Almighty's Playground

Jullie gamerooms, collecties en aanwinsten.
almighty

Post by almighty » Sat Jan 13, 2007 14:03

Metal Slut wrote:heej ben benieuwd hoe de behuizing gaat worden voor het mainboard....
Mocht ie klaar zijn van het weekend zijn we de fotos graag tegemoet!

Ben er nu wel uit om eerst een Saturn JAP te halen, heb sommige games gechecked waaronder wat horizontale shooters, te gekke 2d graphics komt er gewoon uit dat apparaat. Nog effe kijken welke versie maar dat zal wel de
witte worden....


m'n mainbord behuizing ligt in de kliko :lol:
Was toch niet echt mooi en vooral niet handig,haal ooit nog wel eens een keer een 2 slot's mainbord :wink:

Vergeet vooral niet de 2D Fighters op de Saturn!
Daar heb je namelijk veel goede/mooie games van.
almighty

Post by almighty » Sun Jan 14, 2007 12:00

Hir nog wat games uit m'n megadrive collectie,zitten een paar goede titels tussen.
Image
Gameholic

Post by Gameholic » Sun Jan 14, 2007 12:39

SOR reeks op zijn best ;) Die staan ook bij mij te pronken...

Hoe is Double Dragon en Turtles? Die ontbreken nog in mijn collectie
almighty

Post by almighty » Sun Jan 14, 2007 12:50

Gameholic wrote:SOR reeks op zijn best ;) Die staan ook bij mij te pronken...

Hoe is Double Dragon en Turtles? Die ontbreken nog in mijn collectie


Turtles is zeker een game die eigelijk niet aan je collectie mag ontbreeken.
Wel haalt hij het niet bij de snes versie.
Double Dragon is een goede arcade port en ziet er goed uit.
Zelf zit ik nog te azen op Double Dragon 2 voor de megadrive en zogauw hij hem heeft ben ik de eerste die het hoort 8)
Metal Slut

Post by Metal Slut » Sun Jan 14, 2007 13:41

wow die behuizing heb je al in de kliko liggen? das wel jammer van het werk maarja als het nergens op lijkt ken je het maar beter weggooien ja...

Mocht je evt. eens een behuizing willen maken/hebben van aluminium of staal ofzo... das mijn dagelijks werk, nouja behuizingen komen wel eens voor maar hoofdzakelijk plaatwerk.

Het is alleen een beetje een moeilijk model omdat je hem er horizontaal in steekt ipv. verticaal zoals een 2-slots. Mocht je een idee daarin hebben hoor ik het wel. Er kan zowel een logo ingesneden worden van bv. SNK ofzo..
Gameholic

Post by Gameholic » Sun Jan 14, 2007 14:06

Hey maar almighty,

Jij verkoopt Turtles zeker niet of wel?
almighty

Post by almighty » Sun Jan 14, 2007 15:14

Metal Slut wrote:wow die behuizing heb je al in de kliko liggen? das wel jammer van het werk maarja als het nergens op lijkt ken je het maar beter weggooien ja...

Mocht je evt. eens een behuizing willen maken/hebben van aluminium of staal ofzo... das mijn dagelijks werk, nouja behuizingen komen wel eens voor maar hoofdzakelijk plaatwerk.

Het is alleen een beetje een moeilijk model omdat je hem er horizontaal in steekt ipv. verticaal zoals een 2-slots. Mocht je een idee daarin hebben hoor ik het wel. Er kan zowel een logo ingesneden worden van bv. SNK ofzo..


Dat is wel aardig,maar aangezien ik ook in de toekomst jamma arcade games aanschaf zit ik toch met het probleem dat ik steeds m'n Mak Supergun moet loskoppelen.
Ik hou E-Bay gewoon in de gaten voor een 2 slot's :wink:

ps:wat gaat me zoiets eigelijk kosten dan...?
almighty

Post by almighty » Sun Jan 14, 2007 15:15

Gameholic wrote:Hey maar almighty,

Jij verkoopt Turtles zeker niet of wel?


nope :wink:
almighty

Post by almighty » Tue Jan 16, 2007 14:36

Eindelijk voor een zacht prijsje Turtles in Time kunnen bemachtigen :wink:
Het doosje heeft wel lichte gebruik sporen maar de cartridge is echt in goede staat.
Image
Image
Gameholic

Post by Gameholic » Tue Jan 16, 2007 16:49

Vette shit ;) Ja ondanks het feit dat ik een SNES heb, heb ik ervoor gekozen om alleen Sega stuff te collecten. Voor de N64 heb ik nu vrijwel alle toppers (zowel JAP als PAL) maa om nu nog aan de SNES te beginnen. Nee dat is teveel van het goede.

