Jig's Arcade | HOTD3 / Star Wars pinball

Jullie gamerooms, collecties en aanwinsten.
Post Reply
jiggymf

Re: Jig's Arcade | Crazy Taxi -> Outrun 2 | Cyberlead/NAC

Post by jiggymf » Sun Nov 13, 2011 12:47

Hoop gedaan weer.

Ik wilde eigenlijk heel de Astro bij een spuiter die ik ken droppen, maar die heeft zeker dit jaar geen tijd meer hiervoor. Ik heb niet veel zin om dat ding maar in project-status te laten staan dus ik ben bij wijze van test zelf aan de slag gegaan.
De bezel, Control Panel en speaker plastic heb ik aangepakt. Het kost wat tijd en geduld om het goed te doen, maar het is eigenlijk super gelukt, mooie glossy glans, geen lelijke plekken/lopers/sinaasappelhuid en een mooi strak geheel.
Ik ga de rest van het cabinet ook aanpakken want ik heb er wel vertrouwen in dat ik het zelf heel mooi gespoten krijg.
Ik wilde vandaag eigenlijk heel t witte plastic om de monitor heen tot het control panel doen, maar mijn vrouw wilde de was ophangen in de garage dus ik moest hem weer even in elkaar zetten...

Image

Image

Image

Image

Mooie monitor van Has overgenomen, MS9 met een gloedjenieuw chassis, geen burn, onwijs mooi ding. Ook onwijs blij mee dat hasan me deze heeft gegund want in deze staat had ik hem zelf nooit gevonden.
Ben aan het twijfelen of ik deze in de NAC ga zetten of in de Cyberlead (heeft het slechtste scherm van de 2), of dat ik de NAC monitor overhang in de Cyberlead en dan deze in de NAC zet.

Image

Cyberlead staat in ieder geval alvast op zijn plek (links), behalve de monitor hoeft daar niks meer aan te gebeuren.

Image
cotje
Active Level:
Active Level:

Post by cotje » Sun Nov 13, 2011 15:32

Netjes gedaan hoor! De spuiten valt best wel mee toch?
Da Dude
Active Level:
Active Level:

Post by Da Dude » Sun Nov 13, 2011 19:06

Super line up. wat een vette verzameling.
Cageman
Active Level:
Active Level:

Post by Cageman » Sun Nov 13, 2011 20:46

Mooi werk, man!!
Beatmaster-P
Active Level:
Active Level:

Post by Beatmaster-P » Sun Nov 13, 2011 22:26

Aardige rij al inderdaad ;-) wordt zeker tof!

enige wat nog mist op de foto zijn wat gasten uit Den Haag/Prinsenbeek met een jupiler in de hand!

Yeeharrr....
OIIIIIIIO
Cageman
Active Level:
Active Level:

Post by Cageman » Sun Nov 13, 2011 22:33

Beatmaster-P wrote:enige wat nog mist op de foto zijn wat gasten uit Den Haag/Prinsenbeek met een jupiler in de hand!

+1 :mrgreen:
jiggymf

Post by jiggymf » Mon Nov 14, 2011 08:48

cotje wrote:Netjes gedaan hoor! De spuiten valt best wel mee toch?

ja en nee
Ik had eerst goedkope lak/primer gebruikt die ik nog had liggen en 'normaal' gespoten. Dat ziet er niet uit (ben vrij kritisch moet ik zeggen wat dat betreft). Schuren met korrel 120 en 600, primer, schuren, en dan de lak eroverheen wordt t toch echt niet.
Toen ik wat serieuser aan het werk ging, met duurdere lak/primer, meer schuren/voorbewerken en polijsten tussendoor voor het spuiten om e.e.a. echt mooi glad te krijgen toen kwam er eigenlijk resultaat. Maargoed, dan ben je toch wel een stuk langer bezig per stuk plastic dan 'normaal' ^^
jiggymf

Post by jiggymf » Wed Nov 16, 2011 20:45

de NAC is bijna af en dan kan ik weer door met de Scudrace en de Daytona.

Ik heb vandaag wat nieuwe NOS Scudrace art (geen repro!) binnen en wat parts voor de Daytona. Ook nog een NOS Daytona USA Shifter gesourced, met mooie nieuwe ongebruikt chromen pook, die komt binnenkort binnen.

Image

Volle doos met Dashboards (10 stuks) is inmiddels ook binnen, 1 daarvan is voor de Daytona USA waar ik dus binnenkort aan kan beginnen. De rest is voor Nozomi-ers en nog 1 reserve voor mezelf.

Image
jiggymf

Post by jiggymf » Thu Nov 17, 2011 21:04

Het moment is daar, m'n eerste/enige vertical cab is geboren (met hierin een of andere shmup die Cageman me heeft aangesmeerd ^^)
Ben eigenlijk nog niet klaar met de cab, moet de onderkant en achterkant nog spuiten, maar ik wil zo langzaamaan de voorkant van de garage weer wat leger hebben voor het volgende project wat de komende weken allicht gaat starten, dus ik vind het voor nu even best zo.
Binnenkort even kijken of ik de MS9 van Psykick in de Cyberlead getild krijg.

