Gameroom staat nu echt op stapel.

Jullie gamerooms, collecties en aanwinsten.
Post Reply
almighty

Post by almighty » Tue Jan 26, 2010 19:29

Ratson wrote:
Psykick wrote:Ik zat zelf te denken aan een open haard waar je elke keer een woody gebruikt om de Japanse candy's mee te verwarmen :twisted: :wink:

mijn woody beledigen mafketels,wacht maar.Ik heb zo'n japans snoeptroep ding gereserveerd bij je en die komt naast mijn woody te staan.
En als je zo nog effe doorgaat beplak ik hem met hout-look folie. :)
Dat geld ook voor jou,almachtige :wink:
En als dat niet afdoende is laat ik er een custom notenhouten control panel voor maken. :twisted:
WFTW.

hahaha, gelukkig doe je dit bij je eigen cab :wink:
Maar ff zonder dollen, sommige woody's zijn gewoon vet! (pac-man/pengo)

En als ik niet meer welkom ben laat ik wat 'oost-aziatische boktorren' vrij :lol:
Last edited by almighty on Tue Jan 26, 2010 19:36, edited 1 time in total.
ruderudie
Active Level:
Active Level:

Post by ruderudie » Tue Jan 26, 2010 19:36

Hoe je het ook wendt of keert, kosten om zo'n grote ruimte te verwarmen zijn hoe dan ook hoog. Gas is het goedkoopst lijkt me, aparte energie "opwekker" zoals die sonic op dlf is uiteraard helemaal goed, maar hoge kosten in aanschaf. Vochtvangers erin als het nodig is. Industrieele hetelucht fan is misschien ook wat, op rode diesel moet dat te doen zijn daar in het oosten. Als het maar niet vochtig wordt is het goed, opstalverzekering zal ook skyhigh gaan met een volledig houten bijgebouw maar to live your dream kost uiteraard een paar centen.

Zou wel super zijn als dit in nederland gaat gebeuren, ik hoop dat we deze zomer bij je "pooyan shed" kunnen komen inwijden met alle nozomi mafketels en alle andere arcade freaks uit binnen- en buitenland.
Cageman
Active Level:
Active Level:

Post by Cageman » Tue Jan 26, 2010 21:16

ruderudie wrote:ik hoop dat we deze zomer bij je "pooyan shed" kunnen komen inwijden met alle nozomi mafketels

Inderdaad; met Ratson voorop, met z'n hout-folie beplakte Aero met notenhouten controlpanel. Ik doe zelf wel wat mooie buttons op :-)

Oh, en over de verwarming van Pooyan's Arcade zou ik ook voor een CV ketel gaan. Gewoon gas aan laten leggen, een paar radiatoren in de arcade, thermostaat erop en klaar. Meest comfortabel, en met een goede thermostaat ook het meest energiezuinig, m.i.
Psykick
Active Level:
Active Level:

Post by Psykick » Tue Jan 26, 2010 23:18

Ja CV FTW kost je ca. 2 a 3 duizend euro met alles erop en eraan of lekker een 2e hands keteltje scoren en een loodgieter wat laten prutsen, ben je wellicht onder de 1000 euro klaar. Je hoeft geen combi, alleen maar warmte, dus op de lange termijn echt de betere keuze

@Ratson zorg je wel dat die Aero in een andere kamer komt, anders is het zo zielig voor die Woody, die dingen hebben ook nog vast wel ergens wat leven in zich. :lol:
Ratson
Active Level:
Active Level:

Post by Ratson » Tue Jan 26, 2010 23:40

Effe serieus,ik ben echt super blij dat ik eindelijk in de candyclub terecht ga komen.
Maar ben zeker wel voorstander om de wereld van alle royal video en andere universele crapwoodcabs af te helpen :twisted:

Er is waarschijnlijk niet eens genoeg plek voor in mijn gamehok als ik nog wil zitten.
Gelukkig heb ik een vriendin die geen bezwaar heeft tegen een cab in de woonkamer 8)
Hoop ook zeer zeker uitgenodigd te worden maar kan begrijpen dat het misschien een beetje druk kan worden en de longtime members voorrang hebben.Fingers crossed here :wink:
Neo-Geo.com: MAN THE FUCK UP!
ckong

Post by ckong » Wed Jan 27, 2010 07:49

Ratson wrote:..... longtime members voorrang hebben.Fingers crossed here :wink:

Als het éénmaal zover is, is iedere member is van harte welkom.

