Gameholic's Playground

Jullie gamerooms, collecties en aanwinsten.
Gameholic

Gameholic's Playground

Post by Gameholic » Sun Dec 24, 2006 16:11

Oke ik kan natuurlijk niet achterblijven, dus speciaal voor jullie vandaag nog maar even wat kiekjes gemaakt, aangezien ik mijn setup weer een klein beetje heb aangepast.

Woonkamer:

Image

Image

Kamer 1 (Retro orientated stuff):

Image

Image

Image

Image

Kamer 2:

Image


Het gros van de foto's voor wat betreft games laat ik achterwege, maar toch een kleine impressie:

Shooters DC:

Image

Shenmue's:

Image

Segagaga!

Image
User avatar
Rano
Active Level:
Active Level:
Posts: 588
Joined: Tue Aug 09, 2005 20:33

Post by Rano » Tue Dec 26, 2006 14:42

*Zucht*

Dit soort collecties zijn gewoon te ziek :shock:

Jaloers is :roll:
R-Type

Post by R-Type » Tue Dec 26, 2006 14:56

Inderdaad een mooie collectie maar ergens ben ik wel blij dat ik zelf niet meer zo extreem veel heb, alleen nog spul wat ik écht tof vind en speel. Het zit bij mij anders dan maar te zitten en dan vind ik het zonde en wil ik er vanaf ;)

Zulke console boxes vind ik wel altijd mooi om te bewaren, heb zelf nog 1 van de Ps2, 360, Genesis usa, Neogeo en DC.
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

Post by Ken » Tue Dec 26, 2006 14:58

Gameholic je mist alleen nog een coole VGA monitor om naast de leuke retrohoek te zetten voor ultimate Dreamcast experience. Zeer coole shit dude.
almighty

Post by almighty » Wed Dec 27, 2006 14:12

Een mooie collectie Gameholic en het ziet er allemaal keurig en netjes uit :wink:
Gameholic

Post by Gameholic » Wed Dec 27, 2006 14:38

Thanks dudes.

Je hebt wel gelijk Ken. Nu doet de situatie zich voor dat ik nog een ultiem monitortje heb (17 inch Iyama) maar dan moet ik wel een goede setup verzinnen.

En dan nog een geluidssysteem, maar dat kan redelijk low profile. Hoeft geen dikke installatie te zijn.
Gameholic

Post by Gameholic » Thu Jan 25, 2007 17:35

Finally!!

Image

Nu ga ik nog eens iets doen met die PSP :p

Verder ook Turtles Hyperstone Heist voor de MD :p
DNL
Active Level:
Active Level:
Posts: 886
Joined: Sun Sep 25, 2005 19:11

Post by DNL » Thu Jan 25, 2007 17:58

Gameholic wrote:Thanks dudes.

Je hebt wel gelijk Ken. Nu doet de situatie zich voor dat ik nog een ultiem monitortje heb (17 inch Iyama) maar dan moet ik wel een goede setup verzinnen.

En dan nog een geluidssysteem, maar dat kan redelijk low profile. Hoeft geen dikke installatie te zijn.


Ik heb ook een Iiyama, is ook kantelbaar voor tate mode :P kostte me 800 euries :roll:
ImageImage
" I don't die not to live. I don't yield if my wish is not fulfilled. I never die with regrets. "
Gameholic

Post by Gameholic » Thu Jan 25, 2007 18:03

DreamerNL wrote:
Gameholic wrote:Thanks dudes.

Je hebt wel gelijk Ken. Nu doet de situatie zich voor dat ik nog een ultiem monitortje heb (17 inch Iyama) maar dan moet ik wel een goede setup verzinnen.

En dan nog een geluidssysteem, maar dat kan redelijk low profile. Hoeft geen dikke installatie te zijn.


Ik heb ook een Iiyama, is ook kantelbaar voor tate mode :P kostte me 800 euries :roll:


Heb je daar een pic van?
DNL
Active Level:
Active Level:
Posts: 886
Joined: Sun Sep 25, 2005 19:11

Post by DNL » Thu Jan 25, 2007 18:24

Uiteraard :D

Zet em van het weekend wel ff in mn topic.
ImageImage
" I don't die not to live. I don't yield if my wish is not fulfilled. I never die with regrets. "
Gameholic

Post by Gameholic » Sun Mar 18, 2007 14:52

Vandaag in ontvangst genomen;

Image

Een hele toffe game .. Echt typisch een Hideo Kojima game.

ik had de game al eens een keer als ROM gespeeld, maar daar doen we natuurlijk niet aan. Dus nu eindelijk de originele versie in huis. Daar ga ik van de week eens lekker voor zitten!
DNL
Active Level:
Active Level:
Posts: 886
Joined: Sun Sep 25, 2005 19:11

Post by DNL » Sun Mar 18, 2007 16:15

Gameholic wrote:Vandaag in ontvangst genomen;

Image

Een hele toffe game .. Echt typisch een Hideo Kojima game.

ik had de game al eens een keer als ROM gespeeld, maar daar doen we natuurlijk niet aan. Dus nu eindelijk de originele versie in huis. Daar ga ik van de week eens lekker voor zitten!


