Mijn Daytona USA Twin Cab avontuur
Re: Mijn Daytona USA Twin Cab avontuur
hoi freddy
ja idd die moet je hebben,moet op 5.1 volt staan
vwb de monitors cap kit is goed
maar pas op met de monitors als je er aan gaat werken moet je eerst de beeldbuis ontladen
dit is belangrijk anders krijg je een flinke oplawaai
succes
ja idd die moet je hebben,moet op 5.1 volt staan
vwb de monitors cap kit is goed
maar pas op met de monitors als je er aan gaat werken moet je eerst de beeldbuis ontladen
dit is belangrijk anders krijg je een flinke oplawaai
succes
Re: Mijn Daytona USA Twin Cab avontuur
Haha, die glitches zijn geweldig
(Voor tien minuutjes ofzo)
Wel hard aan het werk zie ik, de twin ziet er nice uit!

Wel hard aan het werk zie ik, de twin ziet er nice uit!
Cabs: Vewlix L AMI
1CC: Batsugun SE 1-loop, Overtop, Drift Out!
1CC: Batsugun SE 1-loop, Overtop, Drift Out!
Re: Mijn Daytona USA Twin Cab avontuur
Lekker bezig Freddy! Die 2 andere capkits kan ik wel van je overnemen, kunnen we het ruilen tegen de parts die ik heb meegegeven aan Chris 
Geen haast en ga eerst zelf maar eens aan de knutsel, ik heb nog zat chassis e.d. liggen, is gewoon handig om te hebben liggen
Succes!

Geen haast en ga eerst zelf maar eens aan de knutsel, ik heb nog zat chassis e.d. liggen, is gewoon handig om te hebben liggen

Succes!
Re: Mijn Daytona USA Twin Cab avontuur
Hi, goed idee om zelf de capkit te doen. Wel de monitor goed ontladen.
Ik heb zelf een dikke draad met aan twee kanten krokodillen clips (kleine accuklemmen zeg maar) gesoldeerd. een kant zet ik op het frame van de monitor en de andere kant op een platte schroevendraaier. Ik doe de hand die ik niet gebruik in mijn broekzak en dan schuif ik de platte schroevendraaier on de anodecap om contact te maken met de metalen puntjes die vasthaken in de beeldbuis. Bij mijn monitoren gebeurt er nooit iets, maar er kan op die manier restspanning van de buis afkomen. Dan hoor je een tik oid. Als ik dit heb gedaan haal ik de anodecap los en duw ik het metaal nog een x tegen het frame. Daarna haal ik het chassis los.
Doe wel voorzichtig, check evt een youtube filmpje ofzo
Ik heb zelf een dikke draad met aan twee kanten krokodillen clips (kleine accuklemmen zeg maar) gesoldeerd. een kant zet ik op het frame van de monitor en de andere kant op een platte schroevendraaier. Ik doe de hand die ik niet gebruik in mijn broekzak en dan schuif ik de platte schroevendraaier on de anodecap om contact te maken met de metalen puntjes die vasthaken in de beeldbuis. Bij mijn monitoren gebeurt er nooit iets, maar er kan op die manier restspanning van de buis afkomen. Dan hoor je een tik oid. Als ik dit heb gedaan haal ik de anodecap los en duw ik het metaal nog een x tegen het frame. Daarna haal ik het chassis los.
Doe wel voorzichtig, check evt een youtube filmpje ofzo
Re: Mijn Daytona USA Twin Cab avontuur
retrocab wrote:hoi freddy
ja idd die moet je hebben,moet op 5.1 volt staan
vwb de monitors cap kit is goed
maar pas op met de monitors als je er aan gaat werken moet je eerst de beeldbuis ontladen
dit is belangrijk anders krijg je een flinke oplawaai
succes
Anunaki wrote:Hi, goed idee om zelf de capkit te doen. Wel de monitor goed ontladen.
Ik heb zelf een dikke draad met aan twee kanten krokodillen clips (kleine accuklemmen zeg maar) gesoldeerd. een kant zet ik op het frame van de monitor en de andere kant op een platte schroevendraaier. Ik doe de hand die ik niet gebruik in mijn broekzak en dan schuif ik de platte schroevendraaier on de anodecap om contact te maken met de metalen puntjes die vasthaken in de beeldbuis. Bij mijn monitoren gebeurt er nooit iets, maar er kan op die manier restspanning van de buis afkomen. Dan hoor je een tik oid. Als ik dit heb gedaan haal ik de anodecap los en duw ik het metaal nog een x tegen het frame. Daarna haal ik het chassis los.
Doe wel voorzichtig, check evt een youtube filmpje ofzo
Thanks heren!
Yes, ik heb dit filmpje afgekeken, wat me heeft doen beslissen om het zelf te proberen haha
Ik heb de krokodilllen clips mee besteld met mijn soldeer spul

