Monitor van 29" naar 26" breedbeeldInmiddels ben ik er achter wat het tikken was. Dat was puur het niet goed aansluiten van de flyback zuignap. Dat was echter niet het enige probleem. Na wat gepruts (lees na het slopen van 2 sony trinitron in 2 maanden tijd) toch maar een LCD gekocht. Ik merk gewoon dat het tillen van 35 kilo beeldbuizen en open electronica niet echt een ideale omstandigheid is voor ons thuis. Inmiddels heb ik dit weekend een Samsung 26" LCD op de kop weten te tikken en die past letterlijk precies. Wel moet ik zeggen dat hij in de breedte past, in de hoogte kom je een stuk tekort dus daar moet ik wat op verzinnen.
Monitor rust nu op een 2 tal palletjes op het oude monitor frame. Ik denk dat het het mooiste is als het scherm precies in het midden hangt dus daar moet ik nog iets voor verzinnen.
Op het moment zit ik eraan te denken om getinte plexiglas te kopen om daarmee het scherm te verduisteren. Het idee is dat je het frame van de tv niet meer ziet en je dus alleen het scherm zit oplichten. Geen idee of
dat haalbaar is en geen idee hoe makkelijk getint plexiglass te krijgen is maar wij gaan het gewoon proberen.
Doordat het scherm zo plat is overweeg ik de grote kap aan de achterzijde weg te laten. Deze kap beschermt normaal gesproken de CRT beeldbuis en het chassis maar nu heeft dat geen functie meer anders dan het netjes wegwerken van de achterkant van de kast maar het is nogal zonde van de ruimte als ik deze nu toch terug zet. Het weglaten van deze kap betekent wel dat ik een ander alternatief moet vinden. Misschien een plaat hout, plexiglas of gewoon plastic al dan niet geverfd.
GrondenVerder heb ik het grootste gedeelte inmiddels met de nieuwe primer van de "Action" gespoten en ik moet zeggen dat deze nieuwe primer wel lekker spuit. Druppelt minder, droogt mooi egaal op. Doordat het een vrij matte dekking heeft zie je goed waar de onderdelen nog een beetje opgevuld/geschuurd moeten worden. Lekker spulletje dus.
SupergunVerder heb ik nu ook via Smallcab.net de deluxe supergun gekocht. Mooi ding, werkt goed en aansluiting zijn gewoon makkelijk.
Tot zover de update en jaja ik weet het, pictures or it didn't happen. Binnenkort zal ik eens kijken of ik een foto update kan doen