Pieter Post stond voor m'n deur en gaf mij...
Re: Pieter Post stond voor m'n deur en gaf mij...
Lag een zeil onder
Zo dan, vanmiddag stonden niet pieter post maar Piergiorgio en zijn maatje Fabio "ik laat graag dingen vallen" Posta voor de deur.
(het waren ook geen italianen maar geirriteerde Peruanen, het mistte alleen een panfluit en een dikke geitentrui)
Ze waren maar een uurtje te laat wat voor italiaanse begrippen prima is. Had ook niet verwacht dat ze het 9-11 timeslot gingen redden.
Het begon al goed toen postmans nr.1 geirriteerd met me was omdat ik geen vorkheftruck had.
Het ding woog namelijk 120 kili en dat kon alleen vanmiddag met de andere vrachtwagen.
Daar dacht ik anders over dus hups hups dat excuus voor een vrachtwagen op de stoep en we gaan tillen.
Fabio had wat moeite met aanwijzingen en besloot met zijn 1.45 meter het volle gewicht te nemen.
Ik zag daar dus in een flits mijn mooie nieuwe aanwinst bijna op de grond kletteren, met veel pijn en moeite stond de pallet soort van op de stoep: "en nu?" vroeg postmans 1.
Ik zei: niente, grazie e arriverdeci! geen haar op mn hoofd dat jij nog aan mijn spullen gaat zitten

al met al ging het goed tot ik de cab 3 treden op had getild het pand in, naar binnen reed en het voor elkaar kreeg mijn teen ergens onder vast te haken.
de foto zal ik jullie besparen maar het deed zeer en bloedde heftig.
anyway, dit is beneden voor de lift (liftje is 60 cm breed en diep) want 6 hoog ga ik niet redden in mn eentje de trap op.

Monitor en de rest omhoog

eindelijk kan ik deze gaan gebruiken

hopelijk krijg ik vanavond alles weer in elkaar, als dat lukt zal ik ook nog even het eindresultaat posten.
(het waren ook geen italianen maar geirriteerde Peruanen, het mistte alleen een panfluit en een dikke geitentrui)
Ze waren maar een uurtje te laat wat voor italiaanse begrippen prima is. Had ook niet verwacht dat ze het 9-11 timeslot gingen redden.
Het begon al goed toen postmans nr.1 geirriteerd met me was omdat ik geen vorkheftruck had.
Het ding woog namelijk 120 kili en dat kon alleen vanmiddag met de andere vrachtwagen.
Daar dacht ik anders over dus hups hups dat excuus voor een vrachtwagen op de stoep en we gaan tillen.
Fabio had wat moeite met aanwijzingen en besloot met zijn 1.45 meter het volle gewicht te nemen.
Ik zag daar dus in een flits mijn mooie nieuwe aanwinst bijna op de grond kletteren, met veel pijn en moeite stond de pallet soort van op de stoep: "en nu?" vroeg postmans 1.
Ik zei: niente, grazie e arriverdeci! geen haar op mn hoofd dat jij nog aan mijn spullen gaat zitten
al met al ging het goed tot ik de cab 3 treden op had getild het pand in, naar binnen reed en het voor elkaar kreeg mijn teen ergens onder vast te haken.
de foto zal ik jullie besparen maar het deed zeer en bloedde heftig.
anyway, dit is beneden voor de lift (liftje is 60 cm breed en diep) want 6 hoog ga ik niet redden in mn eentje de trap op.
Monitor en de rest omhoog
eindelijk kan ik deze gaan gebruiken

hopelijk krijg ik vanavond alles weer in elkaar, als dat lukt zal ik ook nog even het eindresultaat posten.
Zeer gaaf (behalve je ervaring met Flavio dan...), zeer benieuwd naar het resultaat!

Wat een avontuur!
Gruwelijk mooie cab en een flink stuk zwaarder dan de NAC, gefeliciteerd!
Op de handige Harry na, toch leuk dat je wat moet knutselen. Zou alleen wel meteen een goeie poetsbeurt geven, nu hij toch uit elkaar ligt
vet hoor, veel plezier met je aanwinst 

Dikke cab, trouwens zijn deze nog nieuw te koop?
Vet Roderick
veel plezier ermee!

