Zo, inmiddels weer een beetje verder kunnen gaan met de klus. Bij de bouwmarkt had ik een schuurbare polyester pasta gekocht... wat een #*%@*(&# bende is dat. Op zich lijkt het prima plus nu ik het heb toegepast maar bij het openen van de verpakking realiseerde ik mij dat er een aantal waarschuwings teksten op stonden. Dat was niet zonder reden noch overdreven. Er moest oog en mond bescherming aan te pas komen en heftige ventilatie om bedwelming te voorkomen.
Anyway, met het gezin uit de weg kon ik met de nodige maatregelen aan de slag met dit als resultaat:

De pasta droogt erg snel dus snel werken was noodzakelijk. Je kan het ook zien, de ene kant is relatief glad en de andere kant is meer klonterig. Je moet in 4 minuten al het plamuur hebben toegepast. Dit is het resultaat van 4 minuten
Anyway, toen ik merkte dat de pasta aan het drogen was heb ik bewust op de andere kant een wat dikkere laag gesmeerd. Dit omdat tijdens het toepassen de pasta door het drogen niet meer zo egaal gesmeerd kon worden. Het idee is dat bobbels gladgeschuurd kunnen worden maar gaten moet ik weer gaan opvullen. Dat kost weer meer tijd en geld en deze pasta was zeker niet goedkoop. Kleine oneffenheden kan ik als het goed is wel wegkrijgen met kneedbare epoxy of met de verf die ik ook nog ga toepassen. Wij gaan het beleven