Ik wacht ook nog op het Tri Sync chassis van Excellent en dan is de monitor weer helemaal tiptop en kan hij terug in de cab zodra deze terug is van de spuiter, wordt dus vervolgd...
Ik wil dit Japanse schatje niet ziek maken en aangezien ze voorgoed blijft haar aangepaste voltage toe te dienen in de vorm van 220 volt. Daarvoor ga ik de voeding vervangen, dit is uiteindelijk veel makkelijker voor alles wat je hierna gaat aansluiten zoals verschillende consoles, PC, monitor etc. Hoef je nooit meer na te denken of alles wel goed zit, Foolproof!!
De muntproever is ook zoiets waarvan ik zoiets heb van doe lekker normaal dan doe je al gek genoeg. IK kan me heel goed voorstellen dat sommigen onder ons het allemaal zo authentiek mogelijk willen maken, maar ja wat is er nou authentiek aan de cab die het meest verkocht is over de hele wereld geloof ik en deze partij is waarschijnlijk uit een vuilcontainer gevist

( with all due respect )
Ik xou het mezelf dus alleen maar heel moeilijk maken en daar hou ik gewoon niet van. Dus back on track, ik ben dus op pad gegaan voor een nieuwe muntproever en aangezien ik een bedrijfje heb en ik ingeschreven stond bij SUZO, was 1 en 1 twee. IK ben er gewoon maar heengereden en dit was echt super makkelijk...
Dit is gewoon een drop in replacement, je hoeft niet eens aan schroeven te komen, klik klak en klaar is Achmed! Een muntproever van 0,50 eurocent , heb ik gelijk een spaarpotje en hoef ik naarstig op zoek naar Yens, want van deze hebben we er genoeg hehe
Kosten van dit alles 25 Euro
Op dit monent is het dus wachten op de onderdelen die terug moeten komen om de puzzel weer in elkaar te zetten.
Ondertussen dacht ik maar gelijk mijn Neo cab weer eens onder handen te nemen en hem maar gelijk af te maken met een een MAME systeem, Dreamcast, Gamecube etc.
Voor de duidelijkheid ik wil een Horizontal en Vertical cab neerzetten, de Neo is een horizontal met een Tri Sync monitor erin en daar heb ik al destijds flink wat uren inzitten. Nu wil ik ze beide voorzien met MAME en alles wat ze nodig hebben om helemaal af te raken. Hier even wat impressies van de cab tijdens refurbish ( lijkt op sommige punten af, maar nog veel werk aan de winkel )
Er zijn een hele hoop dingen custom aan deze cab, zoals de neon, de stickers nieuw, het verlichte Neo logo, Super Neo Art in de lichtbak.
Ondertussen zitten er al weer nieuwe speakers in, veel meer spullen, kabels etc. Ik ben al klaar met Dreamcast en Gamecube, maar zal later ff nog wat update pics maken.
Hier een impressie van mijn crib met alle onderdelen over de kamer en wat progressie van mijn huidige cab. OP de grond 2 pc's voor MAME, veel spullen van Ultimarc etc. etc.....
Geloof het of niet, maar ik ben iemand die het echt stervensdruk heeft met zijn bedrijf en 70 to 80 uur in de week draait. Dit alles moet ik dus elke keer 2 uurtjes in de avond of tussen de bedrijven door ( als dat lukt ) doen. Ik ben zoals ik al zei weer even helemaal besmet en dat voelt goed, dus ik geef nu dit prioriteit en hoop dat alles asap af is, zodat ik weer ff kan rusten en hopelijk zo nu en dan lekker een spelletje kan aanzetten.
Ik zal zo nu en dan updaten en de progressie op foto zetten, kijken waar ik uiteindelijk qua financiën op uitkom, aangezien ik een Joden instelling heb houden we hget zo laag mogelijk hehehe
To be continued.....
Groet,
Hasan