Effe een rekensommetje: Skip freeplay, 30 visitors, € 0,50 per play, 20 plays per visitor, is totaal €300. Nah, dat zet ook geen zoden aan de dijk voor de aanschaf van een CV installatie. Dan toch maar gewoon alles op Freeplay zetten. :lol:
Ratson
Active Level:
Active Level:

Post by Ratson » Wed Jan 27, 2010 17:32

Ik ga er zeker bij zijn!!!
Echt geweldig,iets wat ik niet will missen.
ckong

Post by ckong » Sat Mar 27, 2010 08:45

Slecht nieuws, gisteren met een ambtenaar van het gemeentehuis gesproken (ik zweer het je, hij had een koffiesnor!). Hij vertelde me dat de totale aanvraagprocedure veel langer is dan de 8 weken waar ik op gerekend had, namelijk ongeveer 16 weken. Dit komt vooral omdat de schuur groter dan 50 m2 wordt en dan heb ik een speciale ontheffing nodig. En ja, dat kost natuurlijk tijd hè, ambtenaartje. En na die 16 weken hebben belanghebbenden nog 6 weken de tijd om bezwaar te maken.

Lang leve de bureaucratie, eh, ik bedoel lang leve de democratie. :twisted:

Ik ben behoorlijk pissed off, maar wat doe je er aan? en het moeilijkste is dan ook nog om vriendelijk tegen zo'n man te blijven, anders weet ik zeker dat mijn aanvraag voorlopig in hun lade blijft liggen.

Dus de planning om de schuur begin juni te bouwen kan ik wel op mijn buik schrijven (ruimte zat), dat wordt nu augustus. :evil:

Positief puntje, ik heb nu meer tijd om over de inrichting van d egameroom na te denken. :)
rklok
Active Level:
Active Level:

Post by rklok » Sat Mar 27, 2010 15:18

Bummer!, zelfs in de achterhoek is er bureaucratie!! Shame! :evil:
Succes verder!
Image
Cageman
Active Level:
Active Level:

Post by Cageman » Sat Mar 27, 2010 16:27

Balen.. maar ach.. been eraf is erger.
Ken
Active Level:
Active Level:

Post by Ken » Sat Mar 27, 2010 17:30

Gewoon neerzetten die hut, niet ouwehoeren.
almighty

Post by almighty » Sat Mar 27, 2010 17:58

Balen Erik, maar zal vast allemaal wel goedkomen.

toch?
ruderudie
Active Level:
Active Level:

Post by ruderudie » Mon Jul 19, 2010 20:50

Ik ben eens benieuwd Erik hoe het staat met je hut. Is de eerste steen/paal al plechtig verenigd met de aarde of is er een bureaucratisch stokje voor gestoken?
ckong

Post by ckong » Tue Jul 27, 2010 19:28

Even een update. Zoals gewoonlijk duurt het langer dan je wilt en dan dat je plant. Ik heb ook een kleine tegenslag gehad, die uiteindelijk goed uitpakt. Het bleek dat dee schuur namelijk, samen met de al bestaande bijgebouwen, te groot om in het bestemmingsplan te passen. Ik mag totaal 80 m2 bijbouwen, maar er staat al 60 m2. (vorige bewoner, bedankt :x). Een ruimte waarvan wij dachten dat het officieel een slaapkamer is, dus hoofdgebouw, is in feite een hobbyruimte (true :wink: ), dus een bijgebouw. En dan houdt ik dus maar 20 m2 over, te weinig. Kortom, de gemeente wilde de bouwvergunning niet verlenen. :cry:

Maar ...... de gemeente heeft geheel zelfstandig (!!!!) en in eerste instantie zonder mij in te lichten, een ontheffingsprocedure in gang gezet die mij in staat stelt totaal 150 m2 aan bijgebouwen te hebben. Op dit moment is B&W akkoord met deze ontheffing, en nu moet ik nog 6 weken wachten tot de bezwaartermijn voor belanghebbenden (die er gelukkig niet zijn, hoop ik :? ) voorbij is. De gemeente heeft me al onofficieel medegedeeld dat de bouwvergunning begin september verleend wordt. :D

Al dit gedoe heeft wel tot gevolg dat de bouw tot eind oktober is verschoven. Maar goed, de schuur, en dus de gameroom, komt er zeker. :lol: :lol:
Trailblazer
Active Level:
Active Level:

Post by Trailblazer » Wed Jul 28, 2010 06:20

pooyan wrote:Even een update. Zoals gewoonlijk duurt het langer dan je wilt en dan dat je plant. Ik heb ook een kleine tegenslag gehad, die uiteindelijk goed uitpakt. Het bleek dat dee schuur namelijk, samen met de al bestaande bijgebouwen, te groot om in het bestemmingsplan te passen. Ik mag totaal 80 m2 bijbouwen, maar er staat al 60 m2. (vorige bewoner, bedankt :x). Een ruimte waarvan wij dachten dat het officieel een slaapkamer is, dus hoofdgebouw, is in feite een hobbyruimte (true :wink: ), dus een bijgebouw. En dan houdt ik dus maar 20 m2 over, te weinig. Kortom, de gemeente wilde de bouwvergunning niet verlenen. :cry:

Maar ...... de gemeente heeft geheel zelfstandig (!!!!) en in eerste instantie zonder mij in te lichten, een ontheffingsprocedure in gang gezet die mij in staat stelt totaal 150 m2 aan bijgebouwen te hebben. Op dit moment is B&W akkoord met deze ontheffing, en nu moet ik nog 6 weken wachten tot de bezwaartermijn voor belanghebbenden (die er gelukkig niet zijn, hoop ik :? ) voorbij is. De gemeente heeft me al onofficieel medegedeeld dat de bouwvergunning begin september verleend wordt. :D

Al dit gedoe heeft wel tot gevolg dat de bouw tot eind oktober is verschoven. Maar goed, de schuur, en dus de gameroom, komt er zeker. :lol: :lol:

Dat is een coulante gemeente! Bijna relaxed te noemen! Dus je kunt nu nog 90 m2 bijbouwen?
ckong

Post by ckong » Wed Jul 28, 2010 07:19

trailblazer800 wrote:
Dat is een coulante gemeente! Bijna relaxed te noemen! Dus je kunt nu nog 90 m2 bijbouwen?

Ja, maar daar gaat nu 60 m2 voor de schuur vanaf. Houd ik nog 30 m2 over, voor een zwembad :lol: :lol:
Cageman
Active Level:
Active Level:

Post by Cageman » Sat Jul 31, 2010 08:16

pooyan wrote:
trailblazer800 wrote:

Ja, maar daar gaat nu 60 m2 voor de schuur vanaf. Houd ik nog 30 m2 over, voor een zwembad :lol: :lol:

Of een extra schuur om de cabs op te bergen die je tijdelijk niet gebruikt :-)
S913
Active Level:
Active Level:

Post by S913 » Sat Jul 31, 2010 09:31

pooyan wrote:Houd ik nog 30 m2 over, voor een zwembad :lol: :lol:

Je hebt toch al een zwembad in de tuin? Of zwem je niet graag tussen de kikkers? :mrgreen:
When altering ones mind becomes as easy as programming a computer, what does it mean to be human?
ckong

Post by ckong » Sat Jul 31, 2010 10:45

S913 wrote:
pooyan wrote:Houd ik nog 30 m2 over, voor een zwembad :lol: :lol:

Je hebt toch al een zwembad in de tuin? Of zwem je niet graag tussen de kikkers? :mrgreen:

LOL
Ratson
Active Level:
Active Level:

Post by Ratson » Sat Jul 31, 2010 23:43

Ik had meer iets als gastverblijf a 30m² in gedachte :D
ckong

Post by ckong » Sun Sep 05, 2010 11:53

OK mannen, de bouwvergunning is binnen! :lol: Eindelijk, dit heeft ruim 5 maanden geduurd, maar nu kan ik echt beginnen. YES.

Op de plaats van de schuur staat nu een carport, die moet dus wijken en ik ben vandaag begonnen om hem leeg te halen. Volgend weekend krijg ik hulp van een buurjongen met een trekker, wel zo makkelijk om de palen van de carport uit de grond te trekken. Jullie kunnen eindelijk foto's verwachten van dit alles.

Oh ja, ik heb tussendoor ook nog een Aero verkocht en afgeleverd: http://www.dragonslairfans.com/smfor/in ... pic=1925.0

De gameroom wordt trouwens echt een allround gameroom, met candy cabs (stuk of 3), classic cabs (stuk of 13), een Mame cab, een voetbal tafel, een Pachinko en Pachislo en één of twee flipperkasten (heeft iemand nog een leuke flipperkast te koop?). voor ieder wat wils dus.
S913
Active Level:
Active Level:

Post by S913 » Sun Sep 05, 2010 16:52

ckong wrote:De gameroom wordt trouwens echt een allround gameroom
[...]
voor ieder wat wils dus.

"Te huur voor feesten en partijen"? :wink:

Ben benieuwd naar de progress-pics, maar gratz met het eindelijk verkrijgen van de vergunning! :mrgreen:
When altering ones mind becomes as easy as programming a computer, what does it mean to be human?
almighty

Post by almighty » Sun Sep 05, 2010 18:33

Mooi op te horen dat alles rond is Erik, ben reuze benieuwd man! :)

edit:

En wat een fantastische roadtrip weer :shock: 8) 8)
Psykick
Active Level:
Active Level:

Post by Psykick » Sun Sep 05, 2010 20:53

Vet nieuws Erik! Hele gave roadtrip idd en veel succes met het verwezenlijken van je droom ;) Ik hoor wel wanneer het bier koud staat hehe..
ckong

Post by ckong » Sun Sep 12, 2010 00:15

Deze week de carport weggehaald. Ik maak van de bouw van de gameroom een redelijk uitgebreid verslag op het forum van DLF, in het engels, dus wie dat wil volgen, kan het daar lezen. Het kost me teveel tijd om het op twee forums neer te zetten.
Post Reply