En ga dikke audiodraad gebruiken en hoop dat ik het kan na vertellen

ChapDDR wrote:Haha, die glitches zijn geweldig
(Voor tien minuutjes ofzo)
Wel hard aan het werk zie ik, de twin ziet er nice uit!
Dank je wel! Is idd veel werk, maar het spel is zo vet, worth it!
En beetje hobbyen is ook leuk

Psykick wrote:Lekker bezig Freddy! Die 2 andere capkits kan ik wel van je overnemen, kunnen we het ruilen tegen de parts die ik heb meegegeven aan Chris
Geen haast en ga eerst zelf maar eens aan de knutsel, ik heb nog zat chassis e.d. liggen, is gewoon handig om te hebben liggen
Succes!
Thanks! Dat is goed.
Duurt nog een tijdje voordat die binnen komen (2,5 week ongeveer).
Tot die tijd nog even met breedbeeld Daytona spelen

Bij de voeding, moet ik ook de "V2" afstellen op 5.1 volt?
Zie plaatje hieronder:

De "V3" is swso niet in te stellen denk ik?
Ik kan nergens een draaiknop daarvoor vinden.

Re: Mijn Daytona USA Twin Cab avontuur
hoi freddy
ja de 5 volt isbelangrijk je moet eerst ff aan de print meten
succes
je leert al snel bij,komt helemaal goed
gr robert
ja de 5 volt isbelangrijk je moet eerst ff aan de print meten
succes
je leert al snel bij,komt helemaal goed
gr robert
Re: Mijn Daytona USA Twin Cab avontuur
retrocab wrote:hoi freddy
ja de 5 volt isbelangrijk je moet eerst ff aan de print meten
succes
je leert al snel bij,komt helemaal goed
gr robert
Thanks!
Aan de print:
Bedoel je dat ik de draad moet volgen naar de printplaat en dan daar meten i.p.v. in het stekkertje aan de voeding?
En dan op basis daarvan beide knoppen naar 5.1 volt draaien?

Re: Mijn Daytona USA Twin Cab avontuur
Er zit wat verlies in de bekabeling. Als je de schema's volgt dan kom je de +5 en GND wel tegen bij de connectors op het filterbord, je kunt daar eens meten wat er nu op staat, en gaan tweaken.

Re: Mijn Daytona USA Twin Cab avontuur
Asure wrote:Er zit wat verlies in de bekabeling. Als je de schema's volgt dan kom je de +5 en GND wel tegen bij de connectors op het filterbord, je kunt daar eens meten wat er nu op staat, en gaan tweaken.
Thanks voor de info!
Ik weet nog niet wat de filterbord is (en ook niet wat je bedoeld met schema).
Ben nog niet zo bekend met de elektronica

Heb je toevallig een foto van een filterbord/schema?
Ik krijg mijn multimeter dinsdag binnen, dan kan ik ermee gaan spelen


Re: Mijn Daytona USA Twin Cab avontuur
het schema bevat tekeningen van de bedrading hoe die loopt in de cab , hierop kun je je aansluitingen / connectors checken. Vaak zelfs met de kleur van de draden erbij.
er zijn ook schema's van de PCBs. hierop zie je de plaats van de componenten en hoe ze met elkaar verbonden zijn
er zijn ook schema's van de PCBs. hierop zie je de plaats van de componenten en hoe ze met elkaar verbonden zijn
Re: Mijn Daytona USA Twin Cab avontuur
Ok thanks.
Ik heb deze plaatjes gevonden op het internet:


Is dit de goede manier om het te meten?
En welke knop op de voeding is dit, de linker of de rechter?
Ik heb deze plaatjes gevonden op het internet:


Is dit de goede manier om het te meten?
En welke knop op de voeding is dit, de linker of de rechter?

Re: Mijn Daytona USA Twin Cab avontuur
hoi freddy
dat is wel de goede plek ja ,alleen ik zou aande buitenkant meten
en dan op 5.1 zetten
ik vind dat het al heel goed gaat,zei ik al goed inlezen !!!
ben benieuwd bij mijn daytona stond die te laag
dat is wel de goede plek ja ,alleen ik zou aande buitenkant meten
en dan op 5.1 zetten
ik vind dat het al heel goed gaat,zei ik al goed inlezen !!!
ben benieuwd bij mijn daytona stond die te laag
Re: Mijn Daytona USA Twin Cab avontuur
Het is juist heel goed om het aan de binnenkant te meten. Er treedt veel verlies op door het filterboard. Aan de buitenkant meten zegt niks over welk voltage de PCB krijgt.
Ik geloof dat het V2 is waarmee je de 5V naar de PCB regelt, maar ik kan me vergissen.
Ik geloof dat het V2 is waarmee je de 5V naar de PCB regelt, maar ik kan me vergissen.
Re: Mijn Daytona USA Twin Cab avontuur
yep meten is weten,maar een kortsluiting is zo gemaakt!!!!
maar aangezien hetspel loopt,ben ik ban dat de voltages er wel zijn
en het ergens anders zit
ik zou het idd aan de binnenkant op een chip meten
volgens mij is het idd v2
maar aangezien hetspel loopt,ben ik ban dat de voltages er wel zijn
en het ergens anders zit
ik zou het idd aan de binnenkant op een chip meten
volgens mij is het idd v2
Re: Mijn Daytona USA Twin Cab avontuur
Ja, ik meet zelf ook altijd op een chip op de PCB.
Re: Mijn Daytona USA Twin Cab avontuur
Ok, gaan we doen! En ik zal uitkijken om geen kortsluiting te maken (fingers crossed).
Morgen moet ik mijn multimeter binnen krijgen en laat ik hier weten wat het resultaat is
Maar ik hoef dus maar 1 van de 2 knoppen (V2 of V4) te gebruiken, de andere is niet/minder belangrijk?
Morgen moet ik mijn multimeter binnen krijgen en laat ik hier weten wat het resultaat is

Maar ik hoef dus maar 1 van de 2 knoppen (V2 of V4) te gebruiken, de andere is niet/minder belangrijk?

Re: Mijn Daytona USA Twin Cab avontuur
De andere is voor stroomvoorziening naar andere componenten (I/O, etc). Ook belangrijk, maar veel minder belangrijk dan de PCB. De PCB moet gewoon 5.0 volt hebben. Meestal wordt de boel op 5.1 gezet als je het aan de buitenkant van de PCB meet. Als je echt op een chip meet moet dat op 5.0 volt staan. Het meten aan de binnenkant van de connector (zoals op je foto) moet iets tussen 5.0 en 5.1 opleveren. Als je gaat verstellen zou ik beginnen met 5.0v.
het voltage op een Daytona PCB is echt van levensbelang. Meer nog dan bij andere PCBs.
het voltage op een Daytona PCB is echt van levensbelang. Meer nog dan bij andere PCBs.
Re: Mijn Daytona USA Twin Cab avontuur
wat een gaaf project zeg, je leert je cabs wel zo helemaal van voor naar achter kennen. Ik denk dat het speelplezier straks extra groot wordt als hij helemaal 100% is!
Ben erg benieuwd naar het eindresultaat en je vorderingen.
Ben erg benieuwd naar het eindresultaat en je vorderingen.
Re: Mijn Daytona USA Twin Cab avontuur
Cageman wrote:De andere is voor stroomvoorziening naar andere componenten (I/O, etc). Ook belangrijk, maar veel minder belangrijk dan de PCB. De PCB moet gewoon 5.0 volt hebben. Meestal wordt de boel op 5.1 gezet als je het aan de buitenkant van de PCB meet. Als je echt op een chip meet moet dat op 5.0 volt staan. Het meten aan de binnenkant van de connector (zoals op je foto) moet iets tussen 5.0 en 5.1 opleveren. Als je gaat verstellen zou ik beginnen met 5.0v.
het voltage op een Daytona PCB is echt van levensbelang. Meer nog dan bij andere PCBs.
Goede info! Thanks!!!
RoOd wrote:wat een gaaf project zeg, je leert je cabs wel zo helemaal van voor naar achter kennen. Ik denk dat het speelplezier straks extra groot wordt als hij helemaal 100% is!
Ben erg benieuwd naar het eindresultaat en je vorderingen.
Thanks! Ik had in eerste instantie Plug&Play verwacht.
Maar dat is nu meer Plug&Pray geworden wahaha
Helemaal niet erg, ik hou wel van een beetje hobbyen en als het allemaal werkt is inderdaad de voldoening alleen maar groter!

Re: Mijn Daytona USA Twin Cab avontuur
Wel dapper hoor, zo'n project met een matig werkende Daytona! En dat zonder voorkennis, respect als je die helemaal 100% krijgt en vooral ook kunt houden daarna!
Re: Mijn Daytona USA Twin Cab avontuur
ruderudie wrote:Wel dapper hoor, zo'n project met een matig werkende Daytona! En dat zonder voorkennis, respect als je die helemaal 100% krijgt en vooral ook kunt houden daarna!
Dank je wel! Het is leuk om te doen

Vamdaag mijn multi meter binnen en gemeten:

Stond dus veels te hoog!!!
De V4 knop is voor de PCB, deze voorzichtig terug gedraaid naar 5,05V.
De V2 aan buitenkant gemeten, stond op 5,25V, deze teruggedraaid naar 5,17v (dit stond ook bij Player 1 welke perfect draait).
En guess what!!! Geen glitches meer!!!
Iig, voor een ongeveer kwartier lang.

Ik heb goede hoop dat Player 2 nu perfect draait.
Nu alleen nog de chassis van Monitor 1 fixen en we kunnen lekker spelen


Re: Mijn Daytona USA Twin Cab avontuur
hey freddy
top ik dacht al dat het niet goed stond
fingers crossed maar denk dat het wel oke is zo
ik zou trouwens als de monitor goed lukt de andere ook doen(was ook niethelemaal100 procent)
goed bezig hoor
top ik dacht al dat het niet goed stond
fingers crossed maar denk dat het wel oke is zo
ik zou trouwens als de monitor goed lukt de andere ook doen(was ook niethelemaal100 procent)
goed bezig hoor
Re: Mijn Daytona USA Twin Cab avontuur
Goed werk!
Re: Mijn Daytona USA Twin Cab avontuur
Mooi, Goed gedaan.
Wat zijn nu de restpunten nog?
Wat zijn nu de restpunten nog?
Re: Mijn Daytona USA Twin Cab avontuur
Dank jullie wel en grote dank voor de adviezen en hulp 
De game speelt aan beide kanten nu gewoon goed
(alhoewel ik gisteren Player 2 niet langer dan een kwartiertje heb getest op glitches, moet hier nog even langer op spelen als ik weer tijd heb, doe ik natuurlijk graag haha)
Belangrijkste restpunt eigenlijk alleen nog maar de monitor van Player 1, daarvan de cap kit nog doen.
Eventueel ook cap kit bij monitor 2 (kleine vervorming bovenkant die ik niet weg krijg met de draaiknoppen)
En zijkant sticker van "Scud Race" vervangen voor een Daytona sticker (rechter zijkap van monitor 2).
Hoeken van binnenkanten van de kappen (boven munten kastje) zijn gebroken en zie je dus gaten.
Hier heb ik nu een sticker van mijn zaak overheen geplakt, dat kan ook nog netter
Ohja en nog de Race Leader lampjes (in totaal 4 stuks) van zowel player 1 als player 2 ergens scoren.
En de grote ventilator (achter de stoelen) even omdraaien, want de airflow klopt zo niet.
De ventilatoren aan de achterkant en voorkant (bij pedalen), blazen beide naar buiten.
De kleine ventilator bij de borden blaast naar voren.
Dus als ik de ventilator aan de achterkant omdraai, dan blaast die verse lucht naar binnen, blaast de kleine ventilator de airflow door de borden naar voren en blaast de ventilator aan voorkant de lucht weer eruit.
Zo heb ik dan de optimale airflow en veel betere koeling voor de borden = langere levensduur

De game speelt aan beide kanten nu gewoon goed

(alhoewel ik gisteren Player 2 niet langer dan een kwartiertje heb getest op glitches, moet hier nog even langer op spelen als ik weer tijd heb, doe ik natuurlijk graag haha)
Belangrijkste restpunt eigenlijk alleen nog maar de monitor van Player 1, daarvan de cap kit nog doen.
Eventueel ook cap kit bij monitor 2 (kleine vervorming bovenkant die ik niet weg krijg met de draaiknoppen)
En zijkant sticker van "Scud Race" vervangen voor een Daytona sticker (rechter zijkap van monitor 2).
Hoeken van binnenkanten van de kappen (boven munten kastje) zijn gebroken en zie je dus gaten.
Hier heb ik nu een sticker van mijn zaak overheen geplakt, dat kan ook nog netter

Ohja en nog de Race Leader lampjes (in totaal 4 stuks) van zowel player 1 als player 2 ergens scoren.
En de grote ventilator (achter de stoelen) even omdraaien, want de airflow klopt zo niet.
De ventilatoren aan de achterkant en voorkant (bij pedalen), blazen beide naar buiten.
De kleine ventilator bij de borden blaast naar voren.
Dus als ik de ventilator aan de achterkant omdraai, dan blaast die verse lucht naar binnen, blaast de kleine ventilator de airflow door de borden naar voren en blaast de ventilator aan voorkant de lucht weer eruit.
Zo heb ik dan de optimale airflow en veel betere koeling voor de borden = langere levensduur