- Sp33dFr34k
- Active Level:
Poh wat een gezeik, hoop dat ie niets mee heeft gekregen. Veel plezier ermee!
nicke36 wrote:Dikke cab, trouwens zijn deze nog nieuw te koop?
Dit model zeker niet meer, is al heel wat jaren uit de productie.
Maar ze zijn zo stevig dat ze nog als nieuw lijken

120 kilo schoon aan de haak, dat achterpaneel alleen al is Loodzwaar. geen idee waarom.
Ah ok, worden er geen cabs met crt monitoren meer gemaakt misschien? Sry voor offtopic
nicke36 wrote:Ah ok, worden er geen cabs met crt monitoren meer gemaakt misschien? Sry voor offtopic
Met CRT niet meer, maar met LCD nog wel.
Die was Ik dus al snel kwijt,
nee papa! Wij spelen!!!

nee papa! Wij spelen!!!

- Sp33dFr34k
- Active Level:
Is dit nu de Astro City 2? Ziet er nice uit. Vraag me wel af waarom die zoveel zwaarder is?
Ja dit is de 2. Ik heb geen idee want ik heb nog nooit een andere cab uit elkaar gehaald.
De achterwand is een grote metalen plaat van zeker een meter lang en 50 cm breed. Kan losgehaald worden en dan kan je in de cab kruipen. Weet niet oftie veel dikker of breder is dan andere maar hij is wat "vetter" dan ik had verwacht. Maar zeker niet minder mooi, heerlijke eye candy
De achterwand is een grote metalen plaat van zeker een meter lang en 50 cm breed. Kan losgehaald worden en dan kan je in de cab kruipen. Weet niet oftie veel dikker of breder is dan andere maar hij is wat "vetter" dan ik had verwacht. Maar zeker niet minder mooi, heerlijke eye candy

heerlijke cab, geweldig dat de kids er ook plezier van hebben!

- d
- Active Level:
Cab is niet zwaar. De enige zware delen zijn de monitor en de voeding. Als je die eruit haalt dan weegt de cab bijna niets. Bedankt voor reportage met foto's, leuk om te zien.
Ervaar het https://www.nationaalvideogamemuseum.nl/ in Zoetermeer
- Sp33dFr34k
- Active Level:
Dan vraag ik me af of die 120 kilo wel accuraat is, anders zou ik dat toch zeker betitelen als zwaar 

Volgens AO is hij zelfs 125 kilo haha
Die monitor is echt loeizwaar inderdaad.
De metalen bodemplaat tikt ook aardig aan.
Ik moet er vanavond toch inkruipen om de monitor te checken want die was niet blij.
Zal dan gelijk eens kijken waar die bakstenen liggen
Die monitor is echt loeizwaar inderdaad.
De metalen bodemplaat tikt ook aardig aan.
Ik moet er vanavond toch inkruipen om de monitor te checken want die was niet blij.
Zal dan gelijk eens kijken waar die bakstenen liggen

zul je wel moeten degausen gok ik, vervoer enzo is voor een CRT meestal niet zo lekker 
Maar dat moet wel goedkomen

Maar dat moet wel goedkomen
Ook ik heb een nieuwe (mini) cab:

Moet alleen nog wat onderdeeltjes schilderen en heb de sticker voor de metalen strip onder aan de voorkant verprutst, dus ook die moet geschilderd worden...heb gelukkig alle kleurtjes op voorraad.
En ja, ik kon het niet laten om een Astro City met een Cave spel geïnstalleerd te maken.

Moet alleen nog wat onderdeeltjes schilderen en heb de sticker voor de metalen strip onder aan de voorkant verprutst, dus ook die moet geschilderd worden...heb gelukkig alle kleurtjes op voorraad.
En ja, ik kon het niet laten om een Astro City met een Cave spel geïnstalleerd te maken.
ã‹ã‚ã„ã„ã§ã™ã
hihi komt mijn cursus japans toch nog van pas
hihi komt mijn cursus japans toch nog van pas