Nou na flink wat pech met mijn vorige monitor heb ik lang zonder een 'legit' werkende kast gezeten.(15" inch lcd monitor in een naomi tel ik niet als werkend) Maar vandaag is er verandering in gekomen! Ik heb een tweede naomi erbij! Alleen is het deze keer niet alleen de kast met monitor maar met allerlei hardware erbij.
Na een tijd zoeken, eerst naar een nieuwe monitor en daarna ook gewoon een hele cab, kwam ik een advertentie tegen op marktplaats van een upright naomi met veel hardware en wat games voor een super prijs. Ik had gelijk gemaild en hij was voor mij gereserveerd. Pas later kwam ik er achter dat de verkoper niet een super reputatie had op nozomi en twijfelde ik of het wel een goede deal was. Ik ben vandaag met het idee van eerst kijken en testen en dan pas kopen, gaan kijken. Ik heb bijna alles kunnen testen en alles wat getest werd werkte. Alleen toen de naomi 1 mobo getest moest worden, boog de verkoper per ongeluk twee pinnen. Ik heb uiteindelijk nog eens 70 euro van de prijs af gekregen voor een nieuwe mobo te kopen maar deze valt hopelijk gewoon te fixen. Moet zeggen dat de verkoper gewoon vriendelijk was en behulpzaam. Contact via e-mail liep niet altijd even lekker maar ik heb toch een goede kast gescoord.
Dit heb ik gekregen voor achttien-tientjes:
-Upright naomi cabinet met marquee, marquee light en alle onderdelen behalve bezelcaps compleet.
-Sawna monitor met lichte burnin en een beetje blauwige beeld. (echt minimaal)
-Analoge controle paneel met cardreader. (En een hoop aan bedrading!)
-Gd-rom drive
-Naomi 1 mobo(verbogen pinnen) met eur-bios. Valt waarschijnlijk te fixen.
-Virtua striker 2000 voor de naomi 1 (cart)
-Virtua tennis voor de naomi 1 (cart)
-Netdimm 512mb met firmware 3.02.
-Triforce 1
-Virtua striker 2006 voor de triforce 1 (cd)
-Alle dingen nodig voor het werken van de hardware. (Power/sound amp etc.)
-2 extra bios-chips. (een jap bios voor naomi 1 en een eur bios voor naomi 2)
-Boekjes van allerlei dingen
Lijkt me toch een goede deal of niet jongens?
Het inladen ging niet al te gemakkelijk aangezien mijn vader koppig was en dacht dat die er bijna geheel in zou passen en heeft hiermee een deel van de bekleding van het dak gemold.... We hebben net alles uitgeladen en ik ga morgen beginnen met het poetsen van alles (is ook nodig). Het wordt wel nog flink puzzelen om al deze bedrading overal goed in te doen. Pfff...
Foto's
Triforce 1 met netdimm:

GD-rom drive met virtua striker 2006:

Beide naomi 1 games:

Naomi 1 mobo met extra bios-chips:

Verbogen pinnen:

Marquee:

Sanwa monitor:

Screenbezel + tweede foto is crack:

Onderstel + CP + Cardreader + Puzzelen!:

Rotzooi + ruimte te kort + de rest: