New astro has arrived

Jullie gamerooms, collecties en aanwinsten.
User avatar
ruderudie
Active Level:
Active Level:
Posts: 1581
Joined: Fri May 19, 2006 16:27

New astro has arrived

Post by ruderudie » Fri Mar 07, 2008 17:01

Vandaag was het dan zover, al vroeg werd bij me aangebeld door een chauffeur die 2 "gokkasten" bij had. Samen met Rob heb ik mijn kast in mijn huiskamer gezet wat relatief eenoudig was, daarna de kast van Rob ingeladen en naar zijn huis gereden. Dat was iets lastiger want de cab paste net niet door het trappengat, en 2 man is echt te weinig om een astro een wenteltrap op te duwen. We moesten hem in de hal laten staan en nu is het nog even wachten op backup. Maar dat komt ook zeker goed.

De cabs waren ZEER goed verpakt en kwamen beide op een pallet aan:
Image

Image

Na een tijdje uitpakken bleef dit over;
Image

En het ging maar door....
Image

en door........
Image

Tot hij dan eindelijk volledig uitgepakt was:
Image

Image

Cab ziet er erg goed uit, de conditie is gewoon super. Ik heb hem uiteraard eerst schoongemaakt, eerst met water, daarna glassex en vervolgens plekken weggepoets met nagellak remover. Met dank aan de vrouw, werkt uitstekend.

Control panel:
Image

En even het beeld geod afgesteld. Toen ik hem net aanzette waren de zijkanten erg paars, maar na degauss trok dat direct weer weg. Ik heb het beeld goed uitgelijnd(hier nog niet) , en het scherm is top:
Image


Ik heb er nu dus ook een multi-pcb in liggen, werkt prima alleen erg rumoerig ivm de fan die erop zit. Verder moet ik het kick-harness nog even aanlsuiten wat niet direct lukt, maar hiervoor probeer ik even wat kenners in te schakelen. Ik ben in ieder geval weer blij de komende tijd, was het wachten zeker waard. Mijn buttons komen eraan en ik ga toch ook even nieuwe sticks bestellen want deze zijn niet 100% meer.
Muzzle

Post by Muzzle » Fri Mar 07, 2008 18:29

Erg tof Rudie! Veel plezier ermee.
almighty

Post by almighty » Fri Mar 07, 2008 18:37

Zeer mooie aanwinst Rudie!!
Ik wens je er erg veel plezier mee maar dat zal vast wel goedkomen :P
User avatar
R2-2D
Active Level:
Active Level:
Posts: 779
Joined: Sat Nov 26, 2005 23:59
Location: Enschede

Post by R2-2D » Fri Mar 07, 2008 21:45

Ziet er super uit Rudie.
Welkom bij de New Astro City Club !
Gameholic

Post by Gameholic » Fri Mar 07, 2008 23:26

Tof man! Veel plezier met je aankoop.

Hoe lang heb je er nu op gewacht en wat was je uiteindelijk kwijt? (ik heb het niet elders gevolgd, indien je het gemeld hebt)
User avatar
ruderudie
Active Level:
Active Level:
Posts: 1581
Joined: Fri May 19, 2006 16:27

Post by ruderudie » Sat Mar 08, 2008 17:57

Vandaag mijn knoppen binnen gekregen dus nog even een update. Ik heb ook nog witte balltops liggen:

Image

De oude buttons eruit krijgen was een flinke klus, het waren van die draaiknoppen. Ik moest bij de meeste de "moer" breken want ze waren volledig vastgegroeid. Ook de balltop van de p1 joystick halen was een drama ivm roest. Die joysticks moet ik dus zsm vervangen door nieuwe.
User avatar
d
Active Level:
Active Level:
Posts: 1395
Joined: Thu Aug 03, 2006 11:55
Location: Almere psn=danielplatinom
Contact:

Post by d » Tue Mar 11, 2008 10:45

dikke shit man.
Je hebt die foto getimed he?
hehe, dat geluid is mooi. gashhhh
User avatar
ruderudie
Active Level:
Active Level:
Posts: 1581
Joined: Fri May 19, 2006 16:27

Post by ruderudie » Tue Mar 11, 2008 20:47

Gewacht vrij lang, de cabs waren nog in Japan toen ik contact opnam met degene die ze naar de UK haalt. Toen ze arriveerden en in uitzonderlijke staat bleken waren Rob en ik blij dat we de gok genomen hadden om vooraf te betalen, het blijft altijd hopen op cabs in goede conditie natuurlijk.