Turtles Hyperstone Heist is overigens geen makkelijke titel om te vinden. Datzelfde geldt voor Double Dragon.
almighty

Post by almighty » Tue Jan 16, 2007 16:58

Gameholic wrote:Vette shit ;) Ja ondanks het feit dat ik een SNES heb, heb ik ervoor gekozen om alleen Sega stuff te collecten. Voor de N64 heb ik nu vrijwel alle toppers (zowel JAP als PAL) maa om nu nog aan de SNES te beginnen. Nee dat is teveel van het goede.

Turtles Hyperstone Heist is overigens geen makkelijke titel om te vinden. Datzelfde geldt voor Double Dragon.


Weet wat je bedoelt Gameholic, je moet grenzen trekken waar je voor gaat collecten :wink:
Double Dragon en Turtles Hyperstone Heist zijn zeker erg moeilijk te krijgen, ik had hier toevalig een mannetje voor die mij een mailtje stuurde wanneer hij 1 van deze titels binnen zou krijgen 8)
Hij kijkt ook nog voor mij voor Double Dragon 2 voor de Megadrive,is dat nu niet aardig :wink:
DNL
Active Level:
Active Level:
Posts: 886
Joined: Sun Sep 25, 2005 19:11

Post by DNL » Tue Jan 16, 2007 23:00

turtles in time, super vette game! ik zie dat je mijn raad hebt opgevolgd en voor de snes versie bent gegaan, goede keuze!

Ik heb turtles in time sinds de release in 92 ofzo? Tijdje terug de japanse versie bemachtigd 8)

Gameholic: snes heeft tog wel de vetste games van elk genre, je mist egt wat hoor!
ImageImage
" I don't die not to live. I don't yield if my wish is not fulfilled. I never die with regrets. "
Metal Slut

Post by Metal Slut » Tue Jan 16, 2007 23:34

Dat is wel aardig,maar aangezien ik ook in de toekomst jamma arcade games aanschaf zit ik toch met het probleem dat ik steeds m'n Mak Supergun moet loskoppelen.
Ik hou E-Bay gewoon in de gaten voor een 2 slot's

ps:wat gaat me zoiets eigelijk kosten dan...?


Het is een beetje een 'apart' model om daar een behuizing om te maken.
Omdat je de cart. 'over' het bord heen schuift als het ware en niet zoals
de 2slots er insteekt van boven. Der komt in ieder geval een vreemde
'knik' in om ook weer de opstaande achterzijde te 'bekleden'. Opzich wel
te doen maar gaan wel wat uurtjes in zitten...... denk zelf niet echt de moeite waard als je toch ooit een 2slots wilt kopen.

(wel een externe voeding nodig, en een switch-button, naar mijn weten, maar dat zul je wel al weten)

Die Turtles is zekers wel vet om te spelen, ooit eens gespeeld.
almighty

Post by almighty » Wed Jan 17, 2007 04:42

DreamerNL wrote:turtles in time, super vette game! ik zie dat je mijn raad hebt opgevolgd en voor de snes versie bent gegaan, goede keuze!

Ik heb turtles in time sinds de release in 92 ofzo? Tijdje terug de japanse versie bemachtigd 8)

Gameholic: snes heeft tog wel de vetste games van elk genre, je mist egt wat hoor!


Deze moest ik gewoon hebben, maar wil ooit ook nog de Arcade versie.(Teenage Mutant Ninja Turtles)
Gameholic

Post by Gameholic » Wed Jan 17, 2007 16:14

Turtles Hyperstone Heist voor 9 euri geregeld ;)

Double Dragon zit er ook aan te komen :p prijs not determined though
DNL
Active Level:
Active Level:
Posts: 886
Joined: Sun Sep 25, 2005 19:11

Post by DNL » Wed Jan 17, 2007 16:27

addict: hoe loopt n snes via rgb op je philips lcd?
ImageImage
" I don't die not to live. I don't yield if my wish is not fulfilled. I never die with regrets. "
almighty

Post by almighty » Wed Jan 17, 2007 17:50

Gameholic wrote:Turtles Hyperstone Heist voor 9 euri geregeld ;)

Double Dragon zit er ook aan te komen :p prijs not determined though


Netjes :wink: Ik had hem voor een 10 euro 8)
Double Dragon koste me iets meer, deze moest mij 15 euro kosten.

DreamerNL: Prima, de screens boven zijn van snes via rgb.
User avatar
ruderudie
Active Level:
Active Level:
Posts: 1581
Joined: Fri May 19, 2006 16:27

Post by ruderudie » Wed Jan 17, 2007 18:58

@ allmighty:

Ik heb de neo cd inderdaad binnen en hij ziet er zeer goed en compleet uit. Ik zal dit weekend wel ff een fotootje posten.

Op het moment ben ik al mijn zinloze consoles waar ik nooit iets voor koop aan het opdoeken. Ik heb al mijn games al verkocht, nu dus de consoles nog. Mijn Megadrive heb ik gisteren al verkocht voor een mooie prijs nu nog de:

- Atari Jaguar
- Nintendo 64

Beide in doos maar doos is in redelijke staat. Mocht iemand interesse hebben stuur maar een pm of gewoon een post. Ieder redelijk bod is welkom. Misschien dat ik zelfs mijn SNES nog wel aan de wilgen hang, maar dat is toch een beetje pijnlijk.....
almighty

Post by almighty » Wed Jan 17, 2007 19:31

ruderudie wrote:@ allmighty:

Ik heb de neo cd inderdaad binnen en hij ziet er zeer goed en compleet uit. Ik zal dit weekend wel ff een fotootje posten.

Op het moment ben ik al mijn zinloze consoles waar ik nooit iets voor koop aan het opdoeken. Ik heb al mijn games al verkocht, nu dus de consoles nog. Mijn Megadrive heb ik gisteren al verkocht voor een mooie prijs nu nog de:

- Atari Jaguar
- Nintendo 64

Beide in doos maar doos is in redelijke staat. Mocht iemand interesse hebben stuur maar een pm of gewoon een post. Ieder redelijk bod is welkom. Misschien dat ik zelfs mijn SNES nog wel aan de wilgen hang, maar dat is toch een beetje pijnlijk.....


Nou ik ben er benieuwd naar je neogeo cd :) Welke games heb je erbij?
jmmr dat je je collectie moet inkrimpen, zelf had ik dat jaren geleden ook gedaan en ben er toch wel achter gekomen dat ik daar geen 2'de keer intrap.Ooit heb je wel weer eens zin in een bepaalde titel die nu net juist op de console is die jij verkocht heb :wink:

ps: pm me maar eens een foto van je jaguar en evt. de staat (10:mint/1:bad)
User avatar
ruderudie
Active Level:
Active Level:
Posts: 1581
Joined: Fri May 19, 2006 16:27

Post by ruderudie » Wed Jan 17, 2007 19:37

Is goed Allmighty ik post dit weekend wel een fotootje. De console en toebehoren zijn wel een 8, de doos en binnendoos komen niet verder dan de 5-6.

Ik ga zeker niet weer beginnen met alle consoles te kopen want het is leuk als je het eenmaal hebt maar je kunt niet voor al die consoles constant games kopen. En het ging bij mij steeds meer om hebben hebben hebben en daar heb je echt niks aan. Ik had dus die Jaguar met 8 nieuwe gesealde games en die heb ik ook weer gesealed verkocht, zoveel deed ik ermee :wink: , heb er misschien in totaal een uurtje wat mee gedaan.

zelfde verhaal met de megadrive en n64. Dus alles waar ik niks mee doe gaat eruit, en ik ga vol voor de Neo 2 slots als hij klaar is en voor saturn. Voor de DC heb ik eigenlijk alles wat ik wil en de neo cd koop ik af en toe eens een titel voor. Ik heb hem trouwens met een nieuwe super sidekicks 3 en street hoop laten komen, fighting games komen later, die kosten toch maar 5 euro per stuk.

Maar anyway de foto's van de jag volgen, ik wil er tussen de 3 en 4 tientjes voor hebben.
User avatar
ruderudie
Active Level:
Active Level:
Posts: 1581
Joined: Fri May 19, 2006 16:27

Post by ruderudie » Sat Jan 20, 2007 21:44

@ Allmighty: Hier een paar pics van mijn neo cd:

Image

Image

Ik ben redelijk tevreden over de neo cd maar het is m.i slechts een benadering van de MVS.
Ten eerste kwam ik erachter dat tijdens het spelen de console absoluut niet aangeraakt mag worden, anders crasht ie direct (reset) . Misschien dat het slechts bij die van mij is maar het is redelijk irritant.
Ten tweede is de beeldkwaliteit echt minder dan bij de MVS. Bij super sidekicks zie je het echt goed, en er zijn ook verschillende sequences geschrapt. bv de befaamde "PSYCHE UP" staat nu heel lullig in pixelige letters boven in beeld in plaats van dat die speler met vlammen om zijn psychopatische kop in beeld komt. Ik dacht te merken dat ook de snelheid iets ingeleverd heeft maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen. Street hoop is stukken beter, laad ook maar 30 seconden en verder niet meer. SS 3 laad redelijk vaak, vergezeld van het irritantste deuntje ooit. Zelf toen ik een penalty kreeg moest ie eerst ff laden.

Verder is het zeker een leuk speeltje maar niet meer dan dat. Het heeft niet de geur van de cassettes, geen opening met een mega-shock waarschuwing, het is gewoon een aftreksel van the real deal vind ik. maar toch leuk, ik moet nog even de fighters checken, kijken hoe die er mee door kunnen.
almighty

Post by almighty » Sat Jan 20, 2007 22:10

Ziet er leuk uit!
Zelf geen last van crashen, kan hem gewoon verplaatsen zonder dat hij vastloopt.(schudden nog niet geprobeerd :wink: )
Fighting games raad ik je wel af, teminste na KoF 95 en SS 2.
Het is en blijft voor mij gewoon een aanwinst en vind dat deze niet in mijn collectie mocht ontbreken.Ik ben zelf ook meer te spreken over een MVS/AES, maar bepaalde games zijn goed te spelen op een NGC.
Ik heb net een rgb scart binnengekregen en kan je vertellen dat dat de moeite wel loont 8)


edit: maak anders ook even een collectie topic voor jezelf aan :wink:
User avatar
ruderudie
Active Level:
Active Level:
Posts: 1581
Joined: Fri May 19, 2006 16:27

Post by ruderudie » Sun Jan 21, 2007 12:47

Ja Allmighty ik ben juist mijn collectie aan het opdoeken. Ik wil ook echt niet alles gaan collecten, maar gewoon mijn favoriete consoles behouden (waar de neo cd dan ook nog wel bij hoort) en de rest van de meuk de deur uit. Ik besteed mijn geld liever aan spullen die ik echt gebruik dan aan zooi die ik hun hele leven in de verpakking laat zitten. Zit er dus niet in een collectie topic. Maar ik dacht dat ss2 goed te spelen was? Vind jij niet dat de neocd mindere graphics ed heeft?
DNL
Active Level:
Active Level:
Posts: 886
Joined: Sun Sep 25, 2005 19:11

Post by DNL » Sun Jan 21, 2007 14:07

de neo cd en ook de neo geo aes hebben met de MVS vergeleken mindere RGB kwaliteit. Ik heb mijn aes dan ook laten modden via de chipset om een sterker RGB signaal te krijgen: mijn aes heeft nu dezelfde kwaliteit RGB als een MVS (best there is :p), heeft me 80 euro gekost maar is het zeker waard!!!
ImageImage
" I don't die not to live. I don't yield if my wish is not fulfilled. I never die with regrets. "
DNL
Active Level:
Active Level:
Posts: 886
Joined: Sun Sep 25, 2005 19:11

Post by DNL » Sun Jan 21, 2007 14:08

trouwens, de neo cd uitgaven van games zijn idd minder dan de originele versies, het zijn immers ports en er zijn delen geschrapt, j hebt egter wel cd kwaliteit audio!
ImageImage
" I don't die not to live. I don't yield if my wish is not fulfilled. I never die with regrets. "
Locked