beschikbaar? Moet geen probleem zijn.

Ik hoef verder echt niks te vervangen, wiring is perfect, weinig krassen etc. Alleen het randje bij het CP is een beetje afgebladderd, maar dat werk ik wel een keer bij. Ik vind het niet storend als de cab er niet uit ziet of hij net uit de fabriek komt rollen, beetje karakter mag wel.
User avatar
ruderudie
Active Level:
Active Level:
Posts: 1581
Joined: Fri May 19, 2006 16:27

Post by ruderudie » Fri Apr 02, 2010 10:17

Update na komst van de Aero:

Past precies in "de hoek" zoals ik dit deel van de kamer noem. Eindelijk ook maar eens de moeite genomen om de speakeromhuizing van de NAC te spuiten. Met dank aan Marc's tutorial, voor de juiste materialen.

Image



Image


En dit is een impressie hoe "de hoek" ligt in de woonkamer:

Image
User avatar
Cageman
Active Level:
Active Level:
Posts: 5044
Joined: Wed May 27, 2009 20:17
Location: Netherlands, Breda

Post by Cageman » Fri Apr 02, 2010 14:04

Mooi man. En is je woonkamer echt zo groot, of gebruik je een groothoeklens? ;-)
goatboy

Post by goatboy » Fri Apr 02, 2010 14:32

Goed voor elkaar joh!
User avatar
ElPancho
Active Level:
Active Level:
Posts: 1290
Joined: Fri Apr 11, 2008 07:18

Post by ElPancho » Fri Apr 02, 2010 15:28

Erg strak Rudie!

Mooi chique hoekje zo in de woonkamer :)
Team 15 kHz
Post Reply