Mijn Daytona USA Twin Cab avontuur
Re: Mijn Daytona USA Twin Cab avontuur
als hij niet gelijk weer in de fout gaat
is de kans vrij groot dat hij goed is
is de kans vrij groot dat hij goed is
Re: Mijn Daytona USA Twin Cab avontuur
Wil ik de fan losschroeven om het om te draaien, breekt de fokkin schroef af aargghh.

Rechtsonder issie afgebroken, heb uren zitten pielen met een platbektang maar krijg het voor geen mogelijk eruit.
Iemand een gouden tip hoe de schroef er alsnog uitkan?
:')

Rechtsonder issie afgebroken, heb uren zitten pielen met een platbektang maar krijg het voor geen mogelijk eruit.
Iemand een gouden tip hoe de schroef er alsnog uitkan?
:')

Re: Mijn Daytona USA Twin Cab avontuur
Klein metaalboortje erin zetten en knallen. Als het schroefdraad dan wat beschadigd zet je er een dunnere en langere bout in met een moer op het eind zodat ie weer vast zit.
Re: Mijn Daytona USA Twin Cab avontuur
Ik weet niet of ik dit helemaal snap, maar als je de andere drie boutjes losmaakt, komt de fan er dan niet gewoon uit? Even los van het feit dat er nog een boutje in vast zit..? De kop is er toch gewoon af, of zie ik het nou verkeerd?
Re: Mijn Daytona USA Twin Cab avontuur
Het is een lange m3 schroef die helemaal door de fan gaat en zich vastschroeft aan een "fan bracket" achter de fan.
(Bracket is helaas vastgelast en is niet te verwijderen)
Niet met een moertje, maar schroeft zichzelf in de bracket.
Je moet dus echt de schroef aan de voorkant eruit schroeven, dat gaat nu dus niet meer zonder kop
Als je de andere drie schroeven eruit haalt, zit deze schroef nog steeds door de fan en kan je de fan er niet uithalen.
Aan achterkant kan je het ook niet eruit boren zonder de hele kooi met borden eruit te halen.
Zit heel weinig ruimte tussen de fan bracket en kooi.
Ik heb ook geprobeerd de schroef eruit te boren, maar ik brak daarbij een metaalboortje.
Schroef is te lang en dun, waardoor die veel speling heeft in de gat en de boor er geen grip op kan krijgen.
Nog meer suggesties?
Oh en btw, Daytona stond ondertussen gewoon aan, begint na 1,5 uur ofzo Player 2 weer te glitchen tjonge tjonge.
Voltages gemeten, die stonden nog steeds goed en stabiel.
Heb toen een andere videobord (reserve overgenomen van Dave) erin gezet, maar zelfde probleem.
Andere ROM en Communication bord ook geen oplossing.
Met de reserve CPU bord alleen maar een scherm met kleuren, dit bord is dus dood.
Helaas geen andere CPU bord om te testen (behalve van Player 1).
Zou ik een CPU of een videobord hebben die aan het overlijden is?
(Bracket is helaas vastgelast en is niet te verwijderen)
Niet met een moertje, maar schroeft zichzelf in de bracket.
Je moet dus echt de schroef aan de voorkant eruit schroeven, dat gaat nu dus niet meer zonder kop

Als je de andere drie schroeven eruit haalt, zit deze schroef nog steeds door de fan en kan je de fan er niet uithalen.
Aan achterkant kan je het ook niet eruit boren zonder de hele kooi met borden eruit te halen.
Zit heel weinig ruimte tussen de fan bracket en kooi.
Ik heb ook geprobeerd de schroef eruit te boren, maar ik brak daarbij een metaalboortje.
Schroef is te lang en dun, waardoor die veel speling heeft in de gat en de boor er geen grip op kan krijgen.
Nog meer suggesties?

Oh en btw, Daytona stond ondertussen gewoon aan, begint na 1,5 uur ofzo Player 2 weer te glitchen tjonge tjonge.
Voltages gemeten, die stonden nog steeds goed en stabiel.
Heb toen een andere videobord (reserve overgenomen van Dave) erin gezet, maar zelfde probleem.
Andere ROM en Communication bord ook geen oplossing.
Met de reserve CPU bord alleen maar een scherm met kleuren, dit bord is dus dood.
Helaas geen andere CPU bord om te testen (behalve van Player 1).
Zou ik een CPU of een videobord hebben die aan het overlijden is?

Re: Mijn Daytona USA Twin Cab avontuur
In Zoetermeer hetzelfde verhaal met 2 units die we hebben, helaas in de meeste gevallen het videoboard of CPU board of combinaties. Jouw boarden zagen er ook echt heel slecht uit en als je het ook nog eens over zand hebt heeft er veel corrosie opgetreden bij de chips op de diverse boarden, waardoor de pootjes gewoon gecorrodeerd zijn en/of soms weg zijn 

Re: Mijn Daytona USA Twin Cab avontuur
Ik vrees het ergste 
Ik heb een sterk gevoel dat of de videobord of de CPU bord kapot is, gezien het wel aantal uur goed heeft gedraaid en voltages constant zijn.
Wat zou nog meer een oorzaak kunnen zijn van glitches?
Auto crashed dus uit het niets tijdens het rijden, vliegen door de lucht, zakken door de grond, super grote wielen haha, echt rare dingen.

Ik heb een sterk gevoel dat of de videobord of de CPU bord kapot is, gezien het wel aantal uur goed heeft gedraaid en voltages constant zijn.
Wat zou nog meer een oorzaak kunnen zijn van glitches?
Auto crashed dus uit het niets tijdens het rijden, vliegen door de lucht, zakken door de grond, super grote wielen haha, echt rare dingen.

Re: Mijn Daytona USA Twin Cab avontuur
Akuma2000 wrote:Ik vrees het ergste
Ik heb een sterk gevoel dat of de videobord of de CPU bord kapot is, gezien het wel aantal uur goed heeft gedraaid en voltages constant zijn.
Wat zou nog meer een oorzaak kunnen zijn van glitches?
Auto crashed dus uit het niets tijdens het rijden, vliegen door de lucht, zakken door de grond, super grote wielen haha, echt rare dingen.
Is vrijwel in alle gevallen het videoboard.
Re: Mijn Daytona USA Twin Cab avontuur
Krijg je trouwens glitches direct vanaf het moment dat je de cab aan zet of duurt het even voordat ze komen?
Re: Mijn Daytona USA Twin Cab avontuur
ai bummer
Re: Mijn Daytona USA Twin Cab avontuur
Gelijk al in begin, maar dan is het niet zoveel.
Als ik het net aanzet, kan ik nog 3-5 potjes redelijk goed spelen.
Na kwartier/half uur wordt het steeds erger en erger.
Ik dacht dus mss de voeding die te warm wordt ofzo, Multimeter eraan gehangen, voltages blijven wel constant.
Borden moeten ook niet overhit zijn denk ik, alle fans draaien goed.
- edit -
Hier een rondje Advanced track
En hier deed Player 2 het nog helemaal goed, geen glitches in het hele filmpje.
Als ik het net aanzet, kan ik nog 3-5 potjes redelijk goed spelen.
Na kwartier/half uur wordt het steeds erger en erger.
Ik dacht dus mss de voeding die te warm wordt ofzo, Multimeter eraan gehangen, voltages blijven wel constant.
Borden moeten ook niet overhit zijn denk ik, alle fans draaien goed.
- edit -
Hier een rondje Advanced track

En hier deed Player 2 het nog helemaal goed, geen glitches in het hele filmpje.

Re: Mijn Daytona USA Twin Cab avontuur
Waarschijnlijk één of meerdere baantjes op de pcb rot door oxidatie.
Of, één of meerdere pootjes van de custom chips op het video bord los door ouderdom/soldeertin die door de tand des tijds is aangetast.
Beide gevallen krijg je na de opwarmperiode v/d pcb last.
Lager voltage loopt hij wat koeler en duurt het langer dat de pcb stack opwarmt en uitzet.
Rotte baantjes zoeken is een kutklus, haast onbegonnen werk.
Oude soldeertin kan evt. met een reflow hersteld worden maar er is geen garantie dat dit je probleem oplost, omdat het ook rotte baantjes kunnen zijn
Of, één of meerdere pootjes van de custom chips op het video bord los door ouderdom/soldeertin die door de tand des tijds is aangetast.
Beide gevallen krijg je na de opwarmperiode v/d pcb last.
Lager voltage loopt hij wat koeler en duurt het langer dat de pcb stack opwarmt en uitzet.
Rotte baantjes zoeken is een kutklus, haast onbegonnen werk.
Oude soldeertin kan evt. met een reflow hersteld worden maar er is geen garantie dat dit je probleem oplost, omdat het ook rotte baantjes kunnen zijn


Re: Mijn Daytona USA Twin Cab avontuur
Geloof me, dit ga je niet meer oplossen. Ik heb in Zoetermeer een kist vol CPU en Video PCB's die allemaal problemen hebben. Ik heb al 6 complete borden (ROM+CPU+VIDEO) naar de U.S. gestuurd ter reparatie, en daar kwam 1 werkende set uit.
In totaal hebben we in het NGC denk ik 25 complete sets langs zien komen, waarvan er iets van 6 werkten.
Er zal een goed werkende stack moeten worden gevonden/gezocht om dit te fixen, of je moet de handel opsturen naar Ken Westerfield om te laten fixen.
In totaal hebben we in het NGC denk ik 25 complete sets langs zien komen, waarvan er iets van 6 werkten.
Er zal een goed werkende stack moeten worden gevonden/gezocht om dit te fixen, of je moet de handel opsturen naar Ken Westerfield om te laten fixen.
Re: Mijn Daytona USA Twin Cab avontuur
Ok thanks voor de info, wat maakt Daytona het ons moeilijk xD
Ik heb al contact met Ken :')
Krijg volgende week twee nieuwe stacks binnen die schijnen te werken (via tip van retrocab), ik ben benieuwd
Ik heb al contact met Ken :')
Krijg volgende week twee nieuwe stacks binnen die schijnen te werken (via tip van retrocab), ik ben benieuwd


Re: Mijn Daytona USA Twin Cab avontuur
Sluit het filterboard niet uit trouwens, dit kan ook zeker een onderdeel van je problemen zijn. Je kan ook straks je stacks krijgen en dat er nog steeds zich problemen gaan voordoen. Test ook je game en stacks in de cage die geen problemen geeft. Succes!
Re: Mijn Daytona USA Twin Cab avontuur
Dit verhaal is overigens niet beperkt tot alleen Daytona borden.. Ik heb zelf bijvoorbeeld zeker 20 defecte cps-1 moederbordjes liggen, en die dingen gaan ook aan de lopende band kapot. Bijna iedereen die ik ken heeft wel één of meerdere defecte cps1 bordjes 
Op neo-geo.com staat er ergens een foto van 'Mainman' die een toren van 40+ van die krengen heeft liggen

Op neo-geo.com staat er ergens een foto van 'Mainman' die een toren van 40+ van die krengen heeft liggen


Re: Mijn Daytona USA Twin Cab avontuur
Inderdaad ja.. Ik ben ooit begonnen aan CPS reparaties, maar daar kwam ik echt niet uit. Te ver boven mijn pet. Zonde om al die arcade goodness te zien wegkwijnen.
Re: Mijn Daytona USA Twin Cab avontuur
Oefff... Bedankt voor de tips, ga ik allemaal proberen!
Welke bordje is het CPS bordje?
Welke bordje is het CPS bordje?

- sombetzki
- Active Level:
- Posts: 1565
- Joined: Fri Feb 26, 2010 11:21
- Location: Siddeburen, The Netherlands
- Contact:
Re: Mijn Daytona USA Twin Cab avontuur
Akuma2000 wrote:Oefff... Bedankt voor de tips, ga ik allemaal proberen!
Welke bordje is het CPS bordje?
CPS borden zijn capcom borden, staat los van Daytona

http://en.wikipedia.org/wiki/CP_System
Re: Mijn Daytona USA Twin Cab avontuur
sombetzki wrote:Akuma2000 wrote:Oefff... Bedankt voor de tips, ga ik allemaal proberen!
Welke bordje is het CPS bordje?
CPS borden zijn capcom borden, staat los van Daytona![]()
http://en.wikipedia.org/wiki/CP_System
Wat een opluchting, dacht ik nog meer moest investeren in reserve onderdelen xD

Re: Mijn Daytona USA Twin Cab avontuur
Updateje 
Gisteren 2 nieuwe stacks ontvangen.
Stack 1 komt helaas niet verder dan "checking network".
Als ik het in "Single" zet, dan speelt ie wel gewoon.
Graphics zien er met deze stack niet heel mooi uit, beetje ruis/pixels erdoor heen lijkt wel.
Ik had geen zin om te troubleshooten, deze eruit gehaald en stack 2 erin gezet.
Deze draait (vooralsnog, fingers crossed) perfect!
Gewoon op 5.00v zonder glitches half uur lang.
Morgen avond grondig testen met MasterG
Verder heb ik ook een monitor Chassis binnen gekregen.
Helaas niet eraan gedacht dat Daytona cabs verschillende monitoren gebruiken, heb nu dus eentje die niet dezelfde is als de mijne: MS8-29FSG
Heb binnen gekregen: MS9-29A
Dat past ook niet op mijn buis als ik zo ff snel google en gaat dus de verkoop in.
Nu toch maar wachten op mijn cap kit
Ohja, ik heb zitten prutsen om een LED strip op de Race Leader lamp aansluiting te krijgen, met als gevolg dat ik een behoorlijke schok door mijn arm kreeg en een relais bordje heb doorgebrand

Had gelukkig nog een reserve relais bordje en deze is inmiddels vervangen
Heb nu E17 110v 25w lampjes laten sturen van familie in china en ga deze over paar weken erin zetten

Gisteren 2 nieuwe stacks ontvangen.
Stack 1 komt helaas niet verder dan "checking network".
Als ik het in "Single" zet, dan speelt ie wel gewoon.
Graphics zien er met deze stack niet heel mooi uit, beetje ruis/pixels erdoor heen lijkt wel.
Ik had geen zin om te troubleshooten, deze eruit gehaald en stack 2 erin gezet.
Deze draait (vooralsnog, fingers crossed) perfect!
Gewoon op 5.00v zonder glitches half uur lang.
Morgen avond grondig testen met MasterG

Verder heb ik ook een monitor Chassis binnen gekregen.
Helaas niet eraan gedacht dat Daytona cabs verschillende monitoren gebruiken, heb nu dus eentje die niet dezelfde is als de mijne: MS8-29FSG
Heb binnen gekregen: MS9-29A
Dat past ook niet op mijn buis als ik zo ff snel google en gaat dus de verkoop in.
Nu toch maar wachten op mijn cap kit

Ohja, ik heb zitten prutsen om een LED strip op de Race Leader lamp aansluiting te krijgen, met als gevolg dat ik een behoorlijke schok door mijn arm kreeg en een relais bordje heb doorgebrand



Had gelukkig nog een reserve relais bordje en deze is inmiddels vervangen

Heb nu E17 110v 25w lampjes laten sturen van familie in china en ga deze over paar weken erin zetten


Re: Mijn Daytona USA Twin Cab avontuur
ken niet precies die types, maar een MS9 chassis zal best vraag naar zijn denk ik
- sombetzki
- Active Level:
- Posts: 1565
- Joined: Fri Feb 26, 2010 11:21
- Location: Siddeburen, The Netherlands
- Contact:
Re: Mijn Daytona USA Twin Cab avontuur
Anunaki wrote:ken niet precies die types, maar een MS9 chassis zal best vraag naar zijn denk ik
Yep, die raak je zo kwijt
Re: Mijn Daytona USA Twin Cab avontuur
Lekker bezig! Lang leve Daytona!
Re: Mijn Daytona USA Twin Cab avontuur
Cageman wrote:Lekker bezig! Lang leve Daytona!
Ik denk dat ik nu wel weet wat je bedoelde tijdens de nieuwjaarsborrel hahaha