Image

Image
goatboy

Post by goatboy » Thu Nov 17, 2011 21:15

Ziet er goed uit Jig zelf met deze prut game. :wink: En druk effe op de degauss knop of lijkt het nou zo. :D
jiggymf

Post by jiggymf » Thu Nov 17, 2011 21:17

goatboy wrote:Ziet er goed uit Jig zelf met deze prut game. :wink: En druk effe op de degauss knop of lijkt het nou zo. :D

bier....what can i say.
Had m alleen even aangezwengeld, degauss maakte net e.e.a. wel een stuk mooier (en makkelijker speelbaar) moet ik zeggen ^^
Cageman
Active Level:
Active Level:

Post by Cageman » Thu Nov 17, 2011 21:35

Hahaha :-) game is nog niet betaald; kan altijd nog terug :-)
jiggymf

Post by jiggymf » Thu Nov 17, 2011 21:38

Ben niks gewend kwa shooters, ik zit momenteel in de fase: 'vliegtuigje en kogels, VET!' *slurp*
Vermaak me er prima mee :)
jiggymf

Post by jiggymf » Fri Nov 18, 2011 15:52

Vandaag vrije dag, dus lekker tijd gehad om het Daytona dash te hernieuwen.
Was een stuk lastiger dan de Model 3 vervangen, de stuurkolom van Model 2 staat namelijk een centimeter meer naar rechts dan die van Model 2 en past dus normaal niet in t dashboard. Andy Geezer zei 'cant be done', maar het is toch echt gelukt, en mooi ook in my humble opinion :).

Image

Image

Beide nieuwe dashes naast elkaar:
Image

Nu alleen nog even wachten tot mn NOS Chrome Daytona USA shifter binnen is en dan is alles echt weer nieuw.
Vanavond Home Alone, dus mocht iemand zich echt de tering vervelen...De koffie staat warm en het bier staat koud! :mrgreen:
Da Dude
Active Level:
Active Level:

Post by Da Dude » Fri Nov 18, 2011 16:02

Ziet er netjes uit. Op OA ook al gemeld??? zal die wel balen als het jou wel lukt :D

Vervelen zal ik me niet, maar je woont niet echt om de hoek voor mij :(
Ik kom wel graag een keertje aanwaaien.
jiggymf

Post by jiggymf » Fri Nov 18, 2011 20:41

Loop al heel de avond te k*tten met mn nieuwe System 256.
Heb alles aangesloten, en zie tekken op t beeld en heb geluid.
Enige probleem is dat ik t beeld niet goed krijg. Blijft maar scrollen. Ik heb hem in de Blast City zitten, die kan alle frequenties aan (15-24-31).
Ik heb de monitor al op alle herzen geprobeerd, en met de manual erbij de system 256 ook al op alle mogelijke standen geprobeerd, maar ik krijg het niet voor elkaar.

Iemand suggesties?
goatboy

Post by goatboy » Fri Nov 18, 2011 20:48

Blijft rollen zeg je? Je Blast is manual tri-sync niet? Heb je al de V-Hold en H-Hold pots van je monitor geprobeerd?
jiggymf

Post by jiggymf » Fri Nov 18, 2011 20:49

goatboy wrote:Blijft rollen zeg je? Je Blast is manual tri-sync niet? Heb je al de V-Hold en H-Hold pots van je monitor geprobeerd?

ja ik moet manual tri-syncen.
Als t de post zijn onder t control panel dan heb ik ze geprobeerd, als ze ergens anders zitten, dan niet ^^
jiggymf

Post by jiggymf » Fri Nov 18, 2011 20:52

net gechecked, ik heb alleen H.size , H.position en V.size , V.position
Geen hold knopjes, maar dat zou dus zeker het euvel kunnen zijn.

Ik heb de achterkant open, en ik zie een stuk of 25 pots... Met cryptische omschrijvingen ^^
Cageman
Active Level:
Active Level:

Post by Cageman » Sat Nov 19, 2011 11:47

Normaal geen problemen met je blast? Blijft het scherm verticaal rollen? snel of langzaam?

Als het langzaam rolt, en je krijgt het niet stabiel, dan kan er ook iets mis zijn met de video output van de 256. Heb hier ook wat PCBs met dat euvel..
jiggymf

Post by jiggymf » Sat Nov 19, 2011 11:53

Cageman wrote:Normaal geen problemen met je blast? Blijft het scherm verticaal rollen? snel of langzaam?

Als het langzaam rolt, en je krijgt het niet stabiel, dan kan er ook iets mis zijn met de video output van de 256. Heb hier ook wat PCBs met dat euvel..

Tja, wat is langzaam...
Ik kan wel tekken 5 herkennen, maar gaat redelijk snel.
Ik wilde in een JVS cab proberen maar heb nog geen verloopje zodat de psu past op de system 256.
Blast geeft nooit problemen tot nogtoe.

Ik zal er eens een naomi inhangen, kijken wat die doet
Psykick
Active Level:
Active Level:

Post by Psykick » Sun Nov 20, 2011 11:53

Duidelijk probleem van de V sync, je moet echt ergens een pot zien te vinden met V sync / V hold, daarna weet je pas of het iets anders is. Moet er zitten, dus goed zoeken ;) Succes!
DLX

Post by DLX » Sun Nov 20, 2011 17:08

He Jig, ik had hetzelfde met men 246. Lag uiteindelijk toch aan een jumper instelling op de voorkant.... weet niet of de 256 die ook heeft :)
jiggymf

Post by jiggymf » Sun Nov 20, 2011 18:15

Heb ik al geprobeerd, 4 jumpers.
Ik zou m minimaal op 15k werkend moeten krijgen maar dat lukt ook niet
DLX

Post by DLX » Sun Nov 20, 2011 18:46

Tja dan weet ik het (helaas) ook niet.... hoop niet dat ie stuk is.... zou zonde zijn...

http://www.namco.co.uk/PDF-manuals/namc ... Manual.pdf

Voor de DIP settings pagina 39.....
Post Reply