Ik moet nu alleen nog even de 4e button aansluiten, maar dat doe ik in het weekend wel even. Zelfs mijn vriendin vind het tof, zit ook tetris en shanghai ed. bij de games op die pcb dus ook zij zit er af en toe achter. Lucky me!
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

Post by Ken » Tue Mar 11, 2008 21:49

Even verplaatst naar de Galerij, er gaat niks boven het binnenkrijgen van een cab en deze uit te pakken. Gruweluuuuk!!
User avatar
ruderudie
Active Level:
Active Level:
Posts: 1581
Joined: Fri May 19, 2006 16:27

Post by ruderudie » Tue Mar 11, 2008 22:57

Nee niet getimed maar die intro van SF is voor mij toch de ultieme arcade herinnering aller tijden. Fuck man wat is dat scherm van de astro toch groot als je ervoor zit, een woody is hierbij vergeleken echt een micro scherm! Zo vet om al die games weer te doen, echt de beste aankoop die je kunt doen. Even proberen de luisprekers te vervangen want die hebben hun beste tijd waarschijnlijk gehad, het geluid is een beetje crappy. Verder is het een juweeltje!
User avatar
ruderudie
Active Level:
Active Level:
Posts: 1581
Joined: Fri May 19, 2006 16:27

Post by ruderudie » Sat Mar 15, 2008 15:44

Ik heb inmiddels na contact met Rob het geluid weer helder gekregen. Het bleek dat er ook volumeregelaars op de pcb zaten en omdat die niet goed stonden was het geluid gaar. Na een beetje afstellen is het geluid nu prima. Thanks Rob!

Verder heb ik alle buttons aangesloten. Was echt een makkie, omdat de wires voor de 4e buttons al in de plug onder het cp zaten. Ik hoefde alleen maar even de draad te volgen en een verloopje te maken aan de andere kant. Het grounden had ik reeds met het kick-harness gedaan, dus alles is nu speelbaar! Nog steeds een erg goede aankoop die pcb, is echt een ideaal ding. Alle neo games en capcom games zijn 100% goed ge-emuleerd. Gisteren na lange tijd weer eens Viewpoint op een cab kunnen doen!! Hopen dat ie ook een beetje duurzaam is dan heb ik er zeker nog veel lol van.

Vraagje nog voor de kenners; de standaard joysticks op een astro zijn toch de Seimitsu LS32-01 ?

Hier nog een paar foto's omdat ie zo mooi is. Binnenkort de speakeromhuizing laten spuiten, dan zijn jullie helemaal jaloers op deze jongen :wink:

Image

Image
User avatar
Pat7o
Active Level:
Active Level:
Posts: 561
Joined: Sun Jan 20, 2008 14:25
Location: Rotterdam

Post by Pat7o » Sat Mar 15, 2008 17:16

Die witte buttons en groene balltops combineren echt super met de cab!
en waar heb je die krukjes vandaan?
ben ook nog op zoek naar een paar krukjes.

ik heb ook veel plezier van die multi pcb, is echt een aanrader.
almighty

Post by almighty » Sat Mar 15, 2008 17:25

Die multi pcb is zeker een aanrader :P
User avatar
R2-2D
Active Level:
Active Level:
Posts: 779
Joined: Sat Nov 26, 2005 23:59
Location: Enschede

Post by R2-2D » Sat Mar 15, 2008 17:33

Gisteren na lange tijd weer eens Viewpoint op een cab kunnen doen!!


Viewpoint is nog steeds 1 van mijn favoriete snk/sammy games. Het zag er toen-der-tijd zo goed uit. En ik vindt dat het er nog steeds goed uit ziet. Goede soundtrack , zeer gave eindbazen , en fucking moeilijk op de latere stages.
User avatar
d
Active Level:
Active Level:
Posts: 1395
Joined: Thu Aug 03, 2006 11:55
Location: Almere psn=danielplatinom
Contact:

Post by d » Sat Mar 15, 2008 21:06

ruderudie wrote:Binnenkort de speakeromhuizing laten spuiten, dan zijn jullie helemaal jaloers op deze jongen :wink:

Je bent goed bezig. Was altijd vaag dat Sega daar blijkbaar ander plastic voor had gebruikt ofzo. Ik ben echt fokking benieuwd hoe ie er dan uit gaat zien. Gefeliciteerd.
almighty

Post by almighty » Sat Mar 15, 2008 21:08

Opzich vind ik het niet echt super storend maar we zullen zien naar het eind resultaat :P
User avatar
R2-2D
Active Level:
Active Level:
Posts: 779
Joined: Sat Nov 26, 2005 23:59
Location: Enschede

