Chap's Dubbel Cyber Lead Avontuur

Jullie gamerooms, collecties en aanwinsten.
Post Reply
ChapDDR
Active Level:
Active Level:

Chap's Dubbel Cyber Lead Avontuur

Post by ChapDDR » Fri Oct 10, 2025 17:49

Beste mensen, het is tijd om weer eens een toffe restoration thread aan te maken (i.p.v. dit enkel te delen op de Discord) :dance:

Zoals al eerder aangegeven heb ik eindelijk mijn 'droom candy cab' kunnen bemachtigen, een Namco Cyber Lead. Ik ben altijd al fan geweest van het leip foute 90's ontwerp. Anyway, uiteindelijk heeft het process ertoe geleid dat ik zowel mijn, als Psykick's Cyber lead ga restaureren. Lekker efficiënt zo!

Beide CL's hebben de standaard slijtage sporen: verkleurde paarse zijpanelen, verkleurde witte bezel en schade aan de (inmiddels kwetsbare) plastic shell. Mijn restauratieplan is i.i.g. het volgende:
- Missende stukken plastic opvullen
- Kijken of ik het kwetsbare plastic kan versterken
- Alles naar de spuiterij brengen. We zijn er nog niet uit of we het volledig origineel laten, of qua coating willen afwijken. De kleur laten we iig hetzelfde, maar een parelmoer coating i.p.v. glossy voor het wit zou denk ik best tof staan
- Van binnen goed reinigen
- Alles wat kan in de ultra-sonic of metaal-tumbler
- Decals opnieuw plakken
- Control panel restaureren
- DMD schoonmaken en e.v.t. kapotte kolomen/rijen fixen
- Alles weer assembleren

In de 'mijne' komt iig een MS9. Ik ga denk ik iemand zoeken die in staat is de MS9 te servicen (recap etc.), daar ben ik niet technisch genoeg voor. Het idee is dat dit mijn 'forever' cab wordt (ik zei al grappend tegen mijn vriendin, deze gaat mee naar het bejaardentehuis) en het zou fijn zijn als ik er minimale omkijk naar heb.

Verder missen de originele Namco Jamma --> JVS adapters. In principe wil ik er een Mister in hangen, maar ik zou toch wat games op PCB willen spelen. Gelukkig heb ik al een Jammafier op de kop kunnen tikken. De pcb's komen later wel... :lol:

Anyway, voor foto's wil ik jullie graag doorlinken naar de restauratie thread op AP, zie: https://www.arcade-projects.com/threads ... ast.35399/

Het uploaden naar een image hosting website en die hier displayen is mij iets te veel werk (🥱), maar ik ga wel updates posten!

Later aligator 🤙
Cabs: Vewlix L AMI
1CC: Batsugun SE 1-loop, Overtop, Drift Out!
d
Active Level:
Active Level:

Re: Chap's Dubbel Cyber Lead Avontuur

Post by d » Mon Oct 13, 2025 09:47

Cool om te zien, succes!
Post Reply