Die serie heeft de beste video game soundtracks die er zijn! Arrange albums etc. heb ze allemaal origineel gehad (reken maar op $80 per stuk) maar al een hele tijd terug verkocht.
ImageImage
" I don't die not to live. I don't yield if my wish is not fulfilled. I never die with regrets. "
Gameholic

Post by Gameholic » Sun Mar 25, 2007 16:03

Vandaag even een bezoekje gebracht aan Ken's Playground :D

Image

Image

Image
Gameholic

Post by Gameholic » Sun Mar 25, 2007 16:08

Ik heb bewust de marquee er nog maar afgelaten want zonder vind ik toch wel ietsjes strakker.

De games die ik nu heb:

- Virtua Tennis
- Gunspike (hele lekkere aktie... beetje in de stijl van Zero Gunner 2 (is ook van Psyko)
- Slash Out (nog maar heel even gespeeld .. ziet er wel goed uit)

Ik wil nog gaan aanschaffen:

Virtua Fighter 4 (Naomi 2)
Virtua Golf
Cosmic Smash
Sega Tetris

en nog meer .. maar dat schiet me zo even te binnen!
Gameholic

Post by Gameholic » Sun Mar 25, 2007 16:13

Owja en Ken; ik denk dat het pak en beet 10 min heeft geduurd om de cab bij mij thuis binnen te krijgen :) In tegenstelling tot de 1,5 uur bij jouw thuis hehehehehe
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

Post by Ken » Sun Mar 25, 2007 17:55

Hij staat er heel strak bij dude, congrats!
almighty

Post by almighty » Wed Apr 04, 2007 15:20

Jammer dat je hem weer wegdoet Gameholic, hij staat mooi bij de rest :wink:
Teminste als jij hem te koop heb staan op marktplaats.
Gameholic

Post by Gameholic » Wed Apr 04, 2007 15:38

LOL ik had een dergelijke reactie wel verwacht.

Nou hij staat idd 'te koop' maar meer om te kijken of er uberhaupt animo voor is. Als ik daadwerkelijk over zou gaan tot de verkoop zou ik em eerst hier neer zetten ;)

Kijk, ik baal er op dit moment een beetje van dat er onvoldoende games (althans op cart) mij kunnen bekoren op de cab. Althans, hetgeen wat ik nu heb heb ik al veel op de DC gespeeld (VT, Sega Tetris) en dat maakt alles wat minder nieuw.

Vandaar dat ik gewoon een GD-ROM systeem moet hebben met de juiste games. Maarja dan ben je ook weer honderden euri's verder.

Dus samenvattend; ik zit een beetje in een twijfel bui.

Edit; en ja de cab staat perfect in mijn kamer! Daar is geen twijfel over mogelijk. Dat de cab tof is moge duidelijk zijn. Nu nog de juiste games.
almighty

Post by almighty » Wed Apr 04, 2007 15:50

Kun je er geen pcb op af spelen dan...?
Genoeg keuze en vaak ook games die niet op een home console zijn verschenen.

ps:
Hou namelijk veel in de gaten en dacht is dat nu zijn kast of niet.
Maar bieders zijn niet direct kopers, teminste uit mijn ervaring.
Gameholic

Post by Gameholic » Wed Apr 04, 2007 19:44

Klopt ook .. zeker op marktplaats is het een drama. En zelfs de biedingen zijn niet van dusdanige hoogte dat je er uberhaupt serieus op in kan gaan.

Nee er kunnen geen pcbs op voor zover ik weet...
almighty

Post by almighty » Wed Apr 04, 2007 20:00

Mischien iets van een soort van jamma loom?
Zie wel eens op Ebay dat er bepaalde looms te verkrijgen zijn, of is het echt niet mogelijk hier pcb's op aan te sluiten...
User avatar
Baki
Active Level:
Active Level:
Posts: 1328
Joined: Wed Sep 28, 2005 18:00
Location: Rotterdam

Post by Baki » Wed Apr 04, 2007 20:39

Volgens mij bestaan er wel degelijk Naomi -> Jamma converters/looms.
addict
Active Level:
Active Level:
Posts: 139
Joined: Sun Sep 18, 2005 16:54

Post by addict » Wed Apr 04, 2007 22:32

Vette cab, niet wegdoen :)
Vergeet niet je monitor te tri-syncen, de meeste jamma games hebben een 15khz monitor nodig. Dit kun je doen door je chassis te vervangen, op killercabs vind je meer info.
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

Post by Ken » Wed Apr 04, 2007 22:34

Dat is een JVS convertor alleen los je daar niet het probleem van de 31khz only monitor mee op. Je zult hoogstwaarschijnlijk meer kwijt zijn totaal dan een normale JAMMA cab. GD rom is te doen Gameholic, het zou echt een gemis zijn nu al voor je room als je em zou wegdoen. Have patience, keywords als het gaat om arcade gaming. Daarvoor loop je nou eenmaal niet even de Free Record shop in.
Gameholic

Post by Gameholic » Thu Apr 05, 2007 10:42

Idd, een JVS converter regelen schiet niet op. Dan had ik voor een andere cab moeten gaan.

En dat arcade geduld vereist had ik inderdaad al in de gaten. Nu ben ik van nature zeer ongeduldig ;) Maar zoals ik al aangaf; hij staat er nu prima en er komen al wat aardige dingen op mijn pad.

Ik moet gewoon nog wat investeren in een GD-ROM en wellicht toch een Naomi 2 mobo met VF4... want die game blijft naar mijn mening dik.
Post Reply