Post by R2-2D » Sun Mar 16, 2008 07:25

Ik ben benieuwd hoe het eruit zal gaan zien , zal die lak wel pakken op plastic ?
Ik heb er zelf ook al eens over gedacht om het te laten spuiten, maar je moet natuurlijk ook wel de goede kleur wit hebben.
almighty

Post by almighty » Sun Mar 16, 2008 08:39

En eerst behandelen met kunstof primer...dan blijft de lak echt wel zitten.
User avatar
ruderudie
Active Level:
Active Level:
Posts: 1581
Joined: Fri May 19, 2006 16:27

Post by ruderudie » Sun Mar 16, 2008 11:04

@ Rob: je gelooft het niet maar deze krukjes kun je bij leen bakker kopen en kosten welgeteld 2.50 euro. Je hebt ze ook met leuning, die zijn 5 euro 8)
Ik heb echt een hele dag rondgereden voor fatsoenlijke krukken, maar nergens kunnen vinden. Bij Ikea nog iets gezien maar die waren er pas weer over 4 weken ofzo. Deze krukjes blijken exact de goede hoogte en zitten nog best redelijk. Ik blijf wel uitkijken naar andere krukken maar tot die tijd doen deze het prima.

Wat betreft het spuiten, als ik dit door een spuiterij laat doen wordt het zeker mooi, daarom doe ik het ook niet zelf. Ik moet alleen ff goed zoeken naar een spuiterij die dit wil doen. Ik heb er al een gevonden in de buurt van Amsterdam maar om daar 2x naartoe te rijden is ook weer zoiets. Maar goed, als ie gespoten is ziet het er zo uit:

Image
User avatar
Pat7o
Active Level:
Active Level:
Posts: 561
Joined: Sun Jan 20, 2008 14:25
Location: Rotterdam

Post by Pat7o » Sun Mar 16, 2008 11:38

:D thnx!
dan gaat ik vd week is ff bij Leen langs...
almighty

Post by almighty » Sun Mar 16, 2008 11:58

ziet er zeker beter uit!
User avatar
Pat7o
Active Level:
Active Level:
Posts: 561
Joined: Sun Jan 20, 2008 14:25
Location: Rotterdam

Post by Pat7o » Sun Mar 16, 2008 12:45

@ Rudie,

als je nog een English manual van deze schitterende kast zoekt:

http://www.arcade-system.com/cabs_html/ ... o_city.htm

onder informations staat manuel: oui in t lichtblauw - waaraan weer een link naar de pdf download hangt.

link werkte eerst niet, maar heb de reviewer gevraagd of hij hem wou herstellen.

altijd leuk om te hebben dacht ik zo...
User avatar
ruderudie
Active Level:
Active Level:
Posts: 1581
Joined: Fri May 19, 2006 16:27

Post by ruderudie » Sun Mar 16, 2008 15:54

Rob,

bedankt voor die link, zeker goed om te hebben!!!
User avatar
ruderudie
Active Level:
Active Level:
Posts: 1581
Joined: Fri May 19, 2006 16:27

Post by ruderudie » Tue Mar 25, 2008 21:19

Even terugkomen op de 1066 in 1 gamebox:

Games werken veelal goed maar kom er toch achter dat er ook veel games niet speelbaar zijn. Jammer als dat is kan ik me niet echt drukmaken hierover, maar des te drukker of de te*ingherrie die het ding maakt. De zoem van de fan kan ik nog net aan, maar hij begint nu ook te piepen. Eerst het roostertje voor de fan dus dat heb ik er afgehaald. Maar nu piept het hele ding op een frequentie die echt niet uit te staan is. Het heeft te maken met vibraties van de fan denk ik, die de pcb doen trillen. Al met al is het knap irritant, en moet ik er even iets op vinden. Hoogstwaarschijnlijk zal ik hem toch vervangen voor een cart-based gamebox die niet als een magnetron klinkt, maar ik kijk het nog even aan. Als ik op de pcb druk gaat de piep weg, maar om nu een klem op je pcb te zetten gaat me ook wat ver. Iemand hier last van?
User avatar
Pat7o
Active Level:
Active Level:
Posts: 561
Joined: Sun Jan 20, 2008 14:25
Location: Rotterdam

Post by Pat7o » Tue Mar 25, 2008 21:28

Tot nu toe heb ik er nog geen last van eigenlijk.
hoop ook niet dat t komt.
kun je hem niet ruilen?
Post Reply