Almighty's Playground

Jullie gamerooms, collecties en aanwinsten.
User avatar
ruderudie
Active Level:
Active Level:
Posts: 1581
Joined: Fri May 19, 2006 16:27

Post by ruderudie » Wed Jan 03, 2007 20:34

Ja ik heb zelf mijn arcade cabinet verkocht en wil tezijnertijd nog een candy kopen maar dat zit er nu niet in. Heb mijn mvs's dus nog liggen hier voor in de toekomst. Ik twijfel nu nog over een cd of AES maar ik denk dat het toch de cd wordt of ik moet een heel goede aanbieding van een AES tegenkomen.
Dit is eigenlijk een beetje het probleem: Games die op de cd goed lopen zonder te lange laadtijden zijn tevens de games die op de AES betaalbaar zijn. Ik zal geen 100 tot 200 euro aan een game uitgeven dus dan kun je in principe net zo goed en cd kopen.
almighty

Post by almighty » Thu Jan 04, 2007 04:42

Hier een handige link voor de laadtijden:

http://www.egameaddiction.com/neogeocd/loadtimes.html

Mijn neogeo cd was 89 euro en vrijwel mint,helaas komen er nog wel wat shipping kosten overheen.Had hem binnen 5 dagen thuis dus dat is wel lekker snel.
Guest

Post by Guest » Thu Jan 04, 2007 10:24

Ja zolang je het bij "kleine" fighters houdt is het prima te doen zo te zien, de kof serie speel ik wel op saturn en dc en tezijnertijd weer op MVS. shooters en brawlers zijn zo te zien goed te spelen.

Ik heb nu een koopje op het oog dat er goed uit ziet, alleen overstijgen de shipping costs de aankoopprijs nogal. Toch komt het totaal op niet meer dan 110 euro, een prijs waarvoor ik hem zeker weer kwijt kan als ik het niks vind. Toch maar doen denk ik...
DNL
Active Level:
Active Level:
Posts: 886
Joined: Sun Sep 25, 2005 19:11

Post by DNL » Thu Jan 04, 2007 13:40

Ik ben denk ik samen met Baki de enige die over is gestapt van MVS naar AES :P
ImageImage
" I don't die not to live. I don't yield if my wish is not fulfilled. I never die with regrets. "
almighty

Post by almighty » Thu Jan 04, 2007 14:20

Anonymous wrote:Ja zolang je het bij "kleine" fighters houdt is het prima te doen zo te zien, de kof serie speel ik wel op saturn en dc en tezijnertijd weer op MVS. shooters en brawlers zijn zo te zien goed te spelen.

Ik heb nu een koopje op het oog dat er goed uit ziet, alleen overstijgen de shipping costs de aankoopprijs nogal. Toch komt het totaal op niet meer dan 110 euro, een prijs waarvoor ik hem zeker weer kwijt kan als ik het niks vind. Toch maar doen denk ik...


Was zelf 120 euro kwijt(incl.shipping)en had hetzelfde als jij,mocht ik het niks vinden dan raak ik hem zeker wel kwijt voor een dikke 150 euro :wink:
Maar integendeel,het is gewoon een tof ding!
almighty

Post by almighty » Thu Jan 04, 2007 14:21

DreamerNL wrote:Ik ben denk ik samen met Baki de enige die over is gestapt van MVS naar AES :P


Zou ik nooit doen,dan haal ik ooit nog wel een AES erbij :wink:
User avatar
Baki
Active Level:
Active Level:
Posts: 1328
Joined: Wed Sep 28, 2005 18:00
Location: Rotterdam

Post by Baki » Thu Jan 04, 2007 17:57

DreamerNL wrote:Ik ben denk ik samen met Baki de enige die over is gestapt van MVS naar AES :P

Hehe denk het wel DreamerNL. Het is voor mij als collector persoonlijk veel meer waard om AES te hebben. Bij MVS kocht ik maar raak en speelde ik eigenlijk niet veel, nou dat is met AES wel anders. Ook de casing, boekje etc is voor mij een reden. Ieder zijn ding init ;)
almighty

Post by almighty » Thu Jan 04, 2007 18:18

Baki wrote:
DreamerNL wrote:Ik ben denk ik samen met Baki de enige die over is gestapt van MVS naar AES :P

Hehe denk het wel DreamerNL. Het is voor mij als collector persoonlijk veel meer waard om AES te hebben. Bij MVS kocht ik maar raak en speelde ik eigenlijk niet veel, nou dat is met AES wel anders. Ook de casing, boekje etc is voor mij een reden. Ieder zijn ding init ;)


Het is gewoon jammer dat dezelfde games op een AES gewoonweg een stuk duurder zijn.Ik ga eigelijk puur voor het gamen.Ik heb hier een dure pc engine staan die ook niet iedereen heeft en daar zijn de games ook niet bepaald goedkoop op :wink: .Dus ik laat de AES even voor wat het is. Maar hij zal ooit nog wel in m'n collectie komen als is het alleen puur voor de heb :)
almighty

Post by almighty » Thu Jan 04, 2007 18:40

Zoals beloofd hier even snel wat screens van m'n MVS+Mak Supergun in actie.Ga nog wel een box om de mvs bouwen en er iets speciaals van maken en daar volgen nog foto's van als het klaar is.De game die erbij zit is niet een van jullie favorieten maar dat boeit nu ff niet,ik ben er namelijk wel blij mee :wink:
Image
Image
Image

Zo en nu snel wat betere games scoren :D
User avatar
Baki
Active Level:
Active Level:
Posts: 1328
Joined: Wed Sep 28, 2005 18:00
Location: Rotterdam

Post by Baki » Thu Jan 04, 2007 20:20

Hehe ik heb ook een pce en idd veel games zijn niet goedkoop. Maar er zitten beste toffe games tussen die je voor een redelijke prijs kan vinden hier en daar. Als je nog wat mvs games zoekt foregames heeft nog wel wat mvs games liggen en een aantal zijn echt niet duur.
R-Type

Post by R-Type » Thu Jan 04, 2007 23:37

Ik heb Burning Fight op de AES.. speelde ik vroeger vaak in de arcade. Maar was toen ook al minder dan Final fight vond ik.

DreamerNL wrote:Ik ben denk ik samen met Baki de enige die over is gestapt van MVS naar AES :P


Dat ligt eraan, ik heb MVS gehad, toen heel kort AES (verkocht om financiele redenen) en nu sinds de herfst weer AES. Ik wilde gewoon lekker een console zonder technische bullshit en ruimtegebrek.. ook al wist ik dat Garou etc dan vrij onbereikbaar zouden worden.

De tofste Neo titels vind ik ook eigenlijk die uit mijn jeugd.. die ik altijd speelde in amusement hallen op vakantie en/of kermis. FF1, Sidekicks 2, AoF, SamSho1.. daarvan krijg ik een trip down memory lane. Waren ook SNK's gouden jaren.

Kwam ik weer thuis, deed ik zwaar gedesillusioneerd mijn MD weer aan... er zijn vast wel meer mensen die dit kennen...
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

Post by Ken » Fri Jan 05, 2007 07:03

Ik moet mijzelf hier de laatste weken enorm inhouden niet weer een berg AES aan te schaffen, het is echt een soort zonnesteek die je hier krijgt als je die vitrinekasten vol ziet staan. Maar goed ik heb nog een rijtje staan thuis en ik heb ervoor gekozen niet alleen liever geld aan MVS, maar ook aan andere arcadeborden uit te geven die nooit een fatsoenlijke release op een console hebben gehad en dan met name vertical shmups.
Guest

Post by Guest » Fri Jan 05, 2007 10:52

Wat voor controllers/ sticks heb je op die supergun aangesloten? EN is het gewoon en kwestie van een MVS bordje met supergun (ipv jamma stekker?) connecten en spelen maar?

En weet iemand hier toevallig tot welk jaar SNK games heeft uitgebracht voor de NEO cd? Naar mijn weten zijn bv games als Mark of the Wolves en Kof ouder dan 99 niet meer gereleased.
Muzzle

Post by Muzzle » Fri Jan 05, 2007 14:10

almighty wrote:Zo en nu snel wat betere games scoren :D


Ik heb er nog 3 te koop (wel cart only) in mijn topic in het buy & sell forum.

Zeer mooie collectie verder!
R-Type

Post by R-Type » Fri Jan 05, 2007 15:44

Anonymous wrote:Wat voor controllers/ sticks heb je op die supergun aangesloten? EN is het gewoon en kwestie van een MVS bordje met supergun (ipv jamma stekker?) connecten en spelen maar?

En weet iemand hier toevallig tot welk jaar SNK games heeft uitgebracht voor de NEO cd? Naar mijn weten zijn bv games als Mark of the Wolves en Kof ouder dan 99 niet meer gereleased.


Volgens mij is KOF99 de laatste release. Dus ik zou zeggen dat de Neo CD met ingang van het nieuwe millenium is overleden. Overigens mis je dan niet heel veel: KOF2k, Garou en Slug 3 waren nog heel goed, daarna ging het bergafwaarts imo (met Slug 4 en 5, SS5, KOF2k1, SvC etc)..
User avatar
ruderudie
Active Level:
Active Level:
Posts: 1581
Joined: Fri May 19, 2006 16:27

Post by ruderudie » Fri Jan 05, 2007 15:54

Nee klopt, het gaat mij ook meer om de nostalgische gevoelens bij de oude games. Die ga ik dan ook zeker aanschaffen, de sidekicks, street hoops, ss2 etc doen me veel meer maar ik was benieuwd naar het officiële "overlijden" inderdaad. Bedankt toch, misschien dat ik er ook nog eens een supergun bij aanschaf tot ik weer een cab heb.....
almighty

Post by almighty » Fri Jan 05, 2007 17:38

ruderudie wrote:Nee klopt, het gaat mij ook meer om de nostalgische gevoelens bij de oude games. Die ga ik dan ook zeker aanschaffen, de sidekicks, street hoops, ss2 etc doen me veel meer maar ik was benieuwd naar het officiële "overlijden" inderdaad. Bedankt toch, misschien dat ik er ook nog eens een supergun bij aanschaf tot ik weer een cab heb.....


Staat er nog eentje te koop op marktplaats ruderudie.
De vraagprijs is 75 euro.
User avatar
ruderudie
Active Level:
Active Level:
Posts: 1581
Joined: Fri May 19, 2006 16:27

Post by ruderudie » Fri Jan 05, 2007 19:24

Ja klopt maar marktplaats is een beetje dubieus wat mij betreft, ik heb er niet altijd goede ervaringen mee gehad. Ik zal de beste man een mailtje sturen kijken of hij enigzins te vertrouwen is. Ik heb al wel een nieuwe mvs in doos gezien voor 90 euro, maar ik ga skiën in januari dus dit project wordt in ieder geval uitgesteld tot na februari/maart. Nu alvast een staatje maken wat het me in totaal gaat kosten, ik gok op een kleine 175 a 200 euro. Gelukkig heb ik de mvs's al :wink: want ik moet nog nieuwe skischoenen kopen :(

btw de neocd komt er ook aan begin volgende week..
almighty

Post by almighty » Fri Jan 05, 2007 20:31

ruderudie wrote:Ja klopt maar marktplaats is een beetje dubieus wat mij betreft, ik heb er niet altijd goede ervaringen mee gehad. Ik zal de beste man een mailtje sturen kijken of hij enigzins te vertrouwen is. Ik heb al wel een nieuwe mvs in doos gezien voor 90 euro, maar ik ga skiën in januari dus dit project wordt in ieder geval uitgesteld tot na februari/maart. Nu alvast een staatje maken wat het me in totaal gaat kosten, ik gok op een kleine 175 a 200 euro. Gelukkig heb ik de mvs's al :wink: want ik moet nog nieuwe skischoenen kopen :(

btw de neocd komt er ook aan begin volgende week..


Nou voor 175/200 euro moet het te doen zijn :wink:
Leuk dat er hier nog iemand een neogeocd haalt,als je hem binnen heb post dan eens een foto bij je collectie,altijd wel leuk om te zien.
ManoRevolver

Post by ManoRevolver » Wed Jan 10, 2007 22:46

DreamerNL wrote:Ik ben denk ik samen met Baki de enige die over is gestapt van MVS naar AES :P


Ik had ook eerst MVS en daarna overgestapt naar AES.
Nu heb ik op dit moment geen van beide meer :lol:.
Metal Slut

Post by Metal Slut » Thu Jan 11, 2007 00:12

Heej Almighty, hier die ene gast waarje het (complete) MVS board van hebt, zag op de fotos dat je de Supergun al binnen had...... supercool met je mvs bordje op je lcd... Coole verzameling consoles heb je, consoles zien er zekers nog goed uit..

Ik heb bijna alle jamma bordjes verkocht nu en heb dan nog 3 MVS games te koop....... Ik wou een 360 aanschaffen maar kan het toch niet laten om weer een NG console aan te schaffen. (360 komt later wel weer)
Zit nog te twijfelen een AES of een NGCD.... eigenlijk weinig twijfel mogelijk maarja wil eigenlijk ook nog een Sega Saturn aan schaffen. Dus zal wel een NGCD worden. Maar je NGCD bevalt je goed trouwens?

Ik wil de consoles zowiezo wel uit het buitenland (japan) halen, iemand wat suggesties voor een beginnende koper (naar het buitenland toe dan)....
Webshops die betrouwbaar zijn, ebay-shops ofzo... las ook ergens dat Ken (Ken hemvoorderestniet) de medemensen hier op het forum gelukkig kan
maken met gear? Ik hoor wel wat julllie ervaringen zijn....

zo da was mijn eerste post hiero....
almighty

Post by almighty » Thu Jan 11, 2007 05:02

Metal Slut wrote:Heej Almighty, hier die ene gast waarje het (complete) MVS board van hebt, zag op de fotos dat je de Supergun al binnen had...... supercool met je mvs bordje op je lcd... Coole verzameling consoles heb je, consoles zien er zekers nog goed uit..

Ik heb bijna alle jamma bordjes verkocht nu en heb dan nog 3 MVS games te koop....... Ik wou een 360 aanschaffen maar kan het toch niet laten om weer een NG console aan te schaffen. (360 komt later wel weer)
Zit nog te twijfelen een AES of een NGCD.... eigenlijk weinig twijfel mogelijk maarja wil eigenlijk ook nog een Sega Saturn aan schaffen. Dus zal wel een NGCD worden. Maar je NGCD bevalt je goed trouwens?

Ik wil de consoles zowiezo wel uit het buitenland (japan) halen, iemand wat suggesties voor een beginnende koper (naar het buitenland toe dan)....
Webshops die betrouwbaar zijn, ebay-shops ofzo... las ook ergens dat Ken (Ken hemvoorderestniet) de medemensen hier op het forum gelukkig kan
maken met gear? Ik hoor wel wat julllie ervaringen zijn....

zo da was mijn eerste post hiero....


Hey Ralph :wink:
Ja de ngcd bevalt mij prima en ook jou mvs bordje!
Ben nu druk bezig om er een houten bak omheen te maken en dat lukt me aardig.Waarschijnlijk dit weekend wel klaar.
Zelf haal ik m'n console bij deze e-bayers en heb nog nooit gezeik gehad en ze zijn bijna in mint staat.
http://stores.ebay.nl/RX-Japanese-Toys-and-Video-Games
http://stores.ebay.nl/Hit-Japan-Video-Games-and-Anime
En bij R.Klok moet je wel ff vragen hoe de staat is,maar 8/10 keer ziet het er keurig uit!
http://stores.ebay.nl/Japanese-Retro-games-and-consoles_W0QQssPageNameZstrkQ3amefsQ3amesstQQtZkm

succes!
almighty

Post by almighty » Fri Jan 12, 2007 15:33

Dit is 1 van m'n laaste aanwinsten voor m'n pc engine en zeker een game die niet aan je collectie mag ontbreken!
Image
almighty

Post by almighty » Sat Jan 13, 2007 13:34

Image
:D
Metal Slut

Post by Metal Slut » Sat Jan 13, 2007 13:40

heej ben benieuwd hoe de behuizing gaat worden voor het mainboard....
Mocht ie klaar zijn van het weekend zijn we de fotos graag tegemoet!

Ben er nu wel uit om eerst een Saturn JAP te halen, heb sommige games gechecked waaronder wat horizontale shooters, te gekke 2d graphics komt er gewoon uit dat apparaat. Nog effe kijken welke versie maar dat zal wel de
witte worden